Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@16:11:42 GMT

بمباران مجدد بندر الحدیده توسط ائتلاف سعودی

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۸۸۷۷۶

بمباران مجدد بندر الحدیده توسط ائتلاف سعودی

ائتلاف متجاوز سعودی شامگاه پنجشنبه از آغاز عملیات جدیدی برای حمله به شهر الحدیده یمن خبر داد.

این ائتلاف با انتشار بیانیه‌ای از «حملات هوایی دقیق» به الحدیده خبر داد تا به زعم خود بتواند تجهیزات و توانمندیهای نیروهای انصارالله را نابود کند.

شبکه خبری روسیا الیوم با استناد به این بیانیه گزارش داد، بندر الحدیده، «شریان قاچاق سلاح» به نیروهای انصارالله است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ائتلاف عربی همچنین با این ادعا که بندر الحدیده، تهدیدی برای آزادی کشتیرانی است، گفت که نیروهای انصارالله  از توافق استکهلم «به عنوان چتر حمایتی و تهدیدی برای آزادی کشتیرانی» استفاده کردند.

ائتلاف همچنین پیش از این مدعی شده بود که «انبارهای سلاح نیروهای یمنی در الحدیده» را بمباران کرده است. به ادعای ائتلاف، بندر الحدید، «پادگان نظامی است که امنیت منطقه و جهانی را تهدید می‌کند».

بر خلاف این ادعا، شبکه خبری المسیره خبر داد که جنگنده‌های ائتلاف متجاوز، ساختمان اداره مخابرات الحدیده را بمباران کرده‌اند.

به گفته المسیره، در جریان این حملات، دستکم سه غیر نظامی زخمی و چند نفر نیز کشته شده‌اند. هنوز آمار دقیقی از تلفات این جنایت در دست نیست.

در همین ارتباط، «حسین العزی»  معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن فرار رو به جلوی ائتلاف سعودی و نقض قوانین جنگی و انسانی توسط آن در خصوص بندر الحدیده یمن را محکوم کرد.

العزی تاکید کرد: هیات نمایندگی سازمان ملل در یمن از زمان انعقاد توافق سوئد طی سال‌های گذشته به شکل روزانه و هفتگی از بنادر استان الحدیده سرکشی می‌کند.

العزی گفت: از جسارت سخنگوی متجاوزان در ساخته و پرداخته کردن اتهام‌ها در تعجبیم؛ در حالی که  این اتهام‌ها باید متوجه خودشان باشد که قوانین و ارزش‌های انسانی و اخلاقیات جنگ را به شدت نقض می‌کنند.

این مقام یمنی در پایان از سکوت هیات نمایندگی سازمان ملل در یمن در قبال سخنان گمراه کننده و خودسرانه شگفت زده شدیم.

ائتلاف سعودی مدعی شده بود که بندر الحدیده دروازه اصلی قاچاق سلاح به یمن است و استفاده از اماکن غیرنظامی برای اهداف نظامی آن را به هدف مشروعی برای ائتلاف تبدیل می‌کند.

ائتلاف سعودی عملیات اخیر  ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در توقیف کشتی نظامی امارات به دلیل اقدامات خصمانه در آب‌های منطقه ای یمن را نقض آشکار قانون بین المللی و قوانین دریانوردی خواند.

از سوی دیگر پس از آنکه ائتلاف سعودی نیروهای صنعاء را به «کشتی‌ربایی» متهم و سعی کرد محموله کشتی اماراتی «روابی» را «غیرنظامی و پزشکی» جلوه دهد، ارتش یمن امروز تصاویری را از محموله تسلیحاتی این کشتی منتشر کرد./فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: ائتلاف سعودی بندر الحدیده ائتلاف سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۸۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵ شهید در حمله های رژیم صهیونیستی/لحظه بمباران منزلی در غزه+فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، منابع فلسطینی از شهادت شماری دیگر از فلسطینی‌ها در غزه بر اثر حمله‌های رژیم صهیونیستی خبر دادند.

این منابع اعلام کردند که از صبح امروز تاکنون ۱۵ نفر بر اثر حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه شهید شده اند که ۵ نفر از آنان را کودکان تشکیل می‌دهند.

منابع فلسطینی از بمباران منزلی در غزه از سوی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خبر دادند.

توپخانه رژیم صهیونیستی نیز منطقه الدعوه در شمال اردوگاه النصیرات در مرکزغزه را گلوله باران کرد.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نیز منطقه المغراقه را در مرکز غزه بمباران کردند. شرق منطقه الزیتون در غزه نیز بمباران شد.

همچنین جنگنده‌های رژیم صهیونیستی منزلی را در النصیرات در مرکز غزه بمباران کردند.

از سوی دیگر گردان‌های قسام با خمپاره مرکز تجمع نظامیان صهیونیست در نتساریم را هدف قرار دادند.

کد خبر 6094597

دیگر خبرها

  • ۱۵ شهید در حمله های رژیم صهیونیستی/لحظه بمباران منزلی در غزه+فیلم
  • «آدرخش و رقص فانتوم‌ها» در نمایشگاه کتاب طنین می‌اندازد
  • فیلم/ کودک مجروح فلسطینی در بمباران شب گذشته رفح 15+
  • ادعای سنتکام درباره انهدام یک قایق سطحی بی سرنشین یمن
  • حمله مجدد آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن
  • حمله مجدد آمریکا و انگلیس به یمن
  • نشست منتخبان مجلس توسط شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برگزار شد
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • بمباران نوار غزه و حمله به کرانه باختری
  • اینجا غزه نیست؛ بمباران هم نشده است! | اینجا اوکلاهما است که خانه ها بر اثر گردباد تخریب شده اند ... + فیلم