Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@10:25:13 GMT

پنج هشدار دبیر کل سازمان ملل برای سال ۲۰۲۲

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۹۳۷۰۸

پنج هشدار دبیر کل سازمان ملل برای سال ۲۰۲۲

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، دبیر کل سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی گفت می‌خواهم سال ۲۰۲۲ را با به صدا درآوردن پنج هشدار آغاز کنم. این هشدارها شامل بیماری همه گیر کووید-۱۹ و افزایش نابرابری جهانی، امور مالی جهانی، بحران آب و هوایی، بی‌قانونی در فضای سایبری، و تهدید صلح و امنیت جهانی هستند. این هشدارها نیازمند بسیج تمام کشورها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد ویروس کرونا همچنان زندگی ها، برنامه ها و امیدها را زیر و رو می کند. قطعیت وجود ندارد. در همین حال، نابرابری ها در حال افزایش است. تورم در حال افزایش است. بحران آب و هوا، آلودگی و از دست دادن تنوع زیستی همچنان ادامه دارد. جهان با ناآرامی سیاسی و درگیری های وحشیانه مواجه است. بی اعتمادی بین قدرت های جهانی در حال افزایش است.

دبیرکل سازمان ملل افزود همه این چالش‌ها در اصل شکست‌های حکمرانی جهانی هستند، از سلامت جهانی گرفته تا فناوری دیجیتال، بسیاری از چارچوب‌های چندجانبه امروزی منسوخ شده‌اند و دیگر برای دستیابی به هدف مناسب نیستند. گوترش اضافه کرد جهان باید در نبرد کرونا به حالت اضطراری برود. سویه اومیکرون یک هشدار دیگر است. سویه بعدی ممکن است بدتر باشد. توقف شیوع کرونا در جهان باید در راس دستور کار همه باشد.

وی ادامه داد باید با اطلاعات نادرست درباره واکسن مبارزه کرد و اقدامات بیشتری انجام شود تا جهان برای همه گیری بعدی آماده شود.

گوترش گفت که جهان باید برای اصلاح امور مالی جهانی وارد حالت اضطراری شود. کشورهای کم درآمد کمترین رشد خود را در یک نسل تجربه می کنند.

دبیر کل سازمان ملل گفت تفاوت بین کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه در حال تبدیل شدن به یک سیستم است. این تفاوت نسخه ای برای بی ثباتی، بحران و مهاجرت اجباری است. این عدم تعادل یک مشکل نیست، بلکه یکی از ویژگی های سیستم مالی جهانی است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین سیل جنگ یمن بودجه 1401 روابط ایران و روسیه گوترش دبیرکل سازمان ملل هشدار همه گیری کرونا نابرابری جهانی صلح و امنیت مذاکرات وین سیل جنگ یمن بودجه 1401 روابط ایران و روسیه سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۳۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است

عبدالحسین خسروپناه،  امروز در دانشگاه امیرکبیر ضمن بازدید از شرایط و نحوه سازماندهی آزمون سراسری در رشته تجربی اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی علاوه بر تصویب اسناد و ترسیم ساختار مصوبات، برای بررسی از نحوه اجرای آن نیز ورود می‌کند، در همین راستا امروز برای بازدید شرایط برگزاری آزمون سراسری در حوزه دانشگاه امیرکبیر حضور پیدا کردیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: سازمان سنجش در سال‌های اخیر در خصوص نحوه برگزاری آزمون رشد چشمگیری داشته و با نظارت و بازدیدی که از این سازمان و نحوه برگزاری آزمون در حوزه‌های مختلف داشتیم، می توان به جرئت گفت که احتمال تقلب در این آزمون صفر است و هیچکس نمی تواند سوالات رو لو دهد و سوءاستفاده کنند.

وی گفت: در این شرایط هر داوطلبی هر نتیجه‌ای کسب کند، کاملا نتیجه فعالیت خود اوست و باید گفت که عدالت آزمونی در این سازمان تحقق پیدا کرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بازدید دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد کشور ازغرفه منطقه آزاد اروند در نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳
  • مسمومیت ۵۳ نفر با قارچ وحشی/ اورژانس هشدار داد
  • چه تیم‌هایی در جام جهانی باشگاه‌ها 2025 شرکت می‌کنند؟
  • کدام منطقه جهان بیشترین تاثیر تغییرات آب‌وهوایی را تجربه کرد؟
  • واکنش فدراسیون کشتی به حذف داور المپیکی و جلسه دبیر و یزدانی
  • کرسی جامعه اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری افزایش پیدا کرد
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان
  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است
  • محسن رضایی:باید از ظرفیت فرماندهان ارشد جنگ برای تربیت راویان جوان بهره برد