Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@07:48:55 GMT

دانشگاه‌های برگزیده در ثبت پایان‌نامه‌ اعلام شدند

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۸۷۷۰۱

دانشگاه‌های برگزیده در ثبت پایان‌نامه‌ اعلام شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، طبق قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی (مصوب سال ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی) و آئین‌نامه اجرایی آن (مصوب سال ۱۳۹۸ هیئت وزیران) همه دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، و مؤسسه‌های آموزش عالی، پژوهشی، و فناوری کشور باید تمام‌متن پیشنهاده‌ها (پروپوزال‌ها) و پایان‌نامه‌ها و رساله‌های (پارساهای) دانشجویان و دانش‌آموختگان تحصیلات تکمیلی خود را که بدون طبقه‌بندی هستند، در سامانه‌های پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) همانندجویی و ثبت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای انجام این قانون، ایرانداک «سامانه ملی ثبت پایان‌نامه، رساله، و پیشنهاده» را در نشانی SABT.IRANDOC.AC.IR راه‌اندازی کرده است که در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ در مجموع ۴۵۸ مؤسسه با آن همکاری داشته و نزدیک به ۷۰ هزار پارسا و بیش از ۴۷ هزار پیشنهاده را در آن ثبت کرده‌اند.

جدول‌های آمار ثبت پاپان نامه و پیشنهاده در هر منطقه آمایش آموزش عالی، برای پنج دانشگاه با بیشترین عملکرد در این لینک در دسترس است.

در همین حال ایرانداک، فهرست دانشگاه‌های برگزیده در همانندجویی پایان‌نامه‌ها، رساله‌ها، و پیشنهاده‌ها در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ را نیز اعلام کرد.

سامانه «همانندجو» در نشانی TIK.IRANDOC.AC.IR با پشتوانه روزافزون تمام‌متن بیش از ۴۰۰ هزار عنوان پارسا، بیش از ۹۰ هزار عنوان پیشنهاده و نزدیک به ۲۸۰ هزار عنوان مقاله در دسترس همه دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور قرار دارد که اکنون نزدیک به ۴۵ هزار استاد و ۲۶۰ هزار دانشجو در آن عضو هستند.

در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ دانشگاه‌های تهران، فردوسی مشهد و شیراز رتبه‌های نخست تا سوم همانندجویی را به دست آورده‌اند.

شمار درخواست‌های همانندجویی برای ۱۰ دانشگاه نخست در این لینک قرار دارد.

در میان نشریه‌های علمی عضو سامانه همانندجو نیز نشریه فقه و مبانی حقوق اسلامی، نشریه پژوهش‌های کاربردی روان‌شناختی و نشریات دانشگاه جامع امام حسین (ع)، رتبه‌های نخست تا سوم همانندجویی و همایش ملی پژوهش‌های نوین دانشگاهی در هنر معماری و عمران، کنگره ملی مهندسی عمران دانشگاه شیراز و کنگره ملی مهندسی عمران دانشگاه صنعتی سهند نیز در میان همایش‌های عضو سامانه همانندجو، بالاترین رتبه همانندجویی را در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ کسب کردند.

کد خبر 5404739 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: پایان نامه ایرانداک دانشگاه های ایران پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه تهران سازمان سنجش آموزش مهارتی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز سنجش آموزش پزشکی خوابگاه دانشجویی آزمون کارشناسی ارشد آزمون دستیاری فوق تخصصی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تکمیل ظرفیت تکمیل ظرفیت ارشد سال تحصیلی ۱۳۹۹ ۱۴۰۰ پایان نامه دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۷۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری دانش‌بنیان دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی رئیس دانشگاه مراغه گفت: به منظور ایجاد و گسترش همکاری‏‌های آموزشی، پژوهشی، عمرانی و سرمایه گذاری در تولید و توسعه محصولات دانش‏ بنیان، تفاهم نامه  مشترک همکاری دانشگاه مراغه با شرکت صنعتی فولاد ماهان تبریز منعقد شده است.

محمد زادشکوریان افزود: استانداردسازی و سرمایه گذاری در تولید و توسعه محصولات دانش بنیان با در نظر گرفتن کلیه امکانات طرفین اعم از فنّی، تولیدی، نیروی انسانی و اطلاعات، تجربه و تخصص از دیگر اهداف این تفاهم نامه صنعتی و آموزشی است.

وی اضافه کرد: بهره‏ مندی از توانمندی‏‌های نیروی انسانی، دانش فنّی، تجهیزات و امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی به منظور حل معضلات و چالش های صنعت فولاد در اولویت برنامه‌های دانشگاه مراغه و این شرکت خواهد بود.

به گفته رئیس دانشگاه مراغه، ایجاد زمینه برای کارآموزی دانشجویان و فرصت مطالعاتی اساتید در این تفاهم نامه آمده است.

در دانشگاه مراغه ۳ هزار و ۵۰۰ دانشجو مشغول به تحصیل هستند.

دیگر خبرها

  • انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه مراغه و گرجستان
  • همکاری دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز
  • همکاری دانش‌بنیان دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز
  • بازجویی‌هایی که به مرگ رئیس دانشگاه تهران ختم شد
  • ۳۰۰ نفر در کرمانشاه برگزیده طرح مسطورا در ماه مبارک رمضان شدند
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین فنی‌وحرفه‌ای و دانشگاه صنعتی همدان
  • اعلام تعهد اشتغال زایی امسال در استان سمنان
  • نمایش اثرهنری جشنواره قصص قرآنی در مشهد
  • روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری
  • فراخوان ثبت نام شرکت در آزمون رادیو آماتوری سال ۱۴۰۳