Web Analytics Made Easy - Statcounter

 " فرزاد مخلص الائمه " عصر جمعه در نشست ملاقات با مردم روستای علیم‌آباد منطقه قره کهریز افزود: در حوزه اوقاف باید مالکیت واقف در آن موقوفه اثبات شود چرا که موقوفه جز اساس حقوقی رسمی محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: موقوفه مربوط به دولت نیست و مرجع قضایی مشخص می‌کند که مالکیت، حق یا غیر حق است اما به لحاظ اینکه شماری از مردم استان مرکزی درگیر این موضوع هستند و منجر به نارضایتی عمومی شده، این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار مرکزی اظهار داشت: بخش‌های زیادی از استان مرکزی با این پدیده درگیر هستند که نشستی در این خصوص با حضور نمایندگان منطقه، اوقاف و  متخصصان برگزار خواهد شد.

وی یکی از شاخص‌های قانون‌گذاری را کیفیت قانون عنوان کرد و گفت: کیفیت قوانین در کشور پایین است به این معنی که گاهی قانون توانایی تامین هدف خود را ندارد، قانونی که ابهام داشته و با قوانین دیگر سازگار نباشد، کیفیت پایینی دارد.
استاندار مرکزی ادامه داد: انبوهی از قوانین در کشور وجود دارد که باهم تعارض دارند و قانون شکنان مدنظر مقام معظم رهبری آنانی هستند که از این تعارض‌ها اطلاع کافی داشته و به نفع خود بهره‌برداری می‌کنند.

مخلص الائمه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تغییر راهبرد پشت میز نشینی از روز اول دولت سیزدهم مورد توجه و مشهود بوده و هدف از سفرها و بازدیدها صرفا جمع کردن فهرستی از مشکلات نیست.
 وی عنوان کرد: آنچه که اهمیت دارد حس و لمس مسائل و مشکلات به صورت میدانی است تا مدیران بتوانند در این راستا برنامه ریزی موثر داشته باشند.

استاندار مرکزی هدف دیگر از سفرها را آشنایی با ظرفیت‌ها و فرصت‌ها و اولویت بندی مباحث عنوان کرد.
 نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست بیان داشت: لازم است وضعیت بلاتکلیفی در خصوص اراضی موقوفه مشخص شود و نکته دیگر اینکه عواید حاصل از موقوفات کجا هزینه می‌شود چرا که هر موقوفه نیت واقفی دارد و به طور قطع بخشی از عواید وقف باید در محل و حفظ و حراست از موقوفه صرف شود.
" علی اکبر کریمی" افزود : باید بررسی گردد آیا در این سال‌ها یک ریال در روستا هزینه شده و لازم است با یک اقدام مشخص در این خصوص، شفاف سازی شود.
وی تاکید کرد: این ۲ سوال مورد پرسش اینجانب بود که مراحل آن در حال پیگیری است اما انتظار می‌رود پیش از آنکه وارد مباحث قضایی شود، از طریق نشست قانونی و اداری دلایل و مستندات نیز مورد بررسی قرار گیرد و چنانچه مسائل قابل حل و پیگیری در پروسه اداری است جداسازی شود و مردم نجات پیدا کنند و چنانچه از کانال اداری قابل حل نبود به دستگاه قضایی ارجاع شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در شورای معادن به استناد قانون مصوب شد یک درصد از معادن شمس آباد در راستای خسارات وارده به زیرساخت‌های منطقه و حوزه کشاورزی، هزینه شود که باید یک درصد از فروش در عملکرد سال ۹۹ و سال جاری وصول و در سازمان صمت محاسبه شود و در خصوص نحوه هزینه کرد آن نیز با نظر مساعد نماینده عالی استان و دیگر مسئولان ذیربط تصمیم گیری تا خسارات وارده به این منطقه جبران گردد.
کریمی ادامه داد: از محل ۱۵ درصد حقوق معادن که دارای قانون است و به تازگی در مجلس تصویب شده، باید صرف عمران و آبادانی منطقه شود که حدود ۳۰۰ میلیون تومان آن پارسال برای آسفالت روستای علیم آباد هزینه شد و مابقی نیز باید انجام شود که این ۲ منبع می‌تواند به عمران و آبادانی منطقه قره کهریز کمک کند.
وی تصریح کرد: عوارض آلایندگی پالایشگاه و پتروشیمی به شهرستان اراک پرداخت می‌شود و به نسبت جمعیت بین شهرها و روستاهای شهرستان توزیع می‌شود و باید اذعان داشت که مردم روستای علیم آباد نیز از عوارض آلایندگی برخوردار هستند.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خبر خوب اینکه با تصویب مجلس شورای اسلامی در دوره گذشته، قانون مالیات بر ارزش افزوده اصلاح و سهم شهرداری و دهیاری‌ها از این محل از یک سوم به نصف و ۵۰ درصد افزایش یافت و امید است این مصوبه از ابتدای سال آتی اجرایی شود.
  وی در خصوص جاده ارتباطی قره کهریز نیز گفت: این جاده نیاز به تعریض و بهسازی آسفالت دارد که در سال‌های گذشته اعتباراتی تزریق شده که‌ کفاف این جاده نبوده که انتظار می‌رود از محل اعتبارات محرومیت زدایی، بودجه‌ای برای این جاده که اولویت اصلی تمام روستاهای این منطقه است، تامین شود.
وی خاطر نشان کرد: منطقه قره کهریز به لحاظ جمعیتی و اقتصادی در بخش کشاورزی، معدن، صنعتی و خدماتی و همچنین به لحاظ اقلیمی و گردشگری ظرفیت‌های مناسبی دارد و دارای ۳۰ روستا است.

کریمی توضیح داد: سال‌های قبل پیشنهاد شده منطقه قره کهریز به یک بخش مستقل تبدیل و از بخش مرکزی منفصل شود که گزارش توجیهی این مهم تهیه شده و اکنون در بوروکراسی اداری گیر کرده است.
وی عنوان کرد: این منطقه ظرفیت و استحقاق بخش شدن دارد که نیاز است در این راستا توجه ویژه‌ای شود و استاندار مرکزی این مهم را در اولویت اقدامات و فعالیت کارشناسی مجدد قرار دهند چرا که این موضوع باعث ارتقا منطقه به لحاظ تقسیمات و افزایش خدمات دولتی می‌شود.

برچسب‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه اراک استان مرکزی فرزاد مخلص الائمه علی اکبر کریمی دولت سیزدهم وقف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه اراک استان مرکزی سازمان اوقاف و امور خیریه اراک استان مرکزی فرزاد مخلص الائمه علی اکبر کریمی دولت سیزدهم وقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۳۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد در اولویت باشد

استاندار سمنان گفت: اقدامات ایجابی و اقناعی در قالب مجموعه برنامه های فرهنگی به منظور آگاه‌سازی جامعه برای جلوگیری از قرار گرفتن در دام اعتیاد توسط مجموعه های فرهنگی متولی امر در اولویت باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان اظهار کرد: اقدامات ایجابی و اقناعی در قالب مجموعه برنامه‌های فرهنگی به منظور آگاه‌سازی جامعه برای جلوگیری از قرار گرفتن در دام اعتیاد توسط مجموعه‌های فرهنگی متولی امر در اولویت باشد.

وی افزود: در بحث کاهش مصرف مواد مخدر و در بلندمدت ریشه‌کنی این مقوله، می‌توان از ظرفیت مشارکت مردم به بهترین نوع ممکن استفاده کرد.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: حجم کار شناسایی و کشف در راه‌های مواصلاتی استان مدنظر است و برخورد و جمع‌آوری خرده‌فروشان مواد مخدر در سطح استان با جدیت در دستور کار قرار دارد.

هاشمی تصریح کرد: برگزاری اقدامات فرهنگی متنوع برای تقویت رویکرد جوانان به برنامه‌های اجتماعی و در راستای تقویت نشاط اجتماعی در دستور کار شورا در سال ۱۴۰۳ باشد.

کد خبر 747138

دیگر خبرها

  • برگزاری ۸۰ میز خدمت تامین اجتماعی استان مرکزی در هفته کار و کارگر
  • طرح‌های اجرا شده در حوزه عفاف و حجاب در چارچوب قانون است
  • احتمال تبدیل دریاچه نمک قم به کانون جدید گرد و غبار کشور​
  • بازنگری تعهدات وزارت نفت نسبت به طرح‌های درمانی بوشهر
  • مسئولیت‌های اجتماعی نفت در استان بوشهر افزایش یابد
  • برطرف شدن اغلب دغدغه‌های حوزه سلامت
  • افزایش بیمه شده‌های تأمین اجتماعی در استان مرکزی
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است
  • تکمیل تقاطع امام خمینی (ره) اراک اولویت اقدامات مسؤولان شهری باشد
  • اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد در اولویت باشد