Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اجرای محدودیتهای هوشمند برای پیشگیری از شیوع اومیکرون ضروری است و تزریق دُز سوم واکسن کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز همچنان مورد تاکید است.

به گزارش ایران آنلاین به نقل از ایرنا ،دکتر بهرام عین‌اللهی روز جمعه در حاشیه همایش روسای دانشگاههای علوم پزشکی کشور در مشهد در جمع خبرنگاران افزود: اجرای محدودیتهای جدید برای پیشگیری از شیوع کرونا نیز به تصمیم ستاد ملی پیشگیری از کرونا بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: فردا اطلاعات شیوع ویروس اومیکرون به ستاد ملی پیشگیری از کرونا  اعلام و در این خصوص تصمیم گیری خواهد شد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص تاثیر طب ایرانی در جلوگیری از شیوع بیماری کووید ۱۹ گفت: توجه به طب ایرانی بسیار مورد تاکید است و باید به داشته‌های خود توجه بیشتری داشته باشیم.
عین‌اللهی افزود: طب ایرانی قدمت تاریخی خوبی دارد اما متاسفانه از بین رفته است ولی در برخی کشورهای مجاور نظیر هند از طب ایرانی استفاده می شود.
وی تاکید کرد: طب ایرانی را به صورت کاربردی در مراکز درمانی گسترش خواهیم داد چرا که این طب نقش مهمی در پیشگیری از بیماریها و سبک زندگی دارد.
مبارزه با فساد و امضاهای طلایی
وزیر بهداشت در خصوص مبارزه با فساد در این وزارتخانه نیز گفت: نظارت و بازرسی امروزه با سیستهمای پیشرفته آی. تی و استارتاپ‌ها قابل انجام است.
عین‌اللهی افزود: برای بازرسی و نظارت از امکانات پیشرفته ای استفاده خواهیم کرد و اجازه سوء استفاده و فساد را به افراد نخواهیم داد.
وی اضافه کرد: پیشگیری و مبارزه با فساد در همه ارکان به ویژه در موضوع امضاهای طلایی با استفاده از نرم افزار و سخت افزارهای پیشرفته عملیاتی می‌شود.
همایش روسای دانشگاههای علوم پزشکی کشور که از روز چهارشنبه در سالن همایشهای مدافعان سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال برگزاری است امروز پایان یافت.


انتهای پیام/ 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: وزیر بهداشت طب ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۰۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متخصص حوزه انفورماتیک سلامت بیان کرد؛ نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران؛ سید محمود تارا، نایب رئیس کارگروه سلامت دیجیتال فرهنگستان علوم پزشکی ایران و مسئول پنل پیش نیازهای شکل گیری آزمایشگاه پزشکی هوشمند در بیست و یکمین کنگره کشوری و پانزدهمین کنگره بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران اظهار داشت: آزمایشگاه‌های بالینی و پزشکی هوشمند امروزه یکی از پایه‌های مهم در تشخیص و مدیریت بیماری‌ها محسوب می‌شوند. این آزمایشگاه‌ها با استفاده از فناوری های هوش مصنوعی، اطلاعات پزشکی را تحلیل کرده و الگوریتم‌های پیشرفته‌ای را به کار می‌برند تا بیماری‌ها را سریع تر بهبود بخشند. اهمیت آن ها در دنیای امروزی این است که این فناوری ها به پزشکان کمک می‌کنند تا بیماری‌ها را به دقت تشخیص دهند، پیش بینی کنند و درمان‌های بهتر و موثرتری را ارائه دهند.

وی افزود: هر چند در سطح جهانی، آزمایشگاه‌های پزشکی امروزی به طور گسترده ای از فناوری های هوشمند مانند سیستم‌های اتوماسیون، تجهیزات تصویری پیشرفته (به ویژه در پاتولوژی و مطالعه لام)، سیستم‌های اطلاعات آزمایشگاهی هوشمند، بستر داده های بزرگ و سیستم‌های پشتیبانی تصمیم‌گیری بر اساس هوش مصنوعی استفاده می‌کنند ولی این اتفاق، هنوز در کشور ما  در حال طی مراحل اولیه هستند و آزمایشگاه های اندکی وجود دارند که پیشرفت های قابل ملاحظه ای در این زمینه داشته اند.

این متخصص حوزه انفورماتیک سلامت و بالین با اشاره به نیازهای اساسی و مهم در شکل گیری آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند بیان داشت: برای شکل‌گیری آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند، نیازمندی‌های اساسی شامل دسترسی به داده‌های بزرگ و با کیفیت، فناوری‌های پردازش داده قدرتمند، استانداردهای امنیتی برای حفظ حریم خصوصی بیماران و توانایی های فنی- انسانی همکاری و ارتباطات مؤثر بین تجهیزات و سیستم‌ها هستند. پس از شکل گیری زیرساخت حداقل، بکارگیری تیم خبره این حوزه و تشکیل تیم های مشترک با کادر بالینی شروع کننده نخستین فعالیت هاست.

وی به نقش شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در برطرف کردن این نیازها تاکید کرد و گفت: شرکت‌های دانش بنیان ایرانی با توجه به توانایی‌ها و تخصص‌های خود، می‌توانند در برطرف کردن نیازهای ذکر شده نقش مهمی داشته باشند. آن ها می‌توانند به طراحی و توسعه نرم‌افزارهای پزشکی، تولید تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته و ارائه راهکارهای هوشمند برای مدیریت داده‌های پزشکی و اطلاعات بیماری‌ها کمک کنند. این بستر، به خصوص در کشور ما، بستری گسترده و پتانسیل فعالیت فراوان دارد.

به گزارش قدس آنلاین بیست و یکمین کنگره کشوری و پانزدهمین کنگره بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران روزهای ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.

منبع: قدس آنلاین

دیگر خبرها

  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هوشمند منصوب شد
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • آزمایشگاه‌های هوشمند آینده پزشکی را متحول می‌کنند؟
  • متخصص حوزه انفورماتیک سلامت بیان کرد؛ نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • نقش آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری‌ها
  • نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • خوزستان عاری از بیماری مالاریا
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • اهمیت حفظ بهداشت زنان در پیشگیری از عفونت‌های تناسلی
  • پیگیری و اجرای پروژه‌ها بر اساس زمان‌بندی در اولویت مدیران باشد