Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: ۱۲ درصد از مرگ و میرهای سالیانه در جهان منتسب به آلودگی هوا است.

مهرداد فتحی بیرانوند که به مناسبت هفته هوای پاک سخنران پیش از خطبه نماز جمعه شهرستان بروجرد بود بیان کرد: اختصاص یک روز به نام هوای پاک در تقویم ملی نشان از اهمیت این موضوع و نقش آن بر زندگی زیستمندان است که هدف از آن ایجاد حساسیت در بین اقشار مختلف جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به شعار هفته پاک «هوای پاک، حقوق عامه، اراده ملی» استفاده از هوای پاک و سالم را حق مسلم تمام شهروندان دانست و عنوان کرد: تحقق این امر در گروه مشارکت عمومی و عزم جدی تمام دستگاه‌ها و ارگان‌ها برای دستیابی به هوای پاک و سالم است.

فتحی بیرانوند تولید و مصرف انرژی های پاک، استفاده از سوخت‌های استاندارد، کاهش مصرف انرژی، آتش زدن کاه وکلش مزارع، استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی و به روز کردن ناوگان حمل و نقل را از راه‌های کاهش آلودگی هوا عنوان کرد و گفت: اجرای قوانین در کنار مشارکت‌های مردمی از عوامل مهم دستیابی به هوای پاک است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به نقش صنایع در کاهش و یا افزایش آلودگی هوا گفت: نظارت کاملی بر صنایع استان جهت جلوگیری از آلودگی محیط زیست صورت می‌گیرد و با متخلفین در این حوزه برخورد خواهد شد.

فتحی بیرانوند با اشاره به نقش درختان در کاهش آلودگی هوا گفت: درختکاری و ایجاد کمربند سبز حاشیه شهرها باعث کاهش آلودگی‌های هوا در محیط های شهری می‌شود.

وی آلودگی‌ را هوا یکی از مهمترین فاکتورهای خطر ناک محیطی بر سلامت انسان برشمرد و گفت: بر اساس آمار به طور میانگین ۱۲ درصد از مرگ و میرهای سالیانه در جهان منتسب به آلودگی هوا بوده و در صورت بی توجهی به این امر مهم قطعاً این روند افزایش خواهد داشت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان صنایع را یکی از منابع آلودگی هوا در شهرهای استان عنوان کرد و گفت:  نظارت های مستمر و استفاده صنایع از سوخت های مناسب خصوصاً در شهرهای صنعتی استان کاهش آلودگی در این شهرها را به دنبال خواهد داشت.

فتحی بیرانوند با اشاره به نقش ریزگردها در ثبت تعداد روزهای آلاینده استان گفت: امیدواریم با اقدامات مناسب کانون‌های تولید گرد و غبار در داخل و خارج کشور به حداقل برسند تا بار آلودگی هوا خصوصاً در استان‌های غربی کاهش پیدا کند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: فتحی بیرانوند کاهش آلودگی آلودگی هوا محیط زیست هوای پاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۳۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرمشهر در وضعیت «نارنجی» آلودگی هوا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، در ساعت ۱۱ امروز (۶ اردیبهشت‌ماه) شاخص کیفیت هوا بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون در ایستگاه خرمشهر ۱۱۸ میکروگرم بر مترمکعب بوده، بنابراین هوای این شهر در وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» و «نارنجی» بوده است.

همچنین در این مدت هوای اهواز، مسجدسلیمان و ماهشهر در وضعیت «قابل قبول» بوده و هوای هندیجان در وضعیت «پاک» بوده است.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است. 

 

 

دیگر خبرها

  • قیمت لیر ترکیه امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرمشهر در وضعیت «نارنجی» آلودگی هوا
  • حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان خسارت اقتصادی مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا در اهواز
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از نخستین موتور دیزلی جهان
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از اولین موتور دیزلی جهان
  • سهم مشهدی‌ها از هوای پاک فقط ۲۶ روز در سال
  • شاخص آلودگی هوای مشهد امروز چهارشنبه ۴ اردیبهشت
  • با تغییر رژیم غذایی خود زمین را نجات دهید
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال
  • کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد