Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@00:40:11 GMT

عمده مشکل گیلان مربوط به مدیریت است

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۹۴۱۲۵

عمده مشکل گیلان مربوط به مدیریت است

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی شامگاه جمعه در نخستین گفتگوی تلویزیونی با مردم گیلان با بیان اینکه دولت سیزدهم در شرایط خوبی کشور را تحویل نگرفت، اظهار کرد: کشور و به تبع آن استان گیلان در حوزه مدیریت کرونا، ذخیره کالاهای اساسی و تورم شرایط خوبی نداشت.

استاندار گیلان با بیان اینکه پس از روی کار آمدن، با کمک مردم توانستیم رتبه اول واکسیناسیون را در کشور به دست آوریم، افزود: در حوزه اقتصادی نیز پیشرفت‌های خوبی کسب کردیم و سیر صعودی تورم نزولی شده و در تلاش هستیم که نرخ گذاری انجام شود تا مردم با افزایش روزانه قیمت کالاها مواجه نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه اکثر واحدهای تولیدی گیلان به دلایل نبود تسهیلات و خرابی دستگاه‌ها یا بروکراسی‌های زائد اداری به تعطیلی کشیده شده‌اند، ادامه داد: از عمده مشکل گیلان در بخش مدیریت آگاه هستیم.

عباسی در ادامه به صدور بیش از ۵۲ مجوز بی نام اشاره و تصریح کرد: در این مجوز سرمایه گذاران دیگر نیازی به طی کردن مراحل اداری برای اخذ مجوز ندارند و استعلامات و مجوزها در بخش‌های مختلف صادر شده و از سرمایه گذاران فراخوان کردیم که بدون تشریفات اداری در استان سرمایه گذاری کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه تاکنون شش هزار و ۵۰۰ نفر مربوط به نهادهای حمایتی یعنی کمیته امداد و بهزیستی مشغول به کار شدند، گفت: تلاش ما این است که ظرفیت‌های فعلی را افزایش دهیم.

استاندار گیلان با اشاره به سیاست‌های دولت سیزدهم در خصوص به کارگیری از جوانان در بخش‌های مختلف، عنوان کرد: از فرمانداران منصوب شده خواستم که از جوانان برای بخش معاونت و بخشداری‌ها استفاده کنند تا با این کار قدمی در راستای کادرسازی نیروهای جوان برداشته شود.

وی به استفاده از ظرفیت نخبگان اشاره و بیان کرد: قطار توسعه حرکت کرده و آینده خوبی در پیش داریم و نیاز است که با کمک و همکاری یکدیگر موانع را از پیش رو برداریم.

عباسی با بیان اینکه گیلان ظرفیت بالایی در بخش کشاورزی و تولید انواع مرکبات دارد، تصریح کرد: مرکز تحقیقات کیوی به زودی در غرب گیلان راه اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه اختلاف نظرهایی در انتصاب افراد در بخش‌های مختلف وجود دارد و به همین دلیل برخی به عنوان سرپرست انتخاب شده و در صورت داشتن عملکرد مدیریتی خوب می‌توانند به کار خود ادامه دهند، افزود: بانیان وضع موجود قطعاً جا به جا می‌شوند و بر اساس شاخص‌ها، مدیران لایق را جایگزین آنها می‌کنیم.

کد خبر 5405633

منبع: مهر

کلیدواژه: اسدالله عباسی استان گیلان انتصاب مقامات بارش برف برف و کولاک کرمانشاه بوشهر برف روبی سیل کرمان ویروس کرونا برف و یخبندان سیل هرمزگان خطبه های نماز جمعه امداد رسانی تعطیلی مدارس راهداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۴۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات محصولات نساجی به ۴۸۹ میلیون دلار رسید

محمد رضوانی‌فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران با اعلام این خبر گفت: بیشترین میزان صادرات محصولات نساجی به مقصد کشورهای عراق، افغانستان و روسیه بوده است که به ترتیب ۲۶، ۱۸ و ۶ درصد از ارزش کل صادرات محصولات نساجی ایران را به خود اختصاص دادند.

رضوانی فر در خصوص عمده‌ترین کالای صادراتی در بین محصولات نساجی گفت:کف‌پوش‌های غیر‌مخملی باف با رقمی بالغ بر ۲۲۰ میلیون دلار، عمده‌ترین کالای صادر شده در بین این محصولات بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان صادرات محصولات نساجی در سال ۱۴۰۲ از طریق گمرکات کاشان با اختصاص سهم ۱۶ درصد از ارزش کل صادرات این محصول انجام گرفته است، اظهار داشت: پس از آن، گمرک مشهد با ۱۱.۵ درصد و غرب تهران با ۹.۵ درصد از ارزش کل صادرات محصولات نساجی در مدت یاد شده، در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

 معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران در خصوص واردات محصولات نساجی در سال ۱۴۰۲ افزود: در این مدت ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار محصولات نساجی وارد کشور شده است که این میزان نسبت به سال ماقبل آن ۱۲ درصد افزایش نشان می دهد.

رضوانی‌فر گفت: امارات متحده عربی با ۳۸ درصد از ارزش کل واردات محصولات نساجی، چین با ۲۲ درصد و ترکیه با ۱۷.۶ درصد عمده‌ترین کشورهای طرف معامله در واردات این محصول در سال ۱۴۰۲ بوده اند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان واردات محصولات نساجی از گمرکات شهید رجایی، خرمشهر و سرخس انجام گرفته است، افزود: عمده‌ترین قلم وارداتی در بین محصولات نساجی در سال ۱۴۰۲ به پارچه‌های تار و پود‌باف با ۴۳۳ میلیون دلار اختصاص داشت که نسبت به سال ماقبل آن ۲۱.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

شایان ذکر است، آمار صادرات و واردات محصولات نساجی که در این گزارش آمده است از فصول ۵۰ الی ۶۰ کتاب مقررات صادرات و واردات استخراج شده است و از آنجایی که فصول ۶۳ _ ۶۱ کتاب مقررات صادرات واردات جزو مصنوعات ساخته شده شامل پوشاک و البسه است و اکثر کد تعرفه های مشمول این فصول، ممنوعیت در واردات داشته‌اند، آمار مربوطه در این گزارش لحاظ نشده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • اهدا کارت همیار پسماند به دانش آموزان لاهیجانی
  • چرخه مدیریت پسماند گیلان با احداث زباله سوز تکمیل می شود
  • قاسم‌پور: مدیران آگاه و سالم باشند کار فوتبال خوب پیش می‌رود
  • صادرات محصولات نساجی به ۴۸۹ میلیون دلار رسید
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان
  • ساماندهی لندفیل سراوان ۸۴ درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی
  • پاسخ شفاف مسوولان گیلان به مطالبات مردم از شبکه باران
  • اختصاص عمده کشت نهال در کشور به خوزستان
  • ۵۰ میلیارد تومان دیگر به حل مشکلات پسماند گیلان اختصاص یافت