Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه‌استان‌ها- با توجه به شکستگی لوله انتقال میعانات گازی در بستر رودخانه کل پرونده قضایی برای رسیدگی به این حادثه در بندرعباس تشکیل شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، بارندگی اخیر در استان هرمزگان و سیلاب ناشی از آن موجب خسارت‌های فراوانی در کل استان شد و مشکلاتی نیز برای هم‌استانی‌ها ایجادکرد بطوریکه یکی از این مشکلات ایجاد شده شکستگی خط انتقال میعانات گازی پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس در بستر رودخانه کل بود که موجب شد بوی شدید نفت و گاز در کل شهر بندرعباس به شدت انتشار پیدا کند و مردم بندرعباس را آزار دهد و مشکلاتی همچون سرگیجه، سردرد و  حالت تهوع برای مردم ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما ماجرا  به صورت دقیق چه بود؟ ماجرا از این قرار بود که روز چهارشنبه 29 دی‌ماه 1400، بوی نامطبوعی فضای بندرعباس را اشغال کرد ابتدا مردم پنداشتند که به دلیل شکستن خطوط انتقال گاز شهری این اتفاق افتاده اما شرکت گاز این موضوع را تکذیب کرد و بعدها مشخص شد که بوی نامطبوع پیچیده شده در شهر بندرعباس که در بزخی از مناطق دیگر نیز حس شده‌ است.

به‌ دنبال وقوع سیل و ایجاد شکستگی در خط لوله میعانات گازی در بستر رودخانه کُل در حوالی روستای گچین بوده‌ است که علاوه بر انتشار بوی شدید گاز و نفت در مناطق وسیعی از غرب بندرعباس، بندرخمیر و جزیره قشم بر اثر انتقال حجمی از میعانات نفتی به همراه گل و لای ناشی از سیلاب به دریا، در آب‌های شمال جزیره قشم آلودگی‌های نفتی ایجاد کرده بود و پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس مسئولیت آن را پذیرفت.

روز گذشته نیز گشت‌ دریایی برای یافتن لکه‌های دریایی انجام شد و محل دقیق لکه‌های ایجاد شده پیدا و عملیات رفع آن نیز طبق اعلام سازمان حفاظت محیط‌زیست آغاز شده‌ است.

مشاهده 2 لکه نفتی در نزدیکی میدان نفتی ابوذر/ اعزام شناور ناجی سازمان بنادر به منطقهلکه نفتی خلیج فارس پاکسازی شدوسعت لکه نفتی اطراف محل غرق سانچی 3 برابر شد

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان نیز در این‌ باره اظهار داشت: در پی حادثه شکستگی لوله میعانات گازی در رودخانه کُل در حوالی روستای گچین بندرعباس دستور تشکیل پرونده قضایی برای بررسی دقیق موضوع و تعیین علل بروز این حادثه صادر شده است. 

وی افزود: در این راستا به معاون دادستان مرکز استان هرمزگان مأموریت داده شده است این حادثه را به‌صورت ویژه مورد بررسی قرار دهد و نتیجه را گزارش کند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تاکید‌ کرد: براساس این دستور، سازمان‌های متولی و دستگاه‌های ذی‌نفع در ایجاد این خط لوله، مکلف به جبران خسارت‌های زیست محیطی و آسیب‌های به وجود آمده شده‌اند.

وی‌ خاطرنشان کرد: بررسی‌ها به منظور تعیین میزان خسارات وارده و مقصرین احتمالی ادامه دارد که نتایج آن متعاقباً اعلام خواهد شد. 

انتهای پیام /864/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میعانات گازی استان هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۸۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند

در راستای اجرای سند تحول و تعالی دستگاه قضایی و با هدف رسیدگی به امور مددجویان و بررسی وضعیت زندان، رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان، به همراه جمعی از قضات حوزه قضایی زرند از زندان شهرستان بازدید و به درخواست ۲۰۹ نفر از زندانیان رسیدگی کردند.

در حاشیه این بازدید ابوالفضل فرحبخش، رئیس دادگستری شهرستان زرند گفت: با عنایت به برنامه ریزی صورت گرفته و با توجه به ضرورت پایش پرونده زندانیان و سرکشی دوره ای از زندان ها، مشکلات زندانیان از سوی قضات چهره به چهره بررسی و دستور تسریع رسیدگی به موضوعات مرتبط با مددجویان صادر شده است.

وی با اشاره به استمرار بازدیدهای ماهیانه از زندان تصریح کرد: در برنامه بازدید از زندان علاوه بر رسیدگی به پرونده قضایی زندانیان، وضعیت زندان ها از نظر رفاهی، بهداشتی بندهای موجود و وضعیت غذایی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

فرحبخش افزود: با توجه به اقدامات فرهنگی انجام گرفته در زندان زرند و پیگیری ویژه امورات مددجویان به همت مدیران و نیز تعامل دستگاه قضایی با اداره زندان و به ویژه نظارت دادستان بر زندان شهرستان، هم اکنون وضعیت زندان زرند از جهات مختلف رضایت بخش است.

رئیس حوزه قضایی زرند گفت: مهم ترین مشکل شهرستان زرند، وجود زندان در مرکز شهر است که مشکلاتی را برای شهروندان و به ویژه مجاورین زندان به وجود آورده است که در این خصوص با توجه به در نظر گرفتن زمین برای احداث زندان جدید و قول مساعد رییس سازمان زندان های کشور برای تخصیص بودجه، امیدواریم به زودی امکان ساخت و انتقال زندان به خارج از شهر فراهم شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • از «گشت ارشاد» تا «طرح نور» فقط دو نوروز فاصله افتاد؛ برای زنان پرونده قضایی تشکیل می‌شود؟
  • ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری هرمزگان با ۲۱۸ نفر از مراجعین در محل نماز جمعه بندرعباس
  • از «گشت ارشاد» تا «طرح نور» فقط دو نوروز فاصله افتاد/ برای زنان پرونده قضایی تشکیل می‌شود؟
  • دادستان های استان گلستان جوانانی توانمند و انقلابی هستند
  • ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند
  • درآمدهای نفتی باعث ایجاد تورم می‌شود؟
  • پرونده قضایی ۸ مهر زاهدان در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرد
  • تأکید ایران و پاکستان بر اهمیت همکاری در حوزه انرژی ازجمله خط لوله گازی آی‌پی
  • رسیدگی به چک‌های برگشتی با هوش مصنوعی
  • شناسایی شکستگی و ترمیم لوله انتقال آب در بندر امام خمینی