Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از دهدشت آیت الله سید نصیر حسینی با حضور در منطقه حفاظت شده خائیز و کاشت نهال در این منطقه اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه‌های مختلف از جمله در منابع طبیعی و محیط زیست دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در کمتر استانی چنین وضعیتی با چنین ظرفیت‌هایی وجود دارد و باید به درستی از این همه داشته‌ها و مواهب استفاده کنیم خاطرنشان کرد: راه درست این است که فرهنگ‌سازی داشته باشیم باید از مهدکودک‌ها و دبستان به بچه‌های استان خودمان یاد بدهیم که نباید محیط زیست و منابع طبیعی و این همه نعمت و موهبت را به بهای ارزانی تخریب کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ابراز تاسف از برخی تخریب ها و دست اندازی ها و همچنین آتش سوزی‌های گاه و بی گاه در استان گفت: در سالیان اخیر با وجود همه زحماتی که مسئولان برای پایش و حفاظت از منابع خدادادی استان کشیده‌اند اما به صورت سهوی و گاه عمدی توسط عده‌ای ضررهای بسیار به محیط زیست و منابع طبیعی وارد شده که بعضا غیر قابل جبران است.

نماینده رهبر انقلاب در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان سرشار از گونه های گیاهی و جانوری بوده که بعضی از این گونه ها خاص خود کهگیلویه و بویراحمد است پس باید در حفظ و جلوگیری از انقراض این گونه ها کوشا باشیم.

حسینی با اشاره به شروع فصل رویش گیاهان در مراتع و کوهستانهای استان گفت: باید اجازه رشد و نمو به این گونه های گیاهی داده شود چرا که با روند و رویه فعلی چیزی از طبیعت باقی نخواهد ماند.

وی با بیان اینکه نمی‌توان برای هر کوه و هر دشت و هر نقطه از استان محیط بان و قرق‌بان گذاشت و امکانات و تجهیزات هم برای این کار کافی و مهیا نیست افزود: مردم خودشان باید به فکر این ذخایر باشند با روند فعلی تا چند سال آینده دیگر خبری از برخی گونه‌های گیاهی و جانوری در استان نخواهد بود.

حسینی با تاکید بر اینکه زیبایی طبیعت استان بیش از هر چیز باید مد نظر باشد و خداوند این زیبایی را برای همه نسل‌ها خلقت کرده افزود: از مردم کهگیلویه و بویراحمد می خواهم که خودشان جلوی سودجویی‌ها در طبیعت را بگیرند چرا که طبیعت استان به همه مردم متعلق بوده و تنها تعلق به نسل حاضر ندارد اگر فرزندان خود را دوست داریم باید طبیعت را نیز پاس داشته و آن را مانند فرزندان خودمان تکریم کنیم.

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز سید نصیر حسینی کهگیلویه و بویراحمد گونه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۸۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کهگیلویه و بویراحمد سوگوار صادق آل عبا

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۱۱۸ کلاس درس تا مهرماه در کهگیلویه و بویراحمد آماده تحویل است
  • تخریب مدیران شایسته باعث کُند شدن مسیر رشد و ترقی می‌شود
  • کاشت بیش از ۶۵۰ اصله نهال در ورودی شهر بوشهر
  • نخستین چراگاه دست‌کاشت در کشور راه‌اندازی شد
  • تزکیه و تعیلم اصلی‌ترین کار همه امامان
  • معلمان بر شخصیت دانش‌آموزان تاثیرگذار هستند
  • سکوت در ماجرای سنگلج جایز نیست!
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع) در بیت نماینده ولی فقیه در خوزستان
  • کهگیلویه و بویراحمد سوگوار صادق آل عبا
  • روحانیت در دفاع از دین جان و مال را فدا می‌کند