Web Analytics Made Easy - Statcounter

یگان‌های شناوری و پروازی سه کشور ایران، چین و روسیه عملیات آزادسازی دو کشتی تجاری که در آب‌های بین‌المللی مورد ربایش دزدان دریایی قرار گرفته بودند را انجام دادند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفعی خبرگزاری تسنیم، امیر مصطفی تاج‌الدینی سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی 2022 اظهار داشت: در ادامه برگزاری مراحل اصلی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی 2022 با حضور نیرو‌های دریایی ایران، چین و روسیه، یگان‌های شناوری و پروازی سه کشور بر اساس سناریو از پیش تعیین شده عملیات آزادسازی دو کشتی تجاری که در آب‌های بین‌المللی مورد ربایش دزدان دریایی قرار گرفته بودند را انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این مرحله از رزمایش پس از ارسال پیام اضطراری کشتی‌های مورد ربایش قرار گرفته، ابتدا منطقه عملیات توسط بالگرد‌های نیروی دریایی ارتش مورد شناسایی و جستجو قرار گرفت و سپس ناوشکن جماران که سرفرماندهی رزمایش را بر عهده داشت، شناور‌های رزمی مستقر در منطقه را برای اجرای عملیات آزادسازی اعزام کرد.

سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی 2022 اضافه کرد: همچنین نیرو‌های عملیات ویژه ارتش و سپاه با مشارکت نیرو‌های عملیات ویژه چین و روسیه، پس از عملیات اطفای حریق کشتی، با فرود آمدن از هوا و سطح بر روی عرشه شناور ربوده شده، دزدان دریایی را دستگیر و عملیات آزادسازی کشتی را اجرا کردند.

امیر تاج‌الدینی با تأکید بر اینکه اجازه هیچ‌گونه تهدیدی را در حوزه دریایی نخواهیم داد، تصریح کرد: رزمایش مرکب کمربند امنیتی ایران، چین و روسیه در راستای همکاری‌های بسیار جدی امنیتی و نظامی برای مقابله با تهدیدات موجود و بیانگر توسعه عمق راهبردی دریایی جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نیروی دریایی سپاه پاسداران نیروی دریایی ارتش ارتش جمهوری اسلامی ایران رزمایش های ارتش نیروی دریایی سپاه پاسداران نیروی دریایی ارتش ارتش جمهوری اسلامی ایران رزمایش های ارتش رزمایش مرکب کمربند عملیات آزادسازی چین و روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۸۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفال به حافظ چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ آن شب قدری که گویند اهل خلوت امشب است...

فرارو- فال گرفتن از آثار ادبی، از باور‌های کهن این مرز و بوم است. در گذر زمان ساکنان این خاک به ادیبانی که گمان می‌بردند بهره‌ای از کلام حق دارند رجوع می‌شد. با این حال، اما در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما باقی مانده است.

آن شب قدری که گویند اهل خلوت امشب است
یا رب این تأثیر دولت در کدامین کوکب است

تا به گیسوی تو دست ناسزایان کم رسد
هر دلی از حلقه‌ای در ذکر یارب یارب است

کشته چاه زنخدان توام کز هر طرف
صد هزارش گردن جان زیر طوق غبغب است

شهسوار من که مه آیینه دار روی اوست
تاج خورشید بلندش خاک نعل مرکب است

عکس خوی بر عارضش بین کآفتاب گرم رو
در هوای آن عرق تا هست هر روزش تب است

من نخواهم کرد ترک لعل یار و جام می
زاهدان معذور داریدم که اینم مذهب است

اندر آن ساعت که بر پشت صبا بندند زین
با سلیمان، چون برانم من که مورم مرکب است

آن که ناوک بر دل من زیر چشمی می‌زند
قوت جان حافظش در خنده زیر لب است

آب حیوانش ز منقار بلاغت می‌چکد
زاغ کلک من به نام ایزد چه عالی مشرب است

شرح لغت: کم رسد:هرگز نرسد/عارض: رخسار /ناوک: تیر کوچک.

تفسیر عرفانی:‌

۱- حضرت حافظ در بیت چهارم می‌فرماید:

* یار من که سوار بر گزیده مرکب سخن و ناز می‌باشد و ماه تابان منصب آینه داری در خدمت اوست، تاج زرین مهر با همه بلندی، مقام غبار نعل اسب وی به شمار می‌آید.

مرحبا بر شما که چنین محاسنی داری. پس انسانی موفق، با اراده، صمیمی و مهربان هستی، اما متاسفانه این زیبایی ها، به علاوه زیبایی جمال، موجب غرور شما شده است. در حالیکه شاخ درخت هر چه پربارتر شود، افتاده‌تر می‌باشد.

۲- بسیار فال خوبی است. ستاره سعد در برج ثور (اردیبهشت) قرار دارد و به مرادت حتما می‌رسی و جای نگرانی نیست.

۳- آینده در دستان توانای شماست و موفقیت در چند قدمی به شما چشمک می‌زند، موفق باشید.

تعبیر غزل:

به زودی برای تو فرصتی مساعد فراهم می‌گردد. بخت به تو روی کرده و زمان کامیابی فرا رسیده است. برای رسیدن به مقصود خود از توسل به خدا و تاثیر دعا غافل مشو. گرچه امکانات فعلی تو محدود است، ولی می‌توانی با استفاده از توانایی‌هایی که در وجود تو نهفته است به کامیابی برسی، دست از تلاش بر ندار و از سرزنش‌ها مرنج که خدا با توست.

دیگر خبرها

  • خروج ناوهای اروپایی از دریای سرخ؛ نوبت به هلند رسید
  • جنگ دریایی بی‌سابقه میان ارتش یمن و آمریکا و انگلیس در ۴۸ ساعت گذشته
  • خروج ناو‌های اروپایی از دریای سرخ؛ نوبت به هلند رسید
  • جنگ دریایی بی‌سابقه میان یمن و آمریکا و انگلیس | در ۴۸ساعت گذشته در دریای سرخ چه گذشت؟
  • تفال به حافظ چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ آن شب قدری که گویند اهل خلوت امشب است...
  • این سردار سپاه، پزشکان را شگفت زده کرده بود /از حضور در عملیات پارتیزانی تا آزادسازی خرمشهر
  • بیت المقدس عملیاتی منجر به آزادسازی پاره تن ایران+فیلم
  • چین رزمایش دریایی ۹ روزه برگزار می‌کند
  • عملیات اروپا در دریای سرخ نتوانست عملیات دریایی یمن را مهار کند
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا