Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@13:38:23 GMT

صادرات اصفهان چهار برابر واردات است

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۸۷۶۳۹

صادرات اصفهان چهار برابر واردات است

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان -  ایرج موفق گفت: سال ۹۸ بیش از یک هزار و ۲۵۵ قلم کالا و در سال گذشته هم یک هزار و ۴۲۱ قلم کالا به یکصد کشور جهان از اصفهان صادر شد که نشان دهنده ظرفیت قابل قبول استان در این زمینه است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

عراق، پاکستان، افغانستان، ترکیه، ارمنستان و چین بیشترین واردکنندگان محصول از ایران به شمار می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



موفق گفت: مثبت بودن تراز تجاری اصفهان به ما کمک بزرگی می‌کند که بتوانیم به سمت توسعه صادرات استان حرکت کنیم.

۱۱ میز توسعه صادرات ملی در استان اصفهان وجود دارد که در حال حاضر تنها استان‌های تهران و اصفهان هر کدام دارای این تعداد میز صادراتی هستند و سایر استان‌ها هر کدام دارای یک یا ۲ میز کالا‌های صادراتی هستند.

اصفهان در زمینه ثبت سفارش کالا‌ها هم رتبه دوم کشور را دارد و این ثبت سفارش کالا‌ها شامل ماشین آلات، خطوط تولیدی و تکنولوژی می‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان می‌گوید همه اقدامات لازم در زمینه ثبت سفارش در سازمان صنعت، معدن و تجارت انجام می‌شود و در سه سال گذشته یک هزار و ۱۱۳ کارت بازرگانی جدید صادر شده و ۲ هزار و ۳۸۵ کارت بازرگانی با همکاری مشترک سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق بازرگانی در استان تمدید شده است.

تعداد شرکت‌های مدیریت صادرات استان اصفهان در سه سال گذشته از ۲ شرکت به هفت شرکت افزایش پیدا کرده است.

تراز تجاری یا صادرات خالص تفاوت میان واردات و صادرات خروجی در یک دوره معین در اقتصاد را نشان می‌دهد؛ اگر صادرات بیشتر از واردات باشد، مقدار مثبت به نام مازاد تجاری مشخص می‌شود.

چدن، آهن و فولاد بیشترین سهم تولیدات صادراتی استان اصفهان محسوب می‌شود و پس از آن فراورده‌های نفتی، فرش و کفپوش بالاترین میزان صادرات را دارند.

محصولات لبنی، مصنوعات چدن و آهن، مواد پلاستیکی و وسایل پلاستیکی، مس و مصنوعات آن در رده‌های بعدی کالا‌های صادر شده به دیگر کشور‌ها قرار دارند.

صنایع دستی استان اصفهان از جمله کاشی‌های تزیینی، انواع سفال، خاتم و ظروف مسی به مقصد امارات، عراق، تاجیکستان و کویت و فرش دستباف به مقصد کویت و امارات بیشترین سهم صادرات صنایع دستی هستند.

وجود قُطب‌های صنعتی استان نظیر فولاد، منسوجات، هواپیماسازی، لوازم خانگی، رنگ‌سازی و صنایع نظامی از دیگر دلایل اهمیت گمرک اصفهان محسوب می‌شود.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صادرات کالا تراز تجاری توسعه صادرات استان اصفهان کالا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۷۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از مازندران

نادعلی کهنسال مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مازندران گفت: بیش از ۲۴ میلیون دلار کالا در فروردین ماه امسال از مازندران به کشور‌های هدف صادر شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۹ درصد افزایش داشته است.

او افزود: عمده کالا‌های صادر شده شامل فراورده‌های لبنی، فرآورده‌های خوراکی، بستنی، مرکبات و کیوی، خوراک آبزیان، سیمان، کاغذ، محصولات شیمیایی و ... بوده است.

کهنسال گفت: این کالا‌ها به کشور‌های عراق، روسیه، پاکستان، قزاقستان، امارات، ایتالیا، افغانستان و ترکیه صادر شده است.

او افزود: در همین مدت مقدار ۴۳۵ هزار تن کالا وارد استان شده که به لحاظ ارزشی ۱۴ درصد افزایش داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ترکیه رسماً توقف تجارت با اسرائیل را تأیید کرد
  • ترکیه تجارت با اسرائیل را به طور کامل متوقف کرد
  • افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از مازندران
  • کشف ۴ تن روغن قاچاق
  • ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی در مشهد دریافت کردند
  • ۴ تن روغن نباتی قاچاق در لرستان کشف و ضبط شد
  • لیست کالا‌های اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی اعلام شد
  • تعیین تکلیف ۲۹ بنگاه اقتصادی در نشست کارگروه تسهیل فارس
  • تجارت ۱.۳۶۴میلیارد دلاری ایران و ترکیه/ رشد ۱۶درصدی صادرات ترکیه به ایران
  • تامین ارز برای واردات کالا‌های اساسی، صنایع و خدمات از ۴.۸ میلیارد دلار گذشت