Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، دانشگاه دولتی مسکو، برترین دانشگاه کشور روسیه، روز گذشته و در حاشیه دیدار رئیس جمهور کشورمان از مسکو، دکتری افتخاری اعطا کرد.

ببینید | لحظه اعطای دکترای افتخاری دانشگاه مسکو به رئیسی

دانشگاه دولتی مسکو که اغلب به اختصار МГУیا MGU نامیده می‌شود، یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی واقع در مسکو، پایتخت روسیه، است و در سال ۱۷۵۵ به ابتکار میخائیل لومونوسوف، دانشمند برجسته روس تأسیس شد و تا سالها به نام وی شناخته می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشگاه دولتی مسکو فارغ التحصیلان برجسته بسیاری از جمله رهبران اتحاد جماهیر شوروی و سایر دولت‌ها دارد. از سال ۲۰۱۹، ۱۳ برنده جایزه نوبل، ۶ برنده مدال فیلدز و ۱ برنده جایزه تورینگ به این دانشگاه وابسته بوده‌ و در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان، همواره یکی از صد دانشگاه برتر دنیا بوده است.

آنتوان چخوف و ایوان تورگنیف، سیاستمدارانی مانند میخائیل گورباچف و میخائیل سوسلوف و همچنین ریاضیدانان و فیزیکدانان مشهوری مانند بوریس دمیدویچ، ولادیمیر آرنولد، آندری کولموگروف و آندری ساخاروف فارغ التحصیل این دانشگاه هستند. این موسسه بالاترین رتبه آموزشی روسیه را به خود اختصاص داده است.

دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ و دانشگاه دولتی مسکو بر سر عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه روسیه رقابتی دوستانه، با تنها یک سال اختلاف، دارند. با این حال MGU ویژگی‌های خود را دارد؛ ساختمان اصلی این دانشگاه در زمان ساخت، بلندترین ساختمان جهان بود که خارج از شهر نیویورک قرار داشت و تا سال ۱۹۹۰ بلندترین ساختمان اروپا باقی ماند.

برج مرکزی این بنا ۲۴۰ متر ارتفاع و ۳۶ طبقه دارد که در کنار آن چهار ساختمان بزرگ قرار گرفته و گفته می‌شود که در مجموع ۳۳ کیلومتر راهرو و ۵۰۰۰ اتاق دارد. دانشگاه مسکو در شمار یکی از زیباترین و با عظمت‌ترین دانشگاه‌های جهان از لحاظ معماری، به شمار می‌آید و به سبک معماری گوتیک و باروک ساخته شده است.

امکانات موجود در داخل این دانشگاه شامل سالن کنسرت، تئاتر، موزه، خدمات اداری، کتابخانه، استخر، ایستگاه پلیس، اداره پست، خشکشویی، آرایشگاه، چندین غذاخوری، دفاتر بانک و دستگاه‌های خودپرداز و فروشگاه‌های مختلف می‌باشد. کافه تریا، پناهگاه، موزه علوم زمین و ساعت‌های غول پیکر، فشارسنج‌ها، دماسنج‌ها و مجسمه‌های آن نیز از دوران شوروی به جا مانده‌اند.

در حالی که تپه گنجشگان، محل احداث بنای ثانویه و اصلی این دانشگاه، در زمان ساخت، در حومه شهر قرار داشت اکنون تقریبا در نیمه راه کرملین تا مرکز شهر قرار گرفته و برخی امکانات ورزشی نیز بعدا به محوطه این دانشگاه ملحق شده است، از جمله تنها استادیوم بیسبال در روسیه.

کتابخانه این دانشگاه نیز دومین کتابخانه بزرگ در روسیه از نظر تعداد کتاب است و برآوردهای فعلی حاکی از آن است که بیش از ۹میلیون جلد کتاب دارد. MGU علاوه بر یک فروشگاه قدیمی در میدان سرخ و یک دانشکده در مرکز شهر، پردیس‌هایی نیز در کشورهای ارمنستان، اوکراین، قزاقستان، آذربایجان و ازبکستان دارد که کلاس‌های آموزشی ارائه می‌دهند.

نمایی از کتابخانه دانشگاه دولتی مسکو یکی از سالن‌های دانشگاه دولتی مسکو نمای داخلی دانشکده خبرنگاری دانشکده شرق‌شناسی که در ساختمان قدیمی این دانشگاه بزرگ قرار گرفته ساختمان قدیمی دانشگاه دولتی مسکو، 1798 دانشگاه دولتی مسکو در زمستان نمای هوایی دانشگاه به همراه موقعیت برج مرکزی و چهار برج کناری کد خبر 651570 برچسب‌ها روسیه سید ابراهیم رئیسی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: روسیه سید ابراهیم رئیسی دانشگاه دولتی مسکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۷۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم

وزیر دفاع روسیه در دیدار با همتای ایرانی خود در حاشیه نشستی در پایتخت قرقیزستان، آمادگی مسکو برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، "سرگئی شویگو" وزیر دفاع روسیه در دیدار با امیرسرتیپ "محمدرضا آشتیانی" وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح ایران گفت که روسیه آماده گسترش همکاری نظامی با ایران است.

شویگو، امروز (جمعه) در دیدار با همتای ایرانی خود در حاشیه نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگ‌های در آستانه، گفت: ما آمادگی خود برای پیشرفت و گسترش بیشتر همکاری سودمند دوجانبه نظامی و همکاری نظامی-فنی را اعلام می‌کنیم.

تاکید شویگو بر آمادگی مسکو برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران با وجود پابرجا بودن ادعای غرب درباره حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین انجام شده است.

ایران ادعای عرضه پهپاد‌های جنگی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را رد کرده و همکاری‌های نظامی با مسکو را در چارجوب روابط دفاعی دوجانبه با این کشور دانسته است.

مسکو نیز گفته بر خلاف اوکراین که برای پیش بردن جنگ به تسلیحات و مهمات متحدان غربی خود متکی است، در این جنگ از تولیدات صنایع نظامی داخلی استفاده می‌کند.

دیگر خبرها

  • روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • واکنش خبرگزاری دولت به انتقادات پیرامون دکترای افتخاری رئیسی در پاکستان
  • طرح ادعاهای بی‌اساس علیه دکترای افتخاری رئیسی از دانشگاه کراچی
  • ماجرای دکترای افتخاری رئیسی از دانشگاه کراچی پاکستان + عکس
  • بررسی ادعاها درباره مدرک دکترای افتخاری رئیسی
  • انتقاد شدید میرسلیم از سفر رئیسی به پاکستان
  • عصبانیت میرسلیم از دولت /اعطای دکتری افتخاری دانشگاه فرعی به دست معاون دانشگاه به رئیسی چه افتخاری دارد؟
  • اعطای مدرک دکترای افتخاری به رئیسی در کراچی
  • (تصاویر) رئیسی در کراچی دکتر شد
  • اعطای دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی + عکس