Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان -دیمیتری پسکوف در جمع خبرنگاران گفت روز گذشته، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا با یکدیگر تلفنی گفتگو کردند. موضوع استقرار پایگاه‌های نظامی روسیه در ونزوئلا مورد بحث قرار نگرفت.

سخنگوی کرملین گفت: «در مجموع، همکاری‌های دوجانبه روسیه و ونزوئلا بسیار چند جانبه و مبتنی بر مشارکت است و متنوع‌ترین جنبه‌های این تعامل دیروز مورد بحث قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وزارت خارجه روسیه پیشتر اعلام کرده بود که با تشدید تنش‌ها با واشنگتن بر سر اوکراین و فعالیت قابل توجه ناتو در نزدیکی خاک روسیه، استقرار نیرو‌های روسیه در ونزوئلا و کوبا را رد نمی‌کند. با این حال، مسکو خاطرنشان کرد که امکان چنین استقرار به واکنش واشنگتن به پیشنهادات تضمین امنیتی بستگی دارد.

 این مقام ارشد روسی همچنین به ابتکار عمل برای به رسمیت شناختن جمهوری‌های دونباس پرداخت و تاکید کرد که در حال حاضر اولویت شماره یک، جلوگیری از تشدید بیشتر تنش‌ها است و در واقع پرهیز از تلاش برای کسب امتیاز سیاسی در این شرایط مهم است.

آنتونی بلینکن و سرگئی لاوروف، وزرای امور خارجه آمریکا و روسیه نیز امروز در ژنو درباره تضمین‌های امنیتی و بحران اوکراین گفت‌وگو کردند.

در این دیدار وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که ما و شرکایمان متعهد به حل و فصل اختلافات بر سر بحران اوکراین از طریق مسیر دیپلماتیک هستیم، اما اگر این مسیر با شکست مواجه شود، پاسخ قاطع خواهیم داد.

در این دیدار وزیر امور خارجه روسیه نیز اعلام کرد که همتای آمریکایی خود وعده داده است که هفته آینده به پیشنهاهای تضمین امنیتی مسکو پاسخ خواهد داد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روسیه و اوکراین دمیتری پسکوف ولادیمیر پوتین نیکولاس مادورو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۰۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پوتین» ماه می به چین سفر می کند

رئیس جمهور روسیه در راستای تقویت روابط دوجانبه با پکن، طی ماه می آتی به چین سفر می‌کند.

به گزارش مهر به نقل از روسیا الیوم، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز پنجشنبه از قصد و نیت خود برای سفر به کشور چین طی ماه می آتی خبر داد.

وی در جریان نشست اتحادیه تجار روس تاکید کرد: قرار است این سفر در ماه می به کشور چین انجام شود.

رئیس جمهور روسیه تاریخ دقیق سفر خود به چین را مشخص نکرد. ممکن است این سفر نخستین سفر خارجی پوتین در دوره جدید ریاست جمهوری وی به شمار آید.

رئیس جمهور چین در ماه مارس سال گذشته میلادی به مسکو سفر کرده بود.

این در حالی است که کشورهای اروپایی و آمریکا نسبت به تقویت روابط میان روسیه و چین در برابر واشنگتن ابراز نگرانی کرده اند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: هشدار پوتین نسبت به مداخله خارجی در سیاست‌های روسیه پوتین با نامزدهای رقیب خود دیدار كرد (+فیلم)

دیگر خبرها

  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تمامی تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ماست
  • بررسی آخرین وضعیت کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال | امیر عبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • پوتین به چین سفر می‌کند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می کند
  • رئیسی: همکاری‌های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی ایران و سریلانکا برای بی اثر کردن دشمنی ها باید تقویت شود