Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@13:30:03 GMT

تکاپوی گردشگری برای جذب همسایگان تا لغو یک مصوبه

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۸۷۴۵۰

تکاپوی گردشگری برای جذب همسایگان تا لغو یک مصوبه

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از لغو مصوبه انجمن شرکت‌های هواپیمایی در خصوص تعیین کف نرخی بلیت هواپیما خبر داد و گفت: هیچ کدام از شرکت‌های هواپیمایی مجاز به تعیین کف نرخی و یا فروش با قیمت بالاتر از نرخ اعلام شده نیستد و در صورت مشاهده تخطی از مراتب فوق، با متخلفین بر اساس قوانین و مقررات موضوعه برخورد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا باید منتظر بود که آیا کاهش قیمت در بلیط پروازها را شاهد هستیم؟  

مصوبه تعیین کف نرخی بلیت هواپیما لغو شد/ امکان بلیت فروشی زیر ۶۰۰ هزار تومان

میراکبر رضوی با اعلام این مطلب افزود: در روزهای اخیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با ابلاغ صورتجلسه‌ای به شرکت‌های هواپیمایی با تعیین کف نرخی، حداقل قیمت فروش بلیت در پروازهای داخلی را ۶۰۰ هزار تومان اعلام کرده بود.

وی افزود: با توجه به مغایرت صورتجلسه فوق با آخرین مصوبه شورای عالی هواپیمایی کشوری مبنی بر حذف کف نرخی از قیمت بلیت هواپیما، سازمان هواپیمایی کشوری موضوع فوق را پیگیری و براین اساس، انجمن شرکت‌های هواپیمایی با ارسال نامه خطاب به مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی مصوبه فوق را ملغی کرد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اضافه کرد: تمامی شرکت‌های هواپیمایی موظف هستند ضمن حذف کف نرخی از قیمت بلیت و اعلام مراتب به تمامی کانال‌های فروش وتوزیع خود، بلیت پروازهای داخلی را حداکثر تا سقف نرخی تعیین شده به تفکیک مسیرهای پروازی که در تارنمای انجمن شرکت‌های هواپیمایی جهت اطلاع عموم منتشر شده است بفروش برسانند.  

وی افزود: فروش بلیت هواپیما کمتر از نرخ ۶۰۰ هزار تومان تخلف محسوب نمی‌شود و این سازمان برای ارزان‌فروشی بلیت مشروط به عدم کاهش کیفیت خدمات، ممنوعیتی قائل نیست.

پیشبرد روابط ایران و هند منطبق با ذائقه و روحیات گردشگران

 پیرو انعقاد تفاهم‌نامه میان معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی و سازمان توسعه و تجارت، نشست توجیهی و آگاهی‌بخشی از ظرفیت‌های حوزه گردشگری به صورت اختصاصی از سوی دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی با حضور لیلا اژدری مدیرکل این دفتر برای حسین بامیری رایزن بازرگانی جدید ایران که قصد عزیمت و فعالیت در کشور هند را دارد برگزار و موضوع فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم برای شناخت ذائقه و روحیات گردشگران ورودی از هند به عنوان مهم‌ترین هدف الزامی و در دستور کار قرار گرفت.

تلاش برای شناخت و آشنایی با ذائقه و روحیات گردشگران از کشور هند به عنوان رهنمود از سوی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در دستور کار رایزن بازرگانی اعزامی به کشور هندوستان قرار گرفت تا گامی دیگر به سوی اجرایی شدن تفاهم‌نامه مشترک میان وزارت گردشگری و سازمان توسعه و تجارت برداشته شود.   

فجر باشکوه میراث فرهنگی گیلان با افتتاح سایت موزه تا جشن دژ رودخان

ولی جهانی سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اعلام ۱۶۴ برنامه برای دهه فجر استان گفت: جشن افزایش میراث تاریخی ناملموس استان، بهره برداری هفت سایت موزه و افتتاح ۳۵ طرح گردشگری از جمله مهمترین برنامه‌های میراث فرهنگی و گردشگری همزمان با ایام الله دهه فجر است.

جهانی اظهار داشت: گیلان سرشار از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری است که به منظور معرفی و بهره مندی هرچه بیشتر این ظرفیت ها بناست برای هر شهرستان استان یک برند گردشگری تعریف شود.

وی به توفیقات حاصله در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری استان و برنامه ریزی برای برگزاری جشن پیرامون این موفقیت ها اشاره کرد و افزود: جشن افزایش میراث تاریخی و فرهنگی ناملموس استان از ۸۲ اثر به ۹۵ اثر و آماده شدن هفت موزه سایت برای بهره برداری در کنار انواع جشنواره هایی چون خوراک، جشنواره آدم برفی در سوباتان تالش و جشنواره قلعه رودخان در خود این دژ طی ایام دهه فجر از جمله برنامه های اداره کل میراث فرهنگی استان است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان یادآور شد: همچنین بهره برداری از ۳۵ پروژه گردشگری با برآورد حجم سرمایه گذاری شخصی حدود ۲۰۰ میلیارد تومان و تسهیلات بانکی ۲۰ میلیارد تومان از دیگر برنامه های در نظر گرفته برای دهه مبارک فجر است که این طرح ها برای ۷۰۰ نفر ایجاد اشتغال می کنند.

موسسه فرهنگی اکو میزبان شب فرهنگی رومانی شد

مراسم شب فرهنگی رومانی با حضور جمعی از سفیران کشورها و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی در تهران با اجرای موسیقی گروه ایرانی در موسسه فرهنگی اکو برگزار شد. مراسم شب فرهنگی رومانی با همکاری موسسه فرهنگی اکو و سفارت رومانی در تهران با حضور میرلا کارمن گرکو سفیر رومانی در تهران،  خسرو ناظری دبیر کل سازمان همکاری اقتصادی اکو،  سرور بختی رئیس موسسه فرهنگی اکو و سفیران کشورهای قرقیزستان، اسلوونی، اسپانیا، اتریش، ژاپن، آفریقای جنوبی، بلژیک، برزیل، بلغارستان، بنگلادش، نیوزلند، غنا، عمان، کره شمالی، لهستان، مجارستان، کویت و دفاتر سازمان ملل در تهران در محل این نهاد بین المللی برگزار شد.

در این رویداد که به مناسبت جشن روز فرهنگ ملی رومانی برپا شد بخشی از میراث فرهنگی رومانی و اهمیت جهانی آن در قالب‌های مختلف فرهنگی و هنری به نمایش گذاشته شد تا فرصتی برای کشف برخی از ارزش های فرهنگی باشد که به شکل‌گیری ملت مدرن رومانی کمک کرده است.

در شب فرهنگی رومانی که روز دوشنبه - ۲۷ دی ماه ۱۴۰۰ برابر با ۱۷ ژانویه ۲۰۲۲ - برگزار شد، نمایشگاهی از تصاویر پرتره مشاهیر برجسته رومانیایی از جمله میهای امینسکو شاعر ملی این کشور و شرح خدمات وی گشایش یافت و گروه ایرانی میوز آرت که از فارغ التحصیلان دانشگاه تهران شکل گرفته به اجرای زنده قطعاتی از آهنگ‌سازان رومانیایی و ایرانی پرداخت.

آسیب دیدن سنگ قبرهای کلیسای گریگوری بوشهر صحت ندارد

  نصرالله ابراهیمی معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: جابه جایی سنگ قبرهای کلیسای گریگوری بوشهر با کمال دقت انجام شد و مطالب انتشار یافته در فضای مجازی مبنی بر آسیب دیدن آنها در هنگام انتقال صحت ندارد.

ابراهیمی اعلام کرد: کلیسای گریگوری یکی از آثار تاریخی با اهمیت و شاخص شهر بوشهر است که به تازگی برای پایش و آماده سازی به منظور بازدید علاقه‌مندان مورد پاک‌سازی قرار گرفت.

وی بیان کرد: سنگ قبرهایی که مربوط به این کلیسا بود در سال‌های گذشته جمع آوری و در اتاقی نگهداری می‌شد؛  با توجه به اینکه این سنگ‌ها شرایط حفاظت پایدار را نداشتند با رعایت تمامی ضوابط انتقال اشیا تاریخی برای تمیزکاری و قارچ زدایی به موزه منطقه‌ای خلیج‌فارس منتقل شدند.

ابراهیمی اظهار کرد: بعد از طی مراحل پاک‌سازی سنگ قبرها در کارگاه مرمت موزه منطقه ای خلیج فارس، کار مستندنگاری و ثبت در سامانه ثبت اشیا تاریخی، برای تک تک آنها انجام و صاحب شماره ثبت اموال می شوند.

فراخوان دومین جایزه‌ ملی مرمت و احیای بناهای ایران منتشر شد

دبیرخانه دومین دوره جایزه‌ ملی مرمت و احیای بناهای تاریخی و معاصر ایران با انتشار فراخوان این رویداد در سال ۱۴۰۰ اعلام کرد: آخرین مهلت ارسال آثار ساعت ۲۴ روز شنبه دوم بهمن است.

فرهنگ‌سازی در سطح ملی جهت حفاظت، پیشگیری از تخریب و اقدام به شناسایی، ثبت، مرمت و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی و معاصر کشور، ایجاد حساسیت بین دست اندرکاران اعم از سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مربوطه، کارفرمایان، متخصصان و دانشجویان این حوزه‌ دانشگاهی، و در کل افکار عمومی، بـه موضوعات مرمت و احیا و ارتقای سلیقه‌ی عمومی جهت افزایش توجه به این حوزه و در نهایت همراهی در حفظ و نگهداری میراث فرهنگی و تاریخی ارزشمند معماری و شهرسازی کشور، معرفی رشته‌ تخصصی مرمت و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی و ایجاد علاقه در جوانان جهت تحصیل در رشته‌ مذکور» از اهداف و رویکردهای دومین دوره جایزه‌ ملی مرمت و احیای بناهای تاریخی و معاصر ایران عنوان شده است.

سیستم «از مرز تا مرز» برای میزبانی شایسته گردشگران عراقی راه‌اندازی شد

علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به تعریف و اجرایی شدن سیستم «از مرز تا مرز» گفت: بر اساس این سیستم گردشگران عراقی از لحظه ورود به مرز زمینی یا فرودگاه ایران تا لحظه پایان سفر خدمات گردشگری شایسته و استاندارد تجربه می‌کنند.

شالبافیان پیرو انعقاد تفاهم‌نامه میان معاونت گردشگری وزارت متبوع و سازمان توسعه و تجارت و برگزاری نشست توجیهی و آگاهی‌بخشی از ظرفیت‌های حوزه گردشگری ویژه رایزنان بازرگانی جدید ایران که قصد اقامت و فعالیت در کشور عراق را دارند؛ گفت: ساماندهی بازار عراق از نقطه آغاز سفر در مرز زمینی یا فرودگاه تا پایان سفر در همان نقطه علاوه بر اینکه انتفاع کسب و کارها و ارتزاق فعالان گردشگری ایرانی و عراقی را در پی خواهد داشت؛ سبب ارائه خدمات مطلوب، شایسته و استاندارد به گردشگران و زائران عراقی خواهد شد.       

تاکید کرد: آنچه برای ما اهمیت دارد این است که گردشگران عراقی که با اهداف مختلف درمان، زیارت، سیاحت و غیره ایران را به عنوان مقصد سفرشان انتخاب می‌کنند؛ بتوانند از خدمات رسمی کشورمان از جمله مراکز اقامتی دارای مجوز و استاندارد، دفاتر خدمات مسافرتی، راهنمایان متخصص گردشگری، مراکز درمانی معتبر و سایر امکانات و شرایط استاندارد مورد نیاز بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: آنچه در این روند برایمان اهمیت دارد همکاری رایزنان اعزامی به عراق برای فرهنگ‌سازی سفر به ایران است تا تلاش شود گردشگران و زائران عراقی از خدمات استاندارد موجود در ایران آگاهی پیدا کرده و بدانند که اگر از مسیر تایید شده وارد کشور شوند می‌توانند خدماتی متمایز و باکیفیت دریافت کنند.

معاون گردشگری همچنین با تاکید بر اینکه تلاش برای توزیع جغرافیایی گردشگران و زائران یکی از اهداف اصلی مدیریت بازار گردشگری عراق است، گفت: در بسیاری از مواقع مسافران ورودی از عراق تنها با چند استان ایران آشنا هستند و ظرفیت‌های متعدد سایر استان‌ها مغفول می‌ماند. از این رو رایزنان فرهنگی می‌توانند با همکاری بخش خصوصی در راستای توزیع جغرافیایی گردشگران عراقی موثر عمل کنند.   

تصنیف میرزاکوچک خان جنگلی ثبت ملی شد

ولی جهانی سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از ثبت ملی تصنیف میرزا کوچک خان به مناسبت یکصدمین سالگرد شهادت وی خبر داد.

وی افزود: در جلسه شورای ملی ثبت آثار ناملموس، تصنیف پرآوازه میرزا کوچک خان که از جمله آثار برجسته فرهنگی اجتماعی استان به شمار می‌رود در فهرست آثار ملی کشور قرار گرفت. بر اساس مطالعات انجام شده بر روی منابع موجود سراینده این اثر ماندگار مشخص نیست اما قدمت آن در حدود یکصد سال تخمین زده شده است.

جهانی افزود: تصنیف یادشده نخستین بار به صورت مکتوب در کتاب «سردار جنگل» اثر مرحوم ابراهیم فخرایی در سال ۱۳۴۴ اشاره شده است و یکی از دلایل ماندگاری این سروده را می‌توان استفاده از آن در تیتراژ پایانی سریال «میرزا کوچک خان» در سال ۱۳۶۶ به کارگردانی بهروز افخمی، آهنگسازی محمد میرزمانی و صدای استاد پیشکوست موسیقی فولکلوریک گیلان ناصر مسعودی برشمرد.

پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران حضوری و مجازی برگزار می‌شود

علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، در این نشست طی سخنانی گفت: هماهنگی‌های لازم با مدیران کل استانی برای حضور هرچه شایسته‌تر در این دوره از نمایشگاه انجام شده است. نامه‌ای را به ۳۱ استان ارسال کردیم و موارد مهم به آن‌ها در این نامه یادآوری شده که این موارد مهم منشور برگزاری این دوره از نمایشگاه است.

شالبافیان افزود: محتوای بسیار خوبی از سوی روابط‌عمومی‌های استان‌ها تهیه شده است. این تولید محتوا البته نباید محدود به زمان برگزاری نمایشگاه باشد و در طول سال نیز این تولید محتوا می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

وی اظهار کرد: در حوزه گردشگری سلامت قائل به تفکیک وظایف و ماموریت‌ها بین این وزارتخانه و وزارت بهداشت نیستیم و بیمارستان‌هایی که در این حوزه فعال هستند با همت ادارات کل استانی باید در این نمایشگاه حضور یابند.

وی یادآور شد: نمایشگاه دو بخش حضوری و مجازی دارد. امکان حضور مجازی هنرمندان صنایع‌دستی نیز در این دوره از نمایشگاه فراهم‌ شده است. این حضور مجازی باید نمایان باشد و بازدیدکنندگان از نمایشگاه امکان آشنایی با شرکت‌کنندگان مجازی را داشته باشند.

با سونامی گردشگری در پساکرونا مواجهیم

علی دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور با بیان این که باید آماده میزبانی مردم در عید نوروز شویم، گفت: در شرایطی که جهان واکسیناسیون فراگیر را دستور کار قرار داده و سبک زندگی با کرونا هماهنگ شده با سونامی گردشگری مواجه خواهیم بود.

 دارابی با حضور در هفدهمین سمپوزیوم بین‌المللی روابط‌عمومی، ضمن تبیین وضعیت جهان در دوران کرونا و پس از آن بیان کرد: این همه‌گیری خسارت عظیمی به گردشگری و اقتصاد آن وارد کرده است و میلیون‌ها نفر را به کام مرگ کشانده و بسیاری از عزیزان‌مان را در این دوران از دست داده‌ایم، اما به ما فهماند همانند جهان در حال تغییر، باید تغییر و به سرعت تحولات را تحلیل کنیم و نسبت به آن واکنش نشان دهیم. یکی از این تحولات توسعه روابط‌عمومی و ارتباطات و نقش آن در دوران کرونا و پس از آن است.

قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی با اشاره به برنامه‌های وزارتخانه در نوروز، تصریح کرد: هرچند شرایط کرونا و اتفاقات آن را نمی‌دانیم اما خودمان را باید آماده میزبانی مردم در عید نوروز کنیم. در شرایطی که جهان واکسیناسیون فراگیر را دستور کار قرار داده و سبک زندگی نسبت به این موضوع هماهنگ شده است با سونامی گردشگری مواجه خواهیم بود.

او ادامه داد: جهان در قرن بیست و یکم دچار تغییرات مهمی شده است. از دهکده‌ جهانی به شبکه جهانی رسیده‌ایم. نقش‌آفرینی رسانه‌ها، رسانه‌های نوین، جابجایی نسل‌ها و تغییر مولفه‌های قدرت از جمله ویژگی‌های این دگرگونی است. روابط‌عمومی‌ها بایستی مختصات جهان کنونی را بشناسد.

روستاهای هدف گردشگری رتبه‌بندی می‌شوند

زاهد شفیعی مدیرکل دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری از برنامه‌ریزی برای تشکیل شورای راهبری روستاهای هدف گردشگری ذیل طرح شناسایی، ارزیابی و رتبه‌بندی این روستاها خبر داد.

وی گفت: در نشست مشترکی که بین نمایندگان معاونت گردشگری و حوزه مدیریت روستایی وزارت کشور در مرکز مطالعات راهبردی و آموزش شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزار شد چارچوب استقرار مدل شاخص‌های ارزیابی و جزئیات فرآیند انجام طرح شناسایی، ارزیابی و رتبه‌بندی روستاهای هدف گردشگری تشریح و با اجماع نظر مورد استقبال و تایید قرار گرفت.

مدیرکل دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری افزود: در این نشست به منظور استفاده از ظرفیت همکاری مشترک و هم‌افزایی با دستگاه‌های مرتبط حوزه روستایی در موضوعات آموزش، اشتغال و کارآفرینی و پروژه‌های زیرساخت روستایی موضوع تشکیل شورای راهبری روستاهای هدف ذیل طرح شناسایی، ارزیابی و رتبه‌بندی روستاهای هدف گردشگری تبیین و مقرر شد شیوه‌نامه اجرایی آن با محوریت معاونت گردشگری تدوین و با همکاری وزارت کشور به مدیران استان و مقامات محلی ابلاغ شود.

شفیعی با برشمردن اثرات این طرح در روستاهای هدف گفت: ارتقای تاسیسات و خدمات گردشگری در روستاها و اصولا تعریف مقاصد روستایی و پروژه‌های پیشران آن‌ها از مهم‌ترین خروجی این رتبه‌بندی است.

وی یادآور شد: در این نشست سامانه آموزش مجازی مدیریت شهری و روستایی وزارت کشور با نام اختصاری سام شهر که به همت مرکز مطالعات راهبردی و آموزش شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور راه‌اندازی شده است به عنوان ظرفیتی مناسب برای آموزش و توانمندسازی دهیارها در حوزه گردشگری مورد تاکید قرار گرفت.  

برچسب‌ها هند موسسه فرهنگی اکو اسپانیا سازمان هواپیمایی کشوری انجمن شرکت های هواپیمایی عزت الله ضرغامی میراث فرهنگی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هند موسسه فرهنگی اکو اسپانیا هند موسسه فرهنگی اکو اسپانیا سازمان هواپیمایی کشوری انجمن شرکت های هواپیمایی عزت الله ضرغامی میراث فرهنگی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گردشگری وزارت میراث فرهنگی انجمن شرکت های هواپیمایی سازمان هواپیمایی کشوری اداره کل میراث فرهنگی روستاهای هدف گردشگری گردشگری و صنایع دستی معاونت گردشگری موسسه فرهنگی اکو گردشگران عراقی میراث فرهنگی تعیین کف نرخی حوزه گردشگری بلیت هواپیما مرمت و احیای برنامه ریزی روابط عمومی بین المللی دستور کار رتبه بندی برگزار شد قرار گرفت ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۷۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد

به گزارش خبرنگار مهر، جواد واحدی صبح سه شنبه در بازدید از مسجد جامع ارومیه اظهار کرد: مسجد جامع ارومیه یکی از شاهکارهای معماری ایرانی_اسلامی بوده و گچ‌بری شبستان این مسجد در نوع خود بی‌نظیر است.

وی افزود: در یک سال گذشته اقدامات زیادی برای مرمت و احیای مسجد جامع ارومیه انجام شده است که جای تقدیر دارد و امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی هم در این بازدید خاطرنشان کرد: فاز اول ساماندهی مسجد جامع ارومیه با همکاری شهرداری با اعتباری بالغ بر ۴.۵ میلیارد تومان اعتبار انجام شد.

مرتضی صفری اظهار کرد: طرح احیای مسجد جامع ارومیه نیزبا همکاری دانشکده معماری دانشگاه ارومیه آماده شده و امسال نیز ۱۰ میلیارد تومان برای این پروژه اختصاص یافته است.

همچنین معاون امور مجلس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از قلعه بدلبو ارومیه نیز بازدید کرد.

جواد واحدی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به همراه مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از قلعه تاریخی بدلبو ارومیه بازدید و از نزدیک در جریان آخرین اقدامات مرمتی این بنا قرار گرفتند.

مرمت قلعه بدلبو زیر نظر کارشناسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی و توسط بخش خصوصی از چند سال پیش آغاز شده و در این مدت کمک‌های فنی و اعتباری از این پروژه انجام شده است.

قلعه بدلبو ارومیه پس از مرمت قابلیت تبدیل به یک مرکز اقامتی و پذیرایی با ۲۰ سوئیت را دارد.

افتتاح یک باب هتل، کلنگ‌زنی یک باب هتل، بازدید از مجتمع گردشگری و تفریحی ستاره سیلوانا، قلعه بدلبو، خانه انصاری، مسجد جامع، مدرسه هدایت و زیرساخت‌های گردشگری دریاچه ارومیه از جمله برنامه‌های یک روزه معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر به این استان است.

کد خبر 6092810

دیگر خبرها

  • تدوین رویدادهای فصل گردشگری در استان اردبیل
  • تدوین رویدادهای مهم گردشگری در استان اردبیل
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 
  • تله‌کابین می‌تواند به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله