Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران  به نقل از صدا و سیما ، آیت الله سید ابراهیم  رئیسی در سفر به جنوب کرمان ، بلافاصله پس از حضور در مناطق سیل‌زده جنوب استان کرمان در جلسه‌ای مشترک با حضور علی زینی‌وند استاندار، سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان و سردار عبدالرضا ناظری فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده استان کرمان را بررسی کرد و جریان آخرین وضعیت امدادرسانی به مردم سیل‌زده قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این جلسه علی زینی‌وند استاندار کرمان با اشاره به اینکه سیل اخیر در جنوب استان کرمان بسیار گسترده و فراگیر بود اظهار داشت: از لحظات اول مسئولان در کنار مردم سیل زده حضور داشته و امدادرسانی آغاز شده است.



وی با بیان اینکه در سیل اخیر راه ۳۳۹ روستای استان مسدود شده و مجبور به تخلیه کامل ۱۹ روستا شدیم گفت: بیش از ۵ هزار خانه گرفتار آبگرفتگی و گل و لای شدید شده و حدود ۲۵ هزار کرمانی گرفتار سیلاب شدند.

 

 رئیسی با مردم سیل زده کرمان دیدار کرد

 

رئیس جمهوری در جمع سیل‌زدگان جنوب استان کرمان تأکید کرد: احداث سیل‌بندها در اسرع وقت باید انجام شود که این مهم جزء برنامه‌های دولت است و با همت مردم و مسئولان انجام خواهد شد.

یه گزارش ایسنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جمع مردم نهضت آباد استان کرمان اظهارکرد: حضور در جمع مردم این منطقه برای بنده توفیقی است.

وی افزود: این عنایت شامل حال ما شد که علی رغم عظیم بودن سیل تلفات جانی نداشتیم و این باعث شکر گذاری است.

رئیسی ادامه داد: باران، نعمت است و اگر درست از آن بهره ‌داری شود کشاورزی پر رونق شده و اقتصادی خوبی برای روستا رقم می‌خورد.



وی با بیان اینکه به دنبال فعال شدن اقتصاد روستا هستیم، گفت: باران یکی از عوامل کمک کننده در این راستا است که اگر همراه با اقدامات مقدماتی مانند احداث سیل‌بندها و سدها باشد و به کشاوزی و منازل مردم آسیب نرساند، بسیار مفید خواهد بود.

رئیس جمهوری اظهارکرد: سیل‌بندهایی در برخی نقاط ایجاد و لایه‌روبی که به موقع انجام شده است، از خسارات زیاد جلوگیری کرده است، اما در برخی نقاط سیل بندها درست احداث نشدند و مشکلاتی برای کشاورزان و دامداران ایجاد شد.

وی با بیان اینکه مسئولان استان، مردم، جوانان، سازمان‌های امدادگر و سایر دستگاه‌ها در سیل اول تلاش کردند از آلام مردم بکاهند، گفت: در سیل دوم طبیعتاً مشکلات بیشتر می‌شود اما مسئولین ارشد کشور یک سری اقدامات کلی انجام دادند که از همه تشکر می‌کنم.

رئیس جمهوری تأکید کرد: به دنبال جبران خسارت نسبت به خانواده‌هایی که برای وسایل منزلشان مشکل ایجاد شده هستیم؛ در برخی منازل به دلیل سستی دیوارها مشکلاتی ایجاد شده و اگر بازسازی نشود امکان سکونت درآن‌ها وجود ندارد که شناسایی و بازسازی و نوسازی آن‌ها به سرعت انجام می‌شود.

رئیسی تصریح کرد: از مردم جنوب استان شناخت دارم، این مردم همواره با همه وجود درکنار انقلاب بودند.

وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره سردار سلیمانی به تشریح ویژگی‌های ایشان پرداخت و گفت: ایشان پای نظام بودند و شهید پروری ایشان همواره بر زبان جاری می‌گردد؛ امیدواریم آنچه نسبت به این منطقه انجام می‌دهیم مورد قبول خداوند واقع شود.



احداث سیل‌بندها در اسرع وقت باید انجام شود

 

رئیس جمهوری با اشاره به سفر وزرا و معاون اول خود به مناطق سیل زده در دی ماه سال جاری  اضافه کرد: وقتی در سفر بودم سیل دوم اتفاق افتاد، اما پیگیر مشکلات مناطق سیل‌زده بودم که با پیگیری و همت مردم و مسئولین این مشکلات در حال حل شدن هستند.



وی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که زندگی مردم این مناطق بهتر از گذشته شود، تأکید کرد: این کارها برای کوتاه مدت است و برای بلند مدت احداث سیل‌بندها در اسرع وقت باید انجام شود که این مهم جزء برنامه‌های دولت است و با همت مردم و مسئولان انجام خواهد شد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: مناطق سیل زده کرمان سفر رئیسی به کرمان نشست اضطراری احداث سیل بندها مناطق سیل زده سیل بندها رئیس جمهوری استان کرمان جنوب استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۱۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای روستا یک نهاد مردم سالاری است

  احمد آرامی  بیان کرد: شوراهای اسلامی در نهم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۵۸ در تقویم جمهوری اسلامی ایران نام‌گرفته است که بر اساس فرمان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل شوراهای شهر و روستا به‌عنوان روز شوراها نام‌گذاری شده است.

آرامی تأکید کرد: نقش شورا در آبادانی روستا و شهر نقش بسزایی ایفا می‌کند که کلیه کارهای عمرانی در شهر و روستا زیر نظر شورا انجام می‌شود. در روستاها کار عمرانی بر اساس درخواست و مصوبه شورای اسلامی آن روستا به دهیاری روستا ابلاغ می‌گردد و دهیار را موظف به اجرای مصوبه شورا پس از اخذ مجوز کمیته تلفیق که در بخشداری محل انجام می‌شود را می‌نماید .

وی افزود: شوراهای اسلامی شهر و روستا هر چهار سال یکبار بر اساس قانون جمهوری اسلامی ایران با رأی اکثریت مردم که توسط وزارت کشور در ایران و فرمانداری‌ها در شهرها و بخش‌ها انجام می‌گیرد که مردم هر شهر و یا روستا به محل برگزاری و مقر صندوق رأی‌گیری مراجعه و رأی خود را به صندوق می‌اندازند و طبق قانون با نظارت شورای نگهبان و هیئت اجرایی و دیگر بازرسین حاضر صندوق انتخابات انجام و در پایان نامزدهای شورا هر کدام که اکثریت آرا را داشته باشند به‌عنوان شورای شهر یا روستا انتخاب می‌شوند .

آرامی افزود: شورای اسلامی در روستاهایی که جمعیت آن ۲۰۰۰ نفر باشند تعداد اعضای شورا ۵ نفر و روستاهای کمتر از ۲۰۰۰ نفر سه نفر به‌عنوان شورا انتخاب می‌شوند که اعضای شورا از بین خودشان یک نفر رئیس شورا، نائب رئیس و منشی انتخاب می‌کنند و مدت چهار سال به کار شورا ادامه می‌دهند .

وی در خصوص وظیفهٔ شورا افزود: وظیفه شورای اسلامی رسیدگی به مشکلات روستا و تعیین یک نفر با مدرک تحصیلی دیپلم به‌عنوان دهیار روستا انتخاب می‌کند تا دهیار کلیه مصوبات شورای اسلامی را که هدف آن پیشبرد و برطرف‌کردن مشکلات روستا مثل انجام روشنایی معابر روستا جمع‌آوری زباله‌ها،،،،،و غیره و آنچه کار عمرانی که در روستا انجام می‌گیرد .

وی افزود: طبق مصوبات شورا باید انجام شود عملکرد شوراها زیر نظر بخشداری محل انجام می‌گیرد که با کمک شورای اسلامی بخش انجام می‌گیرد و تمام مشکلات شوراها توسط بخشدار انجام می‌شود در قانون اساسی کشور برای شوراهای اسلامی روستا هزینه‌ای در نظر گرفته نشده است؛ چون شورای اسلامی روستا یک نهاد مردمی که به دلیل اختیاراتی که در حوزه‌های نظارتی و مدیریتی برعهده دارد.

آرامی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از ارکان مهم و برجسته مردم‌سالاری دینی در کشور محسوب می‌شود که هیچ‌گونه دستمزدی از هیچ نهاد دولتی و مردمی دریافت نمی‌کند و برای رضای خداوند و رضایت و آبادانی مردم روستا خدمت می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • اجرای ۷۰ برنامه فرهنگی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی
  • فعال شدن سامانه بارشی از امروز در کرمان
  • شورای روستا یک نهاد مردم سالاری است
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • ابراهیم رئیسی دوباره از «گشت ارشاد مدیران» گفت؛ در دستور باشد!
  • رئیسی: به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد
  • رئیسی: خیزش دانشجویان غربی حامی مظلومین غزه خاموش نخواهد شد
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران باید در دستورکار وزرا باشد
  • رئیسی: رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل است
  • رئیسی : گشت ارشاد مدیران در دستور کار وزرا باشد