Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون راه روستایی اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌‎ای مهاباد گفت: هم اکنون راه ارتباطی ۹۰ روستای این شهرستان به علت بارش های کم سابقه برف همچنان مسدود بوده و تلاش برای بازگشایی آنها ادامه دارد.

به گزارش ایرنا؛ رحمت نویدی نیا، به علت بارش های کم سابقه برف از اوایل هفته جاری راه ارتباطی حدود ۱۰۰ روستای سطح شهرستان مسدود شد که طی شبانه روز گذشته راه دسترسی ۱۰ روستا بازگشایی و تلاش راهداران برای ایجاد ارتباط مابقی آنها با مرکز شهر ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هم اکنون تمام امکانات راهداری در مسیر های روستایی سطح شهرستان با استفاده از ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین در حال ارایه خدمات برف روبی و بازگشایی محورهای مواصلاتی هستند.

معاون راه روستایی اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌‎ای مهاباد با بیان اینکه کولاک شدید دید افقی را در مسیرهای روستایی به شدت کاهش و عملیات بازگشایی را کند کرده است، ادامه داد: در شبانه روز گذشته به بیش از ۲۰ دستگاه خودرو سبک و سنگین در محورهای مواصلاتی این شهرستان که به دلیل لغزندگی جاده و به همراه نداشتن زنجیرچرخ در مسیر مانده بودند، توسط راهداران امدادرسانی شد.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون علاوه بر راهدارخانه مرکزی، چهار راهداری در روستاهای «کیتکه» (گردنه جواله‌ره‌شان)، «کله‌گاوی» ( گردنه زمزیران) و «آفان» در مسیر مهاباد - سردشت و گردنه «قره‌بلاغ» (مسیر مهاباد - بوکان) فعال است؛ ۶۰ مامور راهداری در راهدارخانه‌های این شهرستان حضور دارند و ۲۱ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین نیز در اختیار این واحدها قرار دارد.

به گزارش ایرنا، طی هفته گذشته ورود سامانه بارشی از غرب کشور به آذربایجان‌غربی موجب بارش برف در بیشتر نقاط این استان شده‌ است؛ در این مدت ارتفاع برف در برخی مناطق برف‌گیر استان به بیش از ۸۰ سانتی متر رسیده‌ است.

مهاباد دارای بیش از ۸۶۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت است

 

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۰۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت سامانه بارشی در آذربایجان‌غربی تقویت شد

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: سامانه بارشی که از روز قبل وارد منطقه شده بود، از امروز تقویت شده و با خود افزایش ابر، رگبار باران بهار و رعد و برق را به همراه دارد و فعالیت آن تا روز شنبه هفته آینده تداوم دارد.

وی اضافه کرد: با توجه رگباری بودن بارش‌ها در برخی مناطق احتمال سیلابی‌شدن رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر نیز وجود دارد و دستگاه‌های ستاد بحران باید در آمادگی کامل باشند.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با فعالیت این سامانه بارشی در منطقه دمای هوای ۴ تا ۵ درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا کرده و در برخی مناطق احتمال بارش تگرگ نیز وجود دارد.

وی با اشاره بارش باران در برخی مناطق استان در شبانه‌روز گذشته نیز اظهار کرد: طی این مدت بیشترین بارش استان در پیرانشهر ۱۴ میلی‌متر، سردشت ۷.۵ میلی‌متر، اشنویه ۳ میلی‌متر و مهاباد، نقده، تکاب و ارومیه نیز کمتر از یک میلی‌متر گزارش شده است.

وی گفت: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتی‌گراد، گرمترین و چالدران و تکاب با حداقل دمای ۸ درجه سانتی‌گراد سردترین شهر‌های آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۱۳ و ۲۲ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه‌گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • وجود ۱۴ نقطه حادثه خیز در جاده‌های ارومیه
  • پیشرفت ۷۸ درصدی طرح ساماندهی راه‌های روستایی آذربایجان غربی
  • پیشرفت ۶۲ درصدی مصوبات سفر استاندار به بخش‌های ۵گانه ارومیه
  • فعالیت سامانه بارشی در آذربایجان‌غربی تقویت شد
  • بررسی روند عملیات اجرایی آبرسانی به ۲ روستای بوکان
  • پیشرفت ۹۵ درصدی طرح‌های تامین آب شرب ۷ روستای شهرستان چایپاره
  • رفع و آشکارسازی ۹ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی ارومیه
  • رفع و آشکارسازی ۹ نقطه حادثه خیز در محور‌های مواصلاتی شهرستان ارومیه
  • سامانه بارشی جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • امداد رسانی هلال احمر به نوجوان قطع عضو شده