Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، امام جمعه خارگ ظهر جمعه در این مراسم با تاکید بر تحکیم وحدت بزرگان اهل سنت و تشیع خارگ اظهار داشت: اهالی جزیره خارگ یکی از نمادهای وحدت در امت اسلامی به شمار می‌روند.

حجت‌الاسلام موسی کمالی افزود: وحدت و همدلی اهالی صبور این جزیره از دیرباز تا کنون محکم و استوار بوده و اهل سنت در زمان‌های مختلف شهدای زیادی را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه خارگ تصریح کرد: یادی از امام جمعه فقید اهل سنت جزیره خارگ می‌کنم که برای وحدتی فعلی در جزیره خارگ زحماتی فراوانی کشیدند و ثمره زحمات ایشان وحدت و آرامش امروز در جزیره است.

همدلی کم‌نظیر شیعه و سنی در خارگ

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران نیز اظهار داشت: اهالی شریف این جزیره اعم از سنی و شیعه از ارتباط بسیار تنگاتنگی برخوردارند و در همه مراسم و مناسبت‌ها به دیدار هم می‌روند و این نشانه همدلی بسیار زیاد این ملت است.

عباس اسدروز افزود: وحدت بین شیعه و سنی یکی از اهداف مقام معظم رهبری است و از اهمیت خاصی برخوردار است.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران تصریح کرد: امروز همگی نیازمند تلاش و همکاری همه جانبه برای توسعه کشور در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی هستیم.

خارگی‌ها محور وحدت هستند

بخشدار ویژه خارگ نیز در ادامه این نشست اظهار داشت: وحدت مسلمین از اصول است و این از سخنان خداوند تبارک و تعالی است، خارگ و خارگی ها نیز در محور وحدت واقعی قرار دارند.

محمدرضا دشتی زاده افزود: امنیت در جزیره راهبردی خارگ به همت اهالی مقاوم و سرافراز این جزیره نهادینه شده است، امنیت پایدار و ناتوانی دشمنان در تفرقه افکنی در جزیره، مهمترین دستاوردی است که در سایه آن طرح‌های مختلف توسعه به اجرا در می‌آید.

وی تصریح کرد: دشمنان قسم خورده ایران اسلامی ما را ضعیف می‌خواهند، تا بتوانند دشمنی و نفوذ خود را تداوم بخشند و این نشست‌ها، خنثی کننده توطئه‌ها است.

وحدت واقعی در خارگ

جمات مژده امام جمعه موقت اهل سنت خارگ افزود: وحدت بین اهل تسنن و شیعه جزیره خارگ در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد.

وی افزود: ما در این جزیره شاهد وحدت واقعی بین شیعه و اهل تسنن هستیم و این وحدت شعاری نیست.

امام جمعه موقت اهل سنت خارگ تصریح کرد: جزیره خارگ به عنوان یکی از اهداف اصلی رژیم بعث عراق به‌صورت روزانه مورد حمله دشمن قرار می‌گرفت، در دوران دفاع مقدس، خون شهدای شیعه و اهل تسنن این جزیره به هم آمیخته شده است.

کد خبر 5405346

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری شرکت پایانه های نفتی ایران شیعه جزیره خارگ موسی کمالی وحدت اسلامی بارش برف برف و کولاک بوشهر کرمانشاه برف روبی ویروس کرونا سیل کرمان سیل هرمزگان برف و یخبندان امداد رسانی تعطیلی مدارس خطبه های نماز جمعه اردبیل جزیره خارگ امام جمعه اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۰۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام مراسم و محافل حرم مطهر بانوی کرامت در هفته جاری‌

ایسنا/قم برنامه مراسم و محافل حرم مطهر بانوی کرامت از امروز تا جمعه چهاردهم اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام شد.

نیایش صبحگاهی حرم مطهر بانوی کرامت از شنبه تا سه‌شنبه با قرائت دعای عهد، چهارشنبه شرح زیارت امین الله با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اصغر ظهیری، پنجشنبه قرائت زیارت عاشورا با نوای سید حسین جعفری نژاد و جمعه با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد میردامادیان و قرائت دعای ندبه با نوای اسلام میرزایی دنبال خواهد شد.

مراسم قبل از اذان ظهر حرم مطهر بانوی کرامت شنبه و یکشنبه با سخنرانی حجت الاسلام احمد قاسمی، دوشنبه و سه شنبه با سخنرانی حجت‌الاسلام محسن صبوری و از چهارشنبه تا جمعه با سخنرانی حجت‌الاسلام محمدعلی بخشنده برگزار و هر روز بعد از نماز عصر نیز زیارت‌نامه حضرت معصومه(س) قرائت می‌شود.

مراسم قبل از اذان مغرب حرم مطهر نیز در قالب برنامه کارشناس محور برگزار می‌شود و شنبه با اجرای حیدری و حضور حجت الاسلام محمدی شاهرودی به عنوان کارشناس مسائل اعتقادی، یکشنبه با اجرای اسماعیلی و حضور حجت الاسلام محمد حسین فلاح زاده به عنوان کارشناس احکام، دوشنبه با اجرای امیدواریان و حضور حجت الاسلام علی اصغر همتیان به عنوان کارشناس سبک زندگی اهل بیت(ع)، سه‌شنبه با اجرای توفیقی و حضور حجت الاسلام محمدرضا اعوانی به عنوان کارشناس نهج البلاغه، چهارشنبه با اجرای حبیبی و حضور حجت الاسلام حسین جوشقانیان به عنوان کارشناس سیره شهدا، پنج شنبه با اجرای اسماعیلی و حضور حجت الاسلام رستم نژاد به عنوان کارشناس تفسیر قران و جمعه با اجرای حیدری و حضور حجت الاسلام محمدصابر جعفری به عنوان کارشناس مهدویت برگزار می شود.

مراسم شب‌های حرم مطهر از شنبه تا جمعه به ترتیب با سخنرانی حجج‌اسلام‌والمسلمین سید علیرضا تراشیون، غلامرضا قاسمیان، محمد حاج ابوالقاسم، سید حسین مؤمنی، حامد کاشانی، بندانی نیشابوری و مرتضی آقاتهرانی برگزار می‌شود و پنج‌شنبه و جمعه آقایان ابوذر بیوکافی و عباس حیدرزاده مداحی خواهند کرد.

 به گزارش ایسنا، پنجشنبه عصر زیارت آل یاسین با نوای حسین اردستانی و پنجشنبه‌شب قرائت دعای کمیل با نوای عباس حیدرزاده قرائت خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کرد
  • پیکر مطهر شهید گمنام عصر روز جمعه مورد استقبال مردم رفسنجان قرار می‌گیرد
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • عملیات تادیب صهیونیست‌هاموجب تحکیم وحدت ملی وارتقای همدلی ملی شد
  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • زمین‌های چمن ورزشگاه‌های جزیره خارگ نوسازی می‌شود
  • اعلام مراسم و محافل حرم مطهر بانوی کرامت در هفته جاری‌
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • درخواست متفاوت یک امام جمعه بعد از بازگشت دوباره گشت‌ ارشاد | فیلم
  • امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت شیعه و سنی است