Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@16:27:36 GMT

مخالفان روابط ایران با چین و روسیه خیرخواه نیستند

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۹۰۲۲۳

مخالفان روابط ایران با چین و روسیه خیرخواه نیستند

ایسنا/گیلان امام جمعه رشت، با بیان اینکه مخالفات روابط بین ایران با روسیه و چین خیرخواه ملت نیستند، خاطرنشان کرد: رابطه ایران با دو کشور روسیه و چین خشم آمریکا را برانگیخته است.

آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، با اشاره به دستاوردهای ارتباط مثبت و سازنده ایران با کشورهای شرقی از جمله چین و روسیه، اظهار کرد: در یک سال گذشته شاهد افزایش تعاملات ایران با چین و روسیه هستیم که می تواند فرصت برای جمهوری اسلامی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دو کشور چین و روسیه در بسیاری از مجامع بین المللی مدافع ایران بودند، تصریح کرد: عده ای تلاش می کنند این روابط را به حاشیه ببرند و ایران را واردکننده معرفی کنند، اما این افراد در واقع حرف دشمن را می زنند، زیرا این غرب و در راس آن آمریکاست که در طول ۴۳ سال گذشته ملت ایران را با انواع و اقسام تحریم ها و تهدیدها مواجه کرده؛ نه روسیه و چین!

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه مخالفات روابط بین ایران با روسیه و چین خیرخواه ملت نیستند، خاطرنشان کرد: رابطه ایران با دو کشور روسیه و چین خشم آمریکا را برانگیخته است.

امام جمعه رشت، با اشاره به تلاش بسیاری از کشورهای غربی و شرقی برای برقراری رابطه با چین، اضافه کرد: حتی کشورهای عربی منطقه نیز به دنبال ارتقای تعاملات خود با چین هستند، اما آنان فقط واردکننده هستند و ایران علاوه بر واردات، صادرات محصولات را نیز مد نظر دارد.

وی با بیان اینکه چین و روسیه حداقل سابقه غارت کشورها و آزار ملت ها را ندارند، گفت: شاهد همکاری خوب روسیه با جمهوری اسلامی در مبارزه با تروریسم داعشی بودیم؛ البته همواره در ارتباط با کشورها باید بر عزت و اقتدار ایران توجه تاکید کنیم.

آیت الله فلاحتی، با اشاره به اذعان دنیا به پوشالی بودن قدرت آمریکا، اضافه کرد: امروز جمهوری اسلامی با اقتدار در مقابل استکبار ایستاده و قدرتمندتر از همیشه است و دشمنان جرات اقدام علیه ایران را ندارند لذا رسانه ها در جهاد تبیین جنایت های آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی در عرصه بین المللی را برای مردم بازگو کنند.

وی در ادامه به وضعیت مدیریتی گیلان اشاره کرد و یادآور شد: متاسفانه شاهد ویرانه های زیادی هستیم که به واسطه زد و بندها و دنیاطلبی و باندبازی برخی از مسئولان ایجاد شده و اقشار مختلف به ویژه کارگران را با مشکلات مواجه کرده است.

امام جمعه رشت، از مسئولان خواست با همدلی و همگرایی و هم افزایی مشکلات مردم را رفع کنند و گفت: اجازه نخواهیم داد که مسئولان نالایق جیب خودشان را پر کنند و حق مردم را ببرند.

آیت الله فلاحتی، به وجود شرکت های ورشکسته گیلان اشاره کرد و افزود: در گذشته برخی واحدهای تولیدی استان را به تعطیلی کشاندند؛ ضمن اینکه رودخانه های گوهررود و زرجوب ویرانه هایی برای مردم رشت ایجاد کرده است.

وی در پایان حضرت فاطمه زهرا(س) را محور و عصاره عترت پیامبر(ص) دانست و خاطرنشان کرد: باید معرفت خود را نسبت به مقام و جایگاه فاطمه زهرا(س) بالا ببریم و در این راستا پیروی از سیره عبادی و سیاسی و اجتماعی آن حضرت ضروری است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی سفر رئیسی به روسیه روسیه و چین چین و روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۰۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان نشان دادند که نسبت به آنچه در جهان می گذرد، بی‌تفاوت نیستند

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، جوزف استیگلیتز، استاد دانشگاه کلمبیا و اقتصاددان برنده جایزه نوبل که به عنوان یکی از مهم‌ترین روشنفکران یهودی در سراسر جهان شناخته می‌شود، به خبرنگار خبرگزاری آناتولی درباره آنچه در محوطه دانشگاه‌های آمریکا اتفاق می‌افتد، گفت: دانشگاه کلمبیا در نیویورک، پس از دو هفته تظاهرات حامی فلسطین که الهام‌بخش سایر دانشگاه‌های این کشور بود، تحت مداخله اداره پلیس (NYPD) قرار گرفت.
 
استیگلیتز تصریح کرد: دانشجویان نشان دادند که نسبت به آنچه در جهان اتفاق می‌افتد، بی‌تفاوت نیستند. آنها نسبت به آنچه در جهان رخ می‌دهد، احساس همدردی می‌کنند. چه کسی پس از دیدن آن عکس‌ها و تعداد کشته‌ها و زخمی‌ها واکنشی نشان نمی‌دهد؟
 
وی در ادامه اظهار داشت: آنچه مرا ناراحت کرد این بود که برخی از سیاستمداران، به ویژه جمهوری خواهان، از این فرصت برای ادامه جنگ علیه دانشگاه‌ها استفاده کردند. به عنوان مثال، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، تلاش کرد تا 30 درصد بودجه تحقیقاتی دانشگاه‌ها را کاهش دهد. قدرت آمریکا در نوآوری، به ویژه تحقیقات دانشگاه‌ها نهفته است. چرا می خواهید این را تضعیف کنید؟ این نشان دهنده تنگ نظری و سطحی نگری برخی در حزب جمهوری خواه است. طنز این است که آنها دوست دارند ما به دانشجویان یاد دهیم که در مورد امور کاوش کنند؛ اما زمانی که دانشجویان این کار را انجام می‌دهند، اغلب نتیجه‌ای متفاوت با موقعیتی که سیاستمداران محافظه کار می‌خواهند، دارد.
 
"نمونه بارز دخالت در آزادی تحصیلی"
وی درخواست مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان برای استعفای مینوش شفیق، رئیس دانشگاه کلمبیا را «نمونه بارز دخالت در آزادی آکادمیک» توصیف کرد.

استیگلیتز با تاکید بر اینکه این یک مداخله بزرگ در آزادی تحصیلی است، گفت که این وضعیت از دهه 1950 تاکنون دیده نشده است.

وی اظهار داشت که چنین مداخله ای آزادی آکادمیک را که یکی از کنترل ها و تعادل های لازم برای عملکرد نظام دموکراتیک است، تضعیف می کند. استیگلیتز هشدار داد: «این چیزی است که ما باید از آن بترسیم.»
 
استاد دانشگاه کلمبیا گفت: هیچ سیاستمداری از نظارت مصون نیست. این بخشی از روند دموکراتیک ما است. آزادی و دموکراسی ما تقریباً از هر چیز دیگری مهم‌تر است.

 

دیگر خبرها

  • دانشجویان نشان دادند که نسبت به آنچه در جهان می گذرد، بی‌تفاوت نیستند
  • تخلف زیر گوش وزارت بهداشت / داروخانه‌ها دیگر کاره‌ای نیستند+فیلم
  • تخلف زیر گوش وزارت بهداشت/داروخانه‌ها دیگر کاره‌ای نیستند+فیلم
  • عفو بین‌الملل جواب شوخی کلوپ را داد! (عکس)‏
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران
  • آذری جهرمی خطاب به مالک شریعتی: امنیتی‌ها مثل شما دهن لق نیستند
  • تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان
  • کنایه روحانی به رئیسی: گفتند اینها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم
  • ایمانی پور به ارمنستان سفر کرد
  • دیدار رهبر مخالفان نتانیاهو با وزیز خارجه امارات