Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، عصر امروز حجت الاسلام رضا براتی زاده، رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها  با اشاره به کمبود کادر قضایی و اداری در دادگستری استان، اظهارکرد: خراسان شمالی نیز همانند کل کشور با کمبود کادر قضایی و اداری مواجه است؛ به نحوی که استان، حداکثر از ۶۰ درصد نیروهای لازم برخوردار بوده و دست کم ۴۰ درصد کمبود نیرو داریم که با برگزاری این قبیل آزمون ها، بخشی از کمبودها جبران می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اعلام پذیرش ۲۸۸ نفر در فراخوان جذب همکاری داوری و میانجی‌گری تصریح کرد: از آنجایی که پرونده های وارده به دادگستری افزایش پیدا کرده است، کشور به موضوع داوری، میانجیگری و همچنین واگذاری بخشی از امور به مردم نیاز دارد.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: ۱۹ نفر از شرکت کنندگان نیز به عنوان نیروی افتخاری جذب شورای حل اختلاف می شوند تا در بخش ستادی شورا همکاری کنند.

حجت الاسلام براتی زاده افزود: ۵۳۰ شرکت کننده در این آزمون حضور دارند که ۲۸۸ نفر آن ها برای داوری و میانجیگری در استان جذب می شوند.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با اشاره به مزایای سپردن بخشی از امور به مردم، تاکید کرد: افزایش سرعت عمل در حکمیت های مربوط به داوری و میانجیگری، کاهش هزینه ها و عدم نیاز به مراجعه مردم به مراکز قضایی از جمله مزایای بهره مندی بیشتر از داوران و میانجیگران به حساب می آید.

آزمون پروانه داوری، میانجیگری و جذب نیروی افتخاری شورای حل اختلاف با شرکت ۵۳۰ نفر شامل ۳۳۶ نفر زن و ۱۹۴ نفر مرد در استان خراسان شمالی، توسط جهاد دانشگاهی برگزار شد.

انتهای پیام/ز

منبع: فارس

کلیدواژه: دستگاه قضا آزمون قضایی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۱۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور

احمد راستینه با اشاره به اهمیت تقویت زیرساخت‌های فرهنگی در کشور، اظهار داشت: ارتقای سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از نیم به سه درصد از مهمترین دستاورد‌های مجلس یازدهم بود.

وی افزود: با توجه به اهمیت مساله فرهنگ تلاش می‌شود این سهم از بودجه عمومی به پنج درصد ارتقا یابد در این صورت است که می‌توان ادعا کرد حداقل‌های تحول نظام فرهنگی کشور فراهم شده است.

راستینه اضافه کرد: تا قبل از مجلس یازدهم به غیر از اعتبارات جاری و حقوقی، هیچ اعتباری برای تحول فرهنگی و تولید محتوا پیش‌بینی نمی‌شد، اما امروز در یک جدول از مجلس شورای اسلامی اعتبار برای این بخش مصوب شد.

وی گفت: از این مبلغ سهم فعالیت‌های پرورشی، فرهنگی و ورزشی دانش‌آموزان ۳۶ هزار میلیارد ریال و ۲۵ هزار میلیارد ریال هم برای ترویج فرهنگ ازدواج، حجاب، عفاف و برنامه‌های فرهنگی موثر در دانشگاه‌ها در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید

فرهنگ زیربنای پیشرفت و توسعه کشور است

راستینه با اشاره تصویب قانون خانواده و جوانی جمعیت در مجلس یازدهم، بیان داشت: ۲۷ صدم مالیات بر ارزش افزوده سهم ورزش دانش‌آموزی است و در این ارتباط ۷۰ هزار میلیارد ریال از محل بودجه در این بخش مصوب شده است.

وی افزود: یکی از کارکرد‌های مجلس یازدهم انجام کار تحولی برای پویانمایی است که برای تولید محتوای ویژه کودک و نوجوان اعتبار ویژه مصوب شده است.

راستینه با تاکید بر اینکه کمبود معلم تنها مختص یک استان نیست، گفت: نظام آموزش و پرورش در ۱۰ سال گذشته نسبت به امر جذب معلم کوتاهی بسیاری داشت و ردیف استخدامی برای جذب معلمان داده نشد و همین امر موجب شد تا امروز با مشکل کمبود معلم روبرو شویم.

وی تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نشست‌های نظارتی مجلس شورای اسلامی، تلاش براین است که در سال تحصیلی جدید مشکلات کمتری در خصوص تامین معلم وجود داشته باشد.

راستینه ادامه داد: افزایش ظرفیت جذب و استخدام معلمان از سوی سازمان امور استخدامی و افزایش سهمیه دانشگاه فرهنگیان از جمله راهکار‌های در نظر گرفته شده برای کاهش مشکل کمبود معلم است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ائتلاف دریایی اروپا در دریای سرخ با کمبود کشتی جنگی مواجه شده است
  • بازدید دادستان تهران از دادسرای ناحیه ۳۸
  • کاهش ۲۸ درصدی مصرف انرژی با بهینه‌سازی موتورخانه‌ها
  • مقابله با تغییر کاربری ۱۲۸۷۰ هکتار از اراضی زراعی البرز
  • درخواست فرهنگیان بر نظارت به موضوع نقل و انتقال
  • تشکیل سالانه ۶۰ هزار پرونده قضایی در وزارت نیرو
  • بارش باران و جاری شدن روان‌آب در خراسان شمالی
  • بند قانون جوانی جمعیت به دلیل کمبود ماما اجرا نمی شود
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور
  • افزایش۲۰ درصدی تعداد افراد در طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن