Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@09:02:07 GMT

آغاز اکران فیلمی ایرانی در سینماهای آلمان و اتریش

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۹۰۹۰۲

آغاز اکران فیلمی ایرانی در سینماهای آلمان و اتریش

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، فیلم سینمایی قصیده گاو سفید به کارگردانی بهتاش صناعی‌ها و مریم مقدم و تهیه کنندگی غلامرضا موسوی از سوم فوریه اکران سراسری خود را در سینماهای آلمان و اتریش آغاز خواهد کرد.

شرکت معتبر ولتکینو (weltkino) که پیش از این پخش فیلم‌های مهمی چون یک دور دیگر(another round) ساخته اسکاری توماس وینتربرگ را به عهده داشته پخش سراسری فیلم قصیده گاو سفید را در دو کشور آلمان و اتریش به عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان در ماه‌ ژانویه و فوریه اکران این فیلم در کشورهای سوئد، ژاپن، پرتغال، جمهوری چک، اسلواکی و کشورهای حوزه بالکان نیز آغاز خواهد شد.

فیلم قصیده گاو سفید پیش از این اکران موفقی را در کشورهای فرانسه، هلند و بلژیک پشت سر گذاشت و مورد توجه منتقدان و مخاطبین فرانسوی قرار گرفت.

کشورهایی چون چین، اسپانیا، دانمارک، فنلاند، نروژ، یونان، ترکیه، هنگ کنگ و بسیاری کشورهای دیگر اروپایی و آسیایی نیز به تدریج میزبان این فیلم در سینماهایشان خواهند بود و تا به این لحظه بیش از سی کشور جهان قرارداد اکران سراسری فیلم را با پخش‌کننده فرانسوی به امضا رسانده‌اند.

نخستین نمایش جهانی فیلم قصیده گاو سفید در بخش مسابقه اصلی جشنواره برلین بود و این فیلم موفق به دریافت جایزه تماشاگران از این جشنواره معتبر شد.

این فیلم تاکنون در بیش از سی و پنج جشنواره بین‌المللی حضور داشته و جوایزی چون بهترین کارگردانی جشنواره وایادولید اسپانیا، تقدیر ویژه هیئت داوران جشنواره زوریخ سوئیس و بهترین فیلم جشنواره فریشتاد اتریش، بهترین فیلم داوران آکادمیک جشنواره جنایت و مکافات استانبول را نیز در کارنامه خود دارد.

برچسب‌ها سینمای ایران در جهان سینما اکران فیلم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سینمای ایران در جهان سینما اکران فیلم سینمای ایران در جهان سینما اکران فیلم قصیده گاو سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۰۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ انیمشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی

جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن «ورونژ» روسیه فهرست فیلم‌های خود را با حضور ۱۰ اثر ایرانی اعلام کرد.

به گزارش،‌ انیمیشن «پر» به کارگردانی صادق جوادی، «فهمیدم چکار کنم» از ریحانه کاوش، «ارئه» ساخته فریبا عبدالخانی، «بالاتر از نور» ساخته سمیه نیلی، «ملودی» به کارگردانی احمد عربانی، «مسافری از گانورا» ساخته سید احمد علمدار، «وارونه» از فهیمه قائدی، «متورم» به کارگردانی زهرا خورشیدی، «بازنشستگی» از سارا حنیف و «سفر» به کارگردانی ناهید الهامی، آثار ایرانی راه یافته به این جشنواره پویانمایی هستند.

جشنواره ورونژ روسیه از  ۳۰ می تا دوم آوریل (۱۰ تا ۱۳ خردادماه) امسال برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز ۱۴ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • برنامه سینماهای اصفهان امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز ۱۳ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • برنامه سینماهای اصفهان امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • رقابت «لوتریا» در آلمان و اسپانیا
  • راهیابی ۱۰ پویانمایی کوتاه ایرانی در جشنواره روسیه
  • ۱۰ انیمیشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی
  • ۱۰ انیمشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی
  • علی اف: تحدید مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان آغاز شده