Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گلستان مدیرکل هواشناسی گلستان با بیان اینکه صبح فردا در استان شاهد یخبندان خواهیم بود، گفت: با توجه به یخبندان دمای هوا در مناطق شهری استان به منفی ۴ تا ۶ درجه سانتی گراد و در ارتفاعات به منفی ۱۰ الی ۱۲ درجه سانتی گراد می رسد.

نوربخش داداشی دقایقی پیش در خصوص آخرین وضعیت بارش ها در گلستان به خبرنگار ایسنا گفت: این سامانه ناپایدار جوی پیرو هشدار سطح نارنجی از شب گذشته همراه با وزش شدید باد وارد استان شد و حداکثر بادها در مراوه تپه و گرگان با ۸۰ کیلومتر بر ساعت همراه با بارش برف و باران ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بیشترین بارش باران در گرگان با ۵۲ میلی متر، بندرگز با ۴۹ ملی متر، آق قلا با ۴۹ میلی متر و کردکوی ۴۳ میلی متر و پنج پیکر بندرترکمن ۶۵ میلی متر بوده است و میزان بارش در مابقی نقاط استان نیز بین ۱۰ تا ۳۰ میلی متر ثبت شده است.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان تصریح کرد: بارش برف در ارتفاعات غربی استان گلستان اعم از کردکوی و درازنو ۸۰ سانتی متر ثبت شده که به یک متر نیز خواهد رسید، همچنین بارش برف در ارتفاعات نیمه مرکزی استان، محور توسکستان بین ۶۰ تا ۷۰ سانتی متر بوده که تا سه ساعت آینده به ۷۰ الی ۸۰ سانتی متر خواهد رسید و بارش برف در قسمت شرقی استان نیز بین ۴۰ تا ۶۰ سانتی متر گزارش شده است.

سامانه بارشی امشب از گلستان خارج می شود

 داداشی با بیان اینکه تا عصر امروز بین ساعت ۱۵ الی ۱۶ از میزان بارش ها کاسته خواهد شد و این سامانه بارشی اوایل امشب حداکثر تا ساعت ۲۰ از استان خارج خواهد شد، یادآور شد: صبح فردا در گلستان شاهد یخبندان خواهیم بود و با توجه به یخبندان دمای هوا در مناطق شهری استان به منفی ۴ تا ۶ درجه سانتی گراد و در ارتفاعات به منفی ۱۰ الی ۱۲ درجه سانتی گراد خواهد رسید.

وی با بیان اینکه با توجه به بارش مطلوب برف در ارتفاعات میزان ریزش ها در بین خشکسالی اخیر خوب بوده اما خوشبختانه با هماهنگی دستگاه های خدمات رسان اتفاق خاص یا حادی نیفتاده است، یادآور شد: با توجه به کاهش دما و بروز یخبندان کشاورزان به ویژه گلخانه داران باید نکات لازم را رعایت و گرمایش گلخانه ها را با توجه به تغییر دما تنظیم کنند.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان با بیان اینکه در فعالیت سامانه بارشی اخیر سیل مهیب نداشتیم، افزود: با توجه به اینکه زمان این بارش ها کوتاه بود به آبگرفتگی معابر و بالا آمدن آب مسیل ها ختم شد و بیشتر بارش برف  نیز در ارتفاعات بود و خوشبختانه میانگین بارش باران در استان ۵۰ میلی متر بوده است.

داداشی با بیان اینکه همه شهرستان های استان بارش برف و وزش باد داشتند و جلسات هماهنگی مدیریت بحران در تمامی شهرستان ها برگزار شد، خاطرنشان کرد: ما نیز در مرکز هواشناسی از دستگاه های خدمات رسان مثل آب، برق، گاز و هلال احمر دعوت کردیم و همه دستگاه ها توضیحات لازم را به بخش های مربوطه خود ارائه دادند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هشدار هواشناسی سرما و یخبندان کاهش دما درجه سانتی گراد سامانه بارشی سانتی متر بارش برف میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۹۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی جدید در راه اصفهان/ هوا گرم‌تر می‌شود

نوید حاجی بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به فعالیت موج‌های ضعیف و ناپایدار طی امروز و فردا شنبه در ارتفاعات نیمه شرقی و جنوبی استان، اظهار داشت: شرایط جوی در بیشتر مناطق طی ۲۴ ساعت آینده همچنان به صورت رشد ابر، گاهی وزش تندباد موقتی و در مناطق مستعد شرقی بارش رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه از روز یکشنبه ۹ اردیبهشت تا بعدازظهر سه‌شنبه جوی پایدار در استان حاکم خواهد بود، خاطرنشان کرد: از بعدازظهر سه شنبه ۱۱ اردیبهشت تا پایان هفته پیش رو سامانه فعال بارشی جدیدی در استان اصفهان خواهم داشت که از سمت مناطق غرب و جنوب فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه بیشینه دما طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق بین یک تا سه درجه سلسیوس افزایش دارد، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۵ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۱۱ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

به گفته وی، بادرود با بیشینه دمای ۲۹ درجه سلسیوس بالای صفر و شاهین‌شهر و میمه با کمینه دمای یک درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان خواهند بود.

کد خبر 6089115

دیگر خبرها

  • برچسب نانویی هیوندای، خودرو را در تابستان ۱۰ درجه خنک‌تر می‌کند!
  • سامانه بارشی جدید در راه اصفهان/ هوا گرم‌تر می‌شود
  • گذر امواج ناپایدار با تندباد و بارش پراکنده از اصفهان/تداوم روند افزایشی دمای هوا در استان
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / دمای هوا در بیشتر مناطق افزایش می‌یابد
  • خروج تدریجی سامانه بارشی از گلستان تا فردا/ثبت بارش ۱۱۹ میلی متری در شیرآباد
  • خروج تدریجی سامانه بارشی از گلستان تا فردا
  • دمای هوا در برخی مناطق زنجان به زیر صفر رسید
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت
  • آذربایجان‌غربی گرم‌تر می‌شود
  • هوای زنجان گرم‌تر می‌شود