Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@13:38:32 GMT

گاز منواکسید کربن ۲ شاهرودی را به گام مرگ کشاند

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۹۳۸۶۳

گاز منواکسید کربن ۲ شاهرودی را به گام مرگ کشاند

به گزارش «تابناک»، سرهنگ علی کریمی جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲ زن و مرد حدود ۵۰ ساله شاهرودی که مسیر خروجی دودکش بخاری و کلاهک منزلشان را بررسی نکرده بودند براثر گاز گرفتگی جان باختند.

وی با بیان اینکه کارشناسان آتش نشانی این شهرستان علت این حادثه را دربررسی های اولیه خود بازگشت منواکسید کربن به منزل و محل سکونت این ۲تن اعلام کردند ، تاکید کرد: این گاز سمی ، خطرناک و قاتل خاموش با شروع فصل سرما سالانه جان افرادی را براثر بی احتیاطی در استفاده از تجهیزات گرمایشی گاز سوز می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی شاهرود از مردم خواست به توصیه های ایمنی کارشناسان امر و توضیحات قبل از استفاده دفترچه های راهنمای این دست تجهیزات گرمایشی به جدیت عمل کنند.

کریمی افزود: مردم باشروع پاییز و استفاده از لوازم گازسوز در منازل ، کارگاه ها و محیط های سر بسته،از باز بودن لوله های خروجی دود و دودکشها با بازدید های دوره ای منظم اطمینان حاصل کنند.

شهرستان شاهرود در شرق استان سمنان بیش از ۲۲۰ هزار تن جمعیت و سه و هزار و۵۰۰ هکتار مساحت دارد.

استان سمنان بیش از ۲۸۰هزار مشترک گاز دارد که شهرستان شاهرود با ۹۶ هزار مشترک بیشترین تعداد و سرخه با ۶ هزار ، کمترین مشترکان گاز این استان را دارند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین سیل جنگ یمن بودجه 1401 روابط ایران و روسیه شاهرود منوکسید کربن گازگرفتگی مذاکرات وین سیل جنگ یمن بودجه 1401 روابط ایران و روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۳۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخراج الماس از گل صدتومانی + عکس

به‌تازگی اولین الماس مصنوعی تولیدشده از کربن موجود در گل‌های صدتومانی در شهر لوئویانگ چین رونمایی شد. ماه گذشته، باغ گل‌های صدتومانی شهر لوئویانگ با شرکت تولیدکننده الماس مصنوعی شهر موافقت کرد تا برای ایجاد این الماس منحصربه‌فرد، تعداد گل‌های مورد نیاز را در اختیار دانشمندان این شرکت قرار دهد. در میان این گل‌ها، یک گل صدتومانی ۵۰ساله هم وجود داشت.

بنابه گفته وانگ جینگ، مدیر عامل شرکت تایم پرامیس لوئویانگ، الماس مصنوعی ساخت شرکت‌شان با استفاده از فناوری استخراج کربن ماده زیست‌زا (گل صدتومانی)، تحت دما و فشار بالا کشت می‌شود.

اگرچه تولید الماس مصنوعی با استفاده از فناوری استخراج عنصر کربن خالص از گل صدتومانی نسبتا پیچیده است، شرکت تایم پرامیس چینی قصد دارد از منابع دیگر مانند مو، استخوان و حتی گل‌های دیگر، کربن استخراج کند.

آنها این کار را با استفاده از ابزار‌هایی که برای شکستن پیوند‌های شیمیایی بین اتم‌های کربن استخراج‌شده طراحی کرده‌اند انجام دهند. درواقع این دانشمندان اتم‌های کربن حاصل را مانند ساختار الماس کنار هم قرار داده و ترکیب می‌کنند تا به الماس واقعی دست بیابند.

منبع: خبرآنلاین

tags # چین ، تکنولوژی سایر اخبار قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟ اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟

دیگر خبرها

  • پیش‌نویس نقشه راه فرهنگی شاهرود تدوین شود
  • حمایت بانوان شاهرودی از اجرای طرح نور+ فیلم
  • حمایت بانوان شاهرودی از اجرای طرح نور
  • زخم معدن کاری بر پیکر شاهوار
  • واژگونی تیبا یک نفر را به کام مرگ کشاند
  • نجات پسر ۶ ساله که دچار غرق شدگی شده بود
  • آزادی معلم زندانی با همت نیکوکاران شاهرودی در روز معلم
  • زنگ خطر کمبود «آب» در شاهرود/ اهمیت بیش از پیش حفظ «شاهوار»
  • استخراج الماس از گل صدتومانی + عکس
  • ویدیو/ ندانستن «چت جی‌پی‌تی» را به دادگاه کشاند