Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (جمعه) در بیانیه‌ای ضمن منفک کردن جمهوری اسلامی ایران از اصل و مفاد قطعنامه صادر شده در خصوص هولوکاست در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، این اقدام را سوءاستفاده رژیم صهیونیستی از سازوکارهای بین‌المللی برای سرپوش گذاشتن بر جنایات خود خواند و آن را کاملا مردود خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: همانطور که نمایندگی کشورمان نزد سازمان ملل متحد در نیویورک، طی بیانیه توضیح، موضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص قطعنامه هولوکاست را رسما اعلام کرده، تاکید می‌شود رژیم نژادپرست صهیونیستی از محافل بین‌المللی برای سرپوش گذاشتن بر جنایات روزانه خود علیه فلسطینی‌ها سوءاستفاده می‌کند. این اقدام رژیم صهیونیستی تلاش دیگری برای سوءاستفاده از سازوکار‌های سازمان ملل برای سرپوش گذاشتن بر جنایات روزانه این رژیم است که متاسفانه این روزها با حمایت بی چون و چرای غرب همراه شده است.

این بیانیه می‌افزاید: همانطور که بر همگان روشن است، جنایات دوران جنگ جهانی دوم به علت دو انگیزه نژادپرستی و توسعه طلبی به وقوع پیوسته است که هم اکنون رژیم صهیونیستی میراث‌دار و پرچمدار این دو خوی شیطانی است. رویکرد نژاد پرستانه این رژیم در اسناد متعدد بین المللی مورد تصریح قرار گرفته و با وجود اراده مستحکم جامعه بین‌المللی، اسرائیل به عنوان تنها رژیم نژادپرست با ایدئولوژی توسعه طلبی باقی مانده است.

وزارت خارجه در این بیانیه اعلام کرده است: جمهوری اسلامی ایران همواره نسل کشی را تحت هر شرایطی محکوم و غیرقابل توجیه دانسته و از همین روست که در طول جنگ جهانی دوم، ایران میزبان آوارگان این جنگ از برخی کشور‌های اروپایی بوده است. در عین حال رژیم جعلی صهیونیستی پیوسته تلاش کرده است از قربانیان جنگ جهانی دوم و یهودیان به عنوان توجیهی برای اقدامات بیشرمانه و تجاوزکارانه خود بهره ببرد.

در این بیانیه همچنین آمده است: این رژیم و سردمداران آن با نقض قوانین بین‌المللی طی هفت دهه گذشته، همه مصادیق جرایم و به خصوص جنایت علیه بشریت را بر ضد مردم فلسطین و مردمان کشور‌های منطقه مرتکب شده‌اند. نسل کشی، ترور، پاکسازی نژادی، تخریب خانه‌ها و محاصره انسانی از جمله جنایاتی به شمار می‌آید که رژیم صهیونیستی پیوسته در حال ارتکاب آن است. 

در پایان این بیانیه عنوان شده است: جمهوری اسلامی ایران بار دیگر تاکید می‌کند پیشگیری از تکرار فجایع تاریخی نیازمند پژوهش‌های تاریخی است که باید بدون قضاوت و پیشداوری‌های سیاسی صورت پذیرد و بنابراین چنین رویکرد‌های تضییقی مورد پذیرش نبوده، چنین قطعنامه‌ای به عنوان رویکردی اجماعی قلمداد نشده و لذا مردود است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: هولوکاست قطعنامه مجمع عمومی جمهوری اسلامی ایران رژیم صهیونیستی سازمان ملل بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۲۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به هرگونه تجاوز علیه حاکمیت و تمامیت ارضی خود پاسخ می‌دهیم

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در نامه‌ای به رئیس دوره‌ای شورای امنیت و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل گفت: ادعای غیرمستند و ارجاعات ناصواب علیه جمهوری اسلامی ایران در نامه مورخ ۸ آوریل ۲۰۲۴ نماینده رژیم اسرائیل در سازمان ملل متحد خطاب به دبیرکل و رئیس شورای امنیت (S/۲۰۲۴) را رد می‌کند.

ارشدترین دیپلمات جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل تصریح کرد: ادعای مطروحه نامه مزبور بی اساس و صرفاً تلاش مذبوحانه رژیم اسرائیل برای منحرف کردن توجه بین المللی از جنایات شنیع و اقدامات نسل کشی است که توسط این رژیم آپارتاید علیه مردم فلسطین در نوار غزه انجام می‌شود.

ایروانی گفت: چنین ادعاهای بی‌اساسی همچنین تلاشی گمراه کننده با هدف سرپوش گذاشتن و مشروعیت بخشیدن به تجاوزات مداوم رژیم اسرائیل علیه لبنان و نقض مستمر قوانین بین المللی، منشور سازمان ملل متحد و قطعنامه‌های ۱۵۵۹ (۲۰۰۴) و ۱۷۰۱ (۲۰۰۶) شورای امنیت سازمان ملل است.

او تصریح کرد: به همین ترتیب، اتهامات موجود در نامه مورخ ۱۳ آوریل ۲۰۲۴ نماینده رژیم اسرائیل در سازمان ملل متحد خطاب به رئیس شورای امنیت (S/۲۰۲۴/۳۰۴) کاملاً بی اساس بوده و قاطعانه مردود است. همانطور که در نامه مورخ ۱۳ آوریل ۲۰۲۴ (S/۲۰۲۴/۳۰۵) ما تأکید شده است، اقدام جمهوری اسلامی ایران در ۱۳ آوریل ۲۰۲۴ در راستای اعمال حق ذاتی خود در چارچوب دفاع از مشروع و ذیل ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد بوده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل گفت: اقدام جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به ویژه حمله نظامی این رژیم در ۱ آوریل ۲۰۲۴ علیه اماکن دیپلماتیک ایران برخلاف بند ۴ ماده ۲ منشور سازمان ملل متحد اتخاذ شد.

ایروانی ادامه داد: «مجددا تاکید می‌نماید که جمهوری اسلامی ایران هرگز شروع کننده جنگ علیه رژیم اسرائیل نبوده و در آینده نیز قصد انجام آن را ندارد. با این حال، جمهوری اسلامی ایران حق ذاتی خود ذیل قوانین بین المللی برای پاسخ به هرگونه استفاده از زور یا اعمال تجاوزکارانه علیه حاکمیت، تمامیت ارضی، امنیت و منافع ملی خود محفوظ می‌دارد.»

سفیر ایران در سازمان ملل در پایان خواسته است که این نامه به عنوان سند شورای امنیت ثبت و توزیع شود.

کد خبر 6094730 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • استقبال حماس از تصمیم پیوستن ترکیه به پرونده نسل‌کشی علیه رژیم صهیونیستی
  • تحریم ۸ شخص و ۵ نهاد انگلیسی حامی رژیم صهیونیستی
  • رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه سرگردان و متزلزل شدند
  • به هرگونه تجاوز علیه حاکمیت و تمامیت ارضی خود پاسخ می‌دهیم
  • نماینده ایران: حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • ایروانی: شروع‌کننده جنگ علیه اسرائیل نبودیم
  • واکنش ایران به بیانیه امیر کویت در سفر به مصر درباره میدان آرش
  • مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد
  • مخالفت روسیه با پیش‌نویس قطعنامه سازمان ملل درباره سربرنیتسا
  • مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای بیان مواضع ایران به نخبگان