Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای از خسارت سنگین سیل به محورهای مواصلاتی کرمان خبر داد و گفت: ۵ هزار تن آسفالت باید استفاده شود تا راه‌ها در سیل بعدی تخریب نشوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کهنوج، خداداد مقبلی صبح امروز در جلسه ستاد بحران حوزه راهداری جنوب استان کرمان که با حضور مسئولان استانی و منطقه‌ای در کهنوج برگزار شد اظهار داشت: بیش از  100 دستگاه پل در راه‌های روستایی آسیب‌دیده و یا کاملا تخریب شده که برای بازسازی این حجم از خسارت 70 میلیارد تومان اعتبار لازم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه حدود 300 متر پل‌سازی در راه‌های اصلی و روستایی باید انجام شود، تصریح کرد: 100 کیلومتر راه روستایی نیز بر اثر سیل و سیلاب دچار آبگرفتگی شدید شدند که باید ترمیم و آسفالت مجدد شود.

معاون ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه عمده تخریب راه‌ها ناشی از این است که بالادست رودخانه‌ها دست کاری شده و آب‌ها به یک سمت هدایت شده است گفت: بیش از 30 میلیارد تومان اعتبار لازم است تا تنظیم بستر رودخانه‌ها انجام شود.

وی با بیان اینکه یک ماه است که دستگاه‌ها و ماشین‌آلات سنگین راهداری در منطقه در حال فعالیت هستند گفت: برخی از این دستگاه‌ها خراب شده و نیاز به تعمیر دارند و 140 پل نیاز به کف‌سازی داشته که اگر ترمیم نشوند در سیل بعدی قطعاً تخریب می‌شوند.

معاون ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه حدود 5 هزار تن آسفالت باید انجام شود تا راه‌ها در سیل بعدی تخریب نشود، بیان کرد: 450 میلیارد تومان اعتبار لازم داریم تا خسارات ایجاد شده ترمیم و بازسازی شود.

بازدید فرمانده سپاه استان کرمان از روستاهای سیل‌زده منوجان و قلعه‌گنج450 میلیارد تومان اعتبار برای ترمیم و بازسازی خسارات سیل به راه ‌های استان کرمان لازم استخسارات سیل در استان کرمان؛ از عدم نظارت در ساخت و سازها تا خسارات میلیاردی بخش کشاورزی

مجتبی ‌ محمودی سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان نیز از فعال بودن 10 اکیپ در مناطق سیل‌زده جنوب کرمان خبر داد و گفت: در مناطق آسیب دیده 55 دستگاه سنگین و 51 سبک در حال انجام عملیات راهداری است.

وی با بیان اینکه هر هفت شهرستان درگیر سیل هستند و در حال حاضر تمامی راه‌های اصلی و فرعی در جنوب کرمان باز است گفت: 9 محور فرعی به علت طغیان رودخانه‌ها مسدود است که با توجه به وضعیت موجود اجازه هیچ گونه عملیات راهداری و ورود دستگاه‌های سنگین راهداری وجود ندارد .

وی با عنوان اینکه تاکنون 55 میلیارد تومان به جاده، ابنیه فنی و سیل‌بندهای حاشیه جاده در جنوب کرمان خسارت وارد شده است افزود: اصلاح ورودی و خروجی پل‌ها، اصلاح آب شستگی پل‌ها، ‌ترمیم ابنیه فنی و دریواسیون‌ها خسارت اصلی را از جمله اقدامات ابتدایی در حوزه راه‌های مناطق سیل زده عنوان کرد و گفت: خسارت اساسی به 100 کیلو متر راه روستایی در این مناطق وارد شده است.

محمودی با بیان اینکه محور ورودی شهر زهکلوت به علت شدت سیلاب و تخریب 200 متر از جاده در این محل ورودی در حال حاضر ارتباط و تردد از طریق راه کنار گذر انجام شده است افزود: دستگاه‌های راهداری و اکیپ‌های راهداری در حال حاضر در مسیر زهکلوت به دلگان در حال ترمیم آب‌نماهای آسیب دیده هستند.

انتهای پیام/511/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیل سیل زده استان کرمان سیل سیل زده استان کرمان میلیارد تومان اعتبار راهداری و حمل نقل جاده ای استان کرمان دستگاه ها راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۹۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران در تمام محورهای لرستان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان از بارش باران در تمام محورهای این استان خبر داد. - اخبار استانها -

مرتضی شیروانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد با اشاره به آخرین وضعیت محورهای لرستان در پی ورود سامانه بارشی اخیر گفت: بارش پراکندۀ باران در تمام محورهای این استان جریان دارد.

او با بیان اینکه تمام محورهای لرستان هم‌اکنون باز است، اضافه کرد: 400راهدار لرستانی با 280 دستگاه ماشین‌آلات سبک، نیمه‎سنگین و سنگین در آماده‌باش هستند.

2 هشدار هواشناسی برای لرستان/ سامانه بارشی در راه است

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان اعلام کرد: رانندگان قبل از سفر برای اطلاع از آخرین وضعیت راه‌ها با سامانۀ 141 تماس بگیرند و نکات ایمنی را به‌هنگام لغزندگی جاده‌ها رعایت کنند.

فعالیت سامانۀ بارشی از ظهر امروز آسمان لرستان را با شدت و ضعف تحت‌تأثیر قرار داده‌است و رگبار باران، رعدوبرق، رگبار تگرگ، خطر اصابت صاعقه و تندبادهای لحظه‌ای پیش‌بینی شده‌است.

سامانۀ بارشی اخیر در ر مناطق شمالی و غربی لرستان از نمود بیشتری برخوردار است و امشب جو این استان خارج می‌شود.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • ۶ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی البرز ایمن‌سازی شد
  • بارش باران در تمام محورهای لرستان
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت / بارش باران در محورهای ۱۱ استان
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده هراز
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ محورهای چالوس و هراز قفل شد
  • جابجایی ۳۰ میلیون تن کالا در محور‌های مواصلاتی هرمزگان
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت / ترافیک سنگین در محورهای شمالی
  • آیا بارش‌های اخیر به جاده‌های استان ایلام خسارت وارد کرد؟
  • محورهای مواصلاتی شهرستان خوسف آسیب جدی دیده‌اند
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت / بارش و ترافیک سنگین در محورهای شمالی