Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: بارش برف که از سحرگاه جمعه در نقاط مختلف گلستان آغاز شده است بسیاری از شهرها و روستاهای گلستان را سفید پوش کرد.

براساس اعلام هواشناسی گلستان بارش برف در ارتفاعات به ۸۰ سانتی متر هم رسیده است و همچنان در نقاط مختلف استان گلستان ادامه دارد.

تداوم بارش برف محور توسکستان و زیارت را در گرگان مسدود کرده و تردد در سایر نقاط کوهستانی هم با محدودیت و توسط زنجیر چرخ امکان پذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آموزش و پرورش هم اعلام کرده مدارس روز شنبه غیرحضوری برگزار خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی گلستان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بارش برف باعث کولاک در برخی مناطق کوهستانی شده است، اعلام کرده که ارتفاع برف در ارتفاعات کردکوی به ۸۰ سانتی متر و در دهنه محمد آباد علی آبادکتول هم به ۲۵ سانتی متر رسیده است.

نوربخش داداشتی از تداوم بارندگی‌ها تا شب خبرداد و گفت: موج بارندگی که وارد استان شده از عصر نقاط بیشتری را در استان پوشش می‌دهد و در شب هم خاتمه می‌یابد.

داداشی از کاهش شدید دما در امشب خبر داد و پیش بینی کرد تا فردا شب شاهد یخبندان در استان گلستان باشیم.

مسدودی محورهای کوهستانی گلستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان هم از مسدود شدن محورهای توسکستان و خوش ییلاق خبرداد و گفت: شهروندان از هرگونه سفر در چنین شرایطی پرهیز کنند و در صورت ضرورت، زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی را به همراه داشته باشند.

مهدی میقانی با بیان اینکه سطح جاده‌های کوهستانی و بقیه محورهای استان لغزنده و یخ زدگی دارند، گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان امسال ۳۲ گروه راهداری را با بهره‌گیری از ۳۴۰ نیرو و ۱۴۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات سنگین و سبک برای اجرای مأموریت در طرح زمستانه به‌کار گرفته است.

آموزش و پرورش گلستان هم در اطلاعیه ای درباره تعطیلی مدارس به علت بارش برف توضیح داد که با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر کاهش محسوس دما و یخبندان در استان، همه مدارس استان فردا شنبه دوم بهمن غیرحضوری (مجازی) برگزار می‌شود.

کد خبر 5405342

منبع: مهر

کلیدواژه: مهدی میقانی اداره کل هواشناسی گلستان بارش برف بارش برف برف و کولاک بوشهر کرمانشاه برف روبی سیل کرمان ویروس کرونا سیل هرمزگان برف و یخبندان امداد رسانی تعطیلی مدارس اردبیل راهداری بارش برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۰۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع ۲۰ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان مرکزی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: با جدیت بکار گرفته شده ۲۰ نقطه از ۳۷ نقطه حادثه‌خیز شناسنامه‌دار مصوب سال ۱۴۰۲، طی سال گذشته ایمن سازی و رفع شده است. - اخبار استانها -

مهرداد جهانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به تلاش حداکثری برای رفع نقاط حادثه‌خیز شناسنامه‌دار در شبکه راه‌های استان اظهار داشت: 37 نقطه حادثه‌خیز در سال 1401 در استان مرکزی شناسایی و نقاط احصاء شده توسط کارگروه استانی، برای بررسی به کمیسیون ایمنی راه‌های کشور ارسال گردید که پس از بررسی‌های بعمل آمده، رفع این 37 نقطه ابتدای سال گذشته به این اداره کل ابلاغ شد.

وی افزود: پس از ابلاغ این 37 نقطه حادثه‌خیز شناسنامه‌دار، اقدامات لازم برای رفع این نقاط در دستور کار این اداره کل قرار گرفت که با جدیت بکار گرفته شده، 20 مورد از این نقاط با اعتباری بالغ بر 300 میلیارد ریال رفع خطر و ایمن سازی شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی عنوان کرد: بر اساس تأکید مقام عالی وزارت راه و شهرسازی، امسال هم در نظر داریم با به‌کارگیری تمام توان اجرایی و ظرفیت لجستیکی، 17 نقطه باقیمانده را تا پایان سال جاری تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم تا گامی ارزشمند در جهت کاهش تصادفات جاده‌ای و تلفات ناشی از آن در استان برداشته شود.

وی بیان کرد: برای ایمن سازی این 17 نقطه حادثه‌خیز باقیمانده حدود 85 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که امیدواریم با تأمین منابع مالی مورد نیاز، شاهد تسریع در روند اجرایی و پیشرفت فیزیکی طرح ها باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، رفع 100 تقاطع هم‌سطح راه‌های روستایی با راه‌های فرعی و اصلی را از دیگر اقدامات شاخص این اداره کل برشمرد و گفت: براساس تأکید معاون اول ریاست جمهوری و پیگیری استاندار مرکزی و هم افزایی دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها، در اقدامی جهادی با احداث روشنایی نقطه‌ای طی سال گذشته راه‌های استان مرکزی ایمن سازی شده است.

جهانی بیان کرد: علاوه بر فعالیت‌های یاد شده، اقدامات مختلف دیگری نیز با استفاده از توان اجرایی ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان‌ها و ماشین آلات در اختیار انجام شده که از آن جمله می‌توان به اصلاح قوس، ترانشه برداری، اجرای شیب شیروانی، اجرای طرح راهداری محوری، احداث واریانت، تعریض پل‌ها، احداث روشنایی، نصب حفاظ های میانی و غیره شاره کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رفع ۲۰ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان مرکزی
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت / بارش باران در محورهای استان خوزستان
  • مدارس نوبت صبح ۶ شهرستان خوزستان غیرحضوری شد
  • مدارس چند شهر خوزستان سه‌شنبه غیرحضوری شد
  • غیرحضوری شدن مدارس نوبت صبح آبادان و خرمشهر
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای آسمان لرستان
  • منشأ گرد‌و‌غبار امروز خوزستان مشخص شد
  • طوفان عراق، منشأ گرد و غبار امروز خوزستان
  • ایمن‌سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • ایمن سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه