Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا سیدرضا فاطمی امین پنجشنبه در حاشیه بازدید از شرکت تولید تلفن همراه شرکت جی ال ایکس خرمشهر افزود:در مواردی کمبود مواد اولیه برای واحدهای تولیدی به دلیل این است که تولید داخلی کم است و به همین دلیل به طور واقعی با کمبود مواد اولیه مواجه می شویم.

وی همچنین گفت: برای جلوگیری از بروز مشکل کمبود مواد اولیه بازار کالاهای پایه مشخص شده و سهمیه بندی برای ۲۰ گروه کالا از ۳۰ گروه کالا که سهمیه بندی تامین مواد اولیه داشتند برداشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاطمی امین در ادامه به ظرفیت های آبادان و خرمشهر در زمینه تولید اشاره کرد و اظهار داشت: در آبادان و خرمشهر ظرفیت های بسیار خوبی وجود دارد و اگر تسهیلات به سمت محیط کسب و کار سوق داده شود می توانیم از ظرفیت ها و زیرساخت های موجود در این منطقه نهایت استفاده را ببریم.
وی با اشاره به اینکه در این ۲ شهرستان در صنایع الکترونیک ، دریایی و شیمیایی ظرفیت خوبی وجود دارد افزود: در وزارت صمت به دنبال این هستیم که مشکلات صنعتگران را بشنویم تا در اسرع وقت آن ها  را رفع کنیم.
وزیر صمت با بیان اینکه تولید کننده نباید دغدغه ای جز تولید، کیفیت ، قیمت ، فناوری و ارتقاء داشته باشد گفت:باید دغدغه های تولید کننده را کاهش دهیم تا وقت ، انرژی و منابع فعالان اقتصادی  صرف تولید شود.
فاطمی امین افزود: برای تولید کالاهای خانگی که مواد اولیه آنها ورق است کمبود مواد اولیه وجود ندارد اما در پتروشیمی و تولید پِت برای نساجی و بطری با کمبود مواد اولیه مواجه هستیم.
وزیر صمت افزود: با تنظیم بازار و کمک تولید کنندگان می توانیم مواد اولیه مورد نیاز کشور را تامین کنیم.

وی همچنین گفت:کارخانه های تولید فولاد و سیمان بازار با ثباتی یافته اند و کمبود مواد اولیه ندارند که باید از این روش در سایر گروه های تولیدی هم استفاده کنیم.

وزیر صمت در جریان سفر خود به خوزستان امروز از چند واحد صنعتی و تولیدی در شهرستان آبادان، خرمشهر و شادگان دیدن کرد.

فاطمی امین امروز پنجشنبه برای سفری ۲ روزه وارد خوزستان شد.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت سید رضا فاطمی امین جهش تولید خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت سید رضا فاطمی امین جهش تولید وزارت صنعت معدن و تجارت سید رضا فاطمی امین جهش تولید خوزستان کمبود مواد اولیه فاطمی امین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۶۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟ + بخشنامه

تصویبنامه هیئت وزیران موضوع تعیین فهرست دارو، مواد اولیه آن و تجهیزات مصرفی پزشکی مشمول ارز ترجیحی در سال ۱۴۰۳ توسط معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تصویب نامه مصوب جلسه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۲ هیئت وزیران درخصوص «تعیین فهرست دارو، مواد اولیه آن و تجهیزات مصرفی پزشکی مشمول ارز ترجیحی در سال ۱۴۰۳» طی نامه شماره ۱۸۹۷۸ در تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

بر همین اساس، داروهای خارجی فاقد تولید داخل، مواد اولیه دارویی، تجهیزات و ملزومات پزشکی و مواد اولیه، قطعات ساخت، قطعات یدکی آنها به جز تجهیزات و ملزومات پزشکی با مصرف خانگی، پوست، مو و زیبایی و دندانپزشکی؛ تجهیزات پزشکی، مصرفی و توانبخشی مورد نیاز جانبازان و ایثارگران؛ شیرخشک رگولار / رژیمی، فراورده‌های متابولیک / غذای ویژه بیمارستانی و مواد اولیه آن‌ها؛ ملزومات دارویی شامل محلول چشمی و هیالورونیک اسید و مواد اولیه آنها در سال ۱۴۰۳ در فهرست اقلام سلامت محور مشمول ارز ترجیحی قرار گرفته‌اند.

در این بخشنامه تأکید شده است: اقلامی که تا پیش از این مصوبه، مشمول ارز ترجیحی بوده و کالای آن از گمرکات ترخیص شده و با قیمت مصوب و با تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به فروش رسیده‌اند، در صورتی که ارز خود را دریافت ننموده‌اند نیز مشمول دریافت ارز ترجیحی در سقف باقی مانده بودجه ارزی مصوب تفاهم نامه سه جابنه سال ۱۴۰۲ بابت تأمین ارز اقلام سلامت محور می‌باشند.

همچنین فهرست کالاهای اساسی کشاورزی مشمول دریافت ارز ترجیحی، موضوع بند الف تبصره ۴ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور بخش اول به شرح جدول پیوست که تأیید شده به مهر دفتر هیئت دولت است، تعیین می‌شود.

منبع: تسنیم

کد خبر 748883

دیگر خبرها

  • مشکل کمبود پرستار با جذب نبرو حل نمی‌شود/ معیشت بزرگ‌ترین دلیل مهاجرت پرستاران
  • موفقیت واحدهای تولیدی در گرو کارگران ماهر و پرتلاش آن است
  • چرخ اقتصاد و تولید کشور با دست‌های توانمند کارگران می‌چرخد
  • به مناسبت روز جهانی کار و کارگر
  • برترین واحدهای تولیدی استان در جشنواره امتنان معرفی شدند
  • حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی نفت سپاهان
  • زنگ آغاز پویش ملی دوشنبه‌های ورزش و کار در استان مرکزی نواخته شد
  • بازدید مدیر عامل از شعبه صندوق تامین خسارت های بدنی استان فارس
  • چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟ + بخشنامه