Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلا حسن علیدادی سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه کرمان ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: انسان باید در تمامی ساعات و در طول شبانه روز تقوای الهی را رعایت کند.

وی با بیان این مطلب که برای رسیدن به سعادت سه اصل را باید رعایت کرد که یکی از آنها صبر پیشه کردن است، بیان کرد: اصل دوم استغفار از گناهان در پیشگاه خداوند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضرت علی (ع) می‌فرمایند «خداوند رحمت کند کسانی که از کرده‌های خودشان پشیمان می شوند»، بنابراین اگر کسی استغفار کند خواند به آنها رحم می‌کند و البته استغفار شرایطی دارد که باید رعایت کرد.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه اولین شرط استغفار پشیمانی است، اظهار داشت: اصل دوم، اراده کردن برای ترک گناه است و اگر در رفتار و گفتارمان حق شخصی را ضایع کرده‌ایم، آن را جبران کنیم و هر واجبی که ترک کردیم هم باید انجام بدهیم همچنین گوشت روییده بر اثر گناه را باید آب کرد و در آخر رنج طاعت را باید بچشیم تا جبران لذت گناه شود.

وی ضمن گرامیداشت وفات شیخ عباس قمی و شیخ انصاری و تبریک ولادت حضرت زهرا (س) امام خمینی و روز زن، افزود: حضرت زهرا (س) به عنوان ام الائمه نقش مهم و بی بدیلی دارد و بسترساز جریان ائمه در جامعه اسلامی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه سال‌ها از درس ولایت فقیه از امام خمینی (ره) در نجف اشرف می‌گذرد، اظهار داشت: این نظریه مترقی با تحقق انقلاب اسلامی، عملیاتی شد و در معرض دید همه قرار گرفته است و اثرات آن را در جامعه می‌بینیم که نمونه آن استقلال سیاسی و نظامی در منطقه و جهان را ببینیم.

وی با بیان این مطلب که در مبانی فرهنگی ما هیچ ضعفی وجود ندارد و اگر اشکالی وجود دارد در اجراست که باید برطرف شود، عنوان کرد: در عرصه اقتصادی مشکلاتی داریم که باید دولت باید در این زمینه تلاش کند که دو اصل اساسی دولت در دستور کار دارد که یکی رفع تحریم‌ها و دیگری استفاده از سایر ظرفیت‌های داخلی و خارجی است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان این مطلب که در جنوب استان کرمان سیل داریم که امیدواریم که مردم کمک‌های جدی خود را به این منطقه ارسال کنند، بیان داشت؛ جا دارد از مسئولان اجرایی، نظامی و جهادی در جهت کمک به مردم سیل زده وارد شده‌اند، تشکر کنم.

کد خبر 5405284

منبع: مهر

کلیدواژه: حسن علیدادی سلیمانی نماز جمعه کرمان سیلاب بارش برف برف و کولاک بوشهر کرمانشاه برف روبی ویروس کرونا سیل کرمان سیل هرمزگان امداد رسانی برف و یخبندان تعطیلی مدارس اردبیل راهداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۹۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه هشتادی‌ها نسل پیشران تمدن‌ساز هستند

ایسنا/کرمان دستیار ویژه رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت گفت: دشمن برای دهه هشتادی‌ها خواب‌هایی دیده بود و فکر می‌کرد شکافی بین جوانان و آرمان‌ها می‌افتد، اما غیر از این بود. آرمان‌های انقلاب اسلامی آرمان‌های بشری است و امروز دهه هشتادی‌ها نسل پیشران تمدن‌ساز هستند.

سیداحمد عبودتیان عصر امروز، ۹ اردیبهشت‌ماه در آیین رونمایی از الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی شهرداری رفسنجان ضمن تمجید از اقدام شهرداری در میدان دادن به جوانان اظهار کرد: جمهوری اسلامی تنها حکومتی‌ست در اعصار گذشته که به حرف و آرمان تحقق وعده الهی احترام می‌گذارد.

وی با اشاره به تبدیل تهدید به فرصت، عنوان کرد: دشمن برای دهه هشتادی‌ها خواب‌هایی دیده بود و فکر می‌کرد شکافی بین جوانان و آرمان‌ها می‌افتد، اما غیر از این بود. آرمان‌های انقلاب اسلامی آرمان‌های بشری است و امروز دهه هشتادی‌ها نسل پیشران تمدن‌ساز هستند.

عبودتیان با اشاره به اینکه دشمن با راه انداختن داعش می‌خواست تفکر انقلاب اسلامی را از میدان حذف کند، گفت: اما امروز جمهوری اسلامی سردمدار فرهنگی منطقه شده و نشان دادیم اگر به حرف رهبر گوش بدهیم، تهدید به فرصت تبدیل می‌شود.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امر مردمی سازی دولت خطاب به شهرداران دهه هشتادی محلات رفسنجان گفت: تا زمانی در این الگو رشد می‌کنیم که بخاطر خدا کار کنیم و برای همین است که این الگو با محوریت مساجد اجرا می‌شود.

عبودتیان تصریح کرد: این‌که در این طرح نگاه ظریف و زیبای بانوان را در حکمرانی داریم، یک امتیاز است. این‌که تجربه بزرگترها در رأس است، جوان‌محور و نوجوان‌محور بودن و مسجدمحوری از امتیازات دیگر این طرح است.

به گزارش ایسنا، عصر ۹ اردیبهشت ماه با حضور دستیار رئیس جمهور در امر مردمی سازی دولت، استاندار کرمان، مدیرکل راه و شهرسازی استان و فرماندار رفسنجان، عملیات آماده سازی سایت نهضت ملی مسکن به میزان ۲۷۸ هکتار در رفسنجان آغاز شد.

استاندار کرمان در این مراسم اظهار کرد: در همه شهرستان‌های استان، به جز شهر کرمان قرار است در سایت‌های نهضت ملی مسکن خانه‌ها به صورت ویلایی ساخته و تحویل متقاضیان شود.

محمدمهدی فداکار بیان کرد: در رفسنجان به غیر از ۲۷۸ هکتاری که امروز طرح آماده‌سازی آن کلنگ زنی شد، مقرر شد ۶۰۰ هکتار دیگر به شهر الحاق شود تا زمینه خانه دار شدن ۱۰ هزار نفر فراهم و مشکل مردم تا ۲۰ سال آینده حل شود.

به گفته وی، پس از آماده‌سازی سایت ۲۷۸ هکتاری نهضت ملی مسکن در رفسنجان یعنی حدود دو ماه آینده، قرعه کشی واگذاری قطعات به متقاضیان انجام خواهد شد.

استاندار کرمان از نام‌گذاری سایت حاضر به نام فاتحان اروند خبر داد و با اشاره به اینکه قرعه‌کشی واگذاری اراضی به متقاضیان به‌زودی برگزار و اعلام خواهد شد، افزود: طراحی قطعات انجام شده و امیدواریم تا یکی دو ماه آینده با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی، زیرساخت‌ها تأمین شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲۹۸ دانش آموز و ۹۳ معلم ابلاع صلح یاری دریافت کردند
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • دهه هشتادی‌ها نسل پیشران تمدن‌ساز هستند
  • ارسال کمکهای مردمی از شاهین شهر و میمه به سیل زدگان جنوب شرق
  • امدادرسانی به سیل‌زدگان در شرق و جنوب کشور
  • بازسازی بافت تاریخی شهرکرمان نیازمند طرحی کارشناسی و آینده نگراست
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است
  • لزوم تقویت برنامه‌های فرهنگی و معنوی در بنیاد شهید استان ایلام
  • کماکان سیستان و بلوچستان نیازمند توجه ویژه خیرین است