Web Analytics Made Easy - Statcounter

رامین صادقی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل از رای‌زنی برای احیای صادرات فرش دستباف اظهار کرد: رای‌زنی‌ها برای تأمین تجهیزات مورد نیاز و ارزیاب نهایی در گمرکات در حال فراهم شدن است تا صادرکنندگان فرش به جای صادرات از استان‌های دیگر از گمرکات استان اردبیل صادرات فرش و صنایع دستی را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هنر صنعت فرش را هنر صنعتی با اصالت در استان با قدمت طولانی دانست و افزود: در حال حاضر ۴۴ هزار نفر در این استان بافنده فرش هستند و از طریق این هنر ـ صنعت کسب درآمد می‌کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: از این تعداد تنها ۷ هزار و ۳۰۰ نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند، اما تلاش بر این است تا با اقدامی مؤثر با هماهنگی بیمه تأمین اجتماعی و بیمه روستایی و عشایری، پوشش بیمه‌ای جامعه بافنده مورد توجه قرار گیرد.

صادقی با اشاره به تولید ۹۰ هزار متر مربع فرش در طول سال به همت بافندگان فرش دستباف تصریح کرد: رونق تولید فرش دستباف در حقیقت توسعه اشتغال را به همراه دارد و بیش از هر زمان دیگر می‌تواند توانمندی اقتصادی استان را ارتقاء دهد.

وی به مشکلات بافندگان فرش اعم از عدم پوشش بیمه‌، نبود مسکن و درآمد کافی اشاره کرد و گفت: در حل این مشکلات گام‌های جدی با کمک اتحادیه‌ها برداشته شده و سعی بر این است تا در یک روند رو به جلو بتوان اقدام مؤثری را در پشتیبانی از بافندگان فرش انجام داد.

صادقی به ثبت جهانی ۱۵ طرح فرش دستباف استان اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: ریزماهی، بیجار، کله قوچی و طرح‌های معروف دیگر برند شهر اردبیل محسوب می‌شوند که حتی آوازه جهانی و بین‌المللی پیدا کرده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل ضرورت برندسازی فرش اردبیل را به همراه احیای جایگاه فرش این استان در سطح ملی و بین‌المللی یادآور شد و گفت: در کنار راه‌اندازی بلوک تخصصی صادراتی فرش در گمرک استان، تلاشمان بر این است تا فرش دستباف این استان در داخل نیز مشتریان خود را پیدا کند.

انتهای پیام/۳۴۶۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: فرش دستباف رامین صادقی صمت اردبیل صادرات فرش استان اردبیل فرش دستباف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۴۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان 

جواد محمدی گفت: وزن کالا‌های صادر شده در این مدت از گمرک همدان به خارج از کشور ۱۰۹ هزار و ۹۵ تن و ارزش ریالی آنها نیز ۱۹ هزار و ۲۳۳ میلیارد ریال بوده است.

او گفت: البته باید توجه داشت بخش قابل توجهی از محصولات تولیدی استان همدان از سایر گمرکات به خارج از کشور صادر شده و آمار یاد شده مجموع کالا‌ها و ارزش صادراتی استان نیست.

این مسئول گفت: در این مدت محصولات و کالا‌های صادراتی از گمرک استان ۶۴ قلم بوده که از عمده کالا‌ها می‌توان به شیشه، فروسیلیس، انواع کشمش، کابل آلومینیومی، وازلین، سیمان سفید، پودر شیرخشک بدون چربی، منسوج نبافته، قرص بیوتین، انواع سس و کنسرو و رب گوجه فرنگی، زیتون، شور، شور مخلوط و ترشی مخلوط و نشاسته سیب زمینی اشاره کرد.

محمدی با بیان اینکه این کالا‌ها به ۱۸ کشور دنیا صادر شده است، گفت: عمده مقصد‌های صادراتی کشور‌های عراق، ترکیه، گرجستان، روسیه، افغانستان، پاکستان، قزاقستان، ارمنستان، هند، ایتالیا، عمان و کانادا است.

او با اشاره به واردات استان در سال گذشته نیز افزود: آمار واردات تا پایان سال ۱۴۰۲ به وزن حدودی ۱۰ هزار و ۴۳۶ تن که ارزش تقریبی آن بیش از ۳۵ میلیون و ۲۸۴ هزار دلار است.

مدیرکل گمرک استان همدان: ارزش ریالی واردات استان همدان در مدت یاد شده نیز به ۱۰ هزار و ۴۵ میلیارد ریال می‌رسد که عمده اقلام وارداتی به گمرک استان ۳۷ نوع کالا شامل انواع نخ (پلی آمید و پلی استر مقاوم)، قطعات خودرو، ماشین آلات بافندگی، ماشین فرز، روغن سیلاستول، رزورسینول، دیسپرس، فیلم پلی اتیلن، گرانول و انواع لاستیک خودرو است.

او گفت: از کشور‌های طرف معامله نیز می‌توان به گرجستان، چین، امارات متحده عربی، بلژیک، آلمان، بلغارستان و ترکیه اشاره کرد.

محمدی در خصوص درآمد‌های گمرکی نیز گفت: درآمد وصولی گمرک استان همدان با افزایش ۷۹ درصدی نسبت مدت مشابه سال گذشته بیش از یک هزار و ۶۱۳ میلیارد ریال رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • گشتی در اقتصاد ایران ؛ تلاش برای رفع ناترازی انرژی
  • برگزاری کارگاه فنی و تخصصی کاربری سامانه تیر الکترونیک e_TIR در تهران
  • متانول به جای صادرات تبدیل به بنزین می شود
  • متانول به‌جای صادرات تبدیل به بنزین می‌شود
  • صادرات ایران باید از خام فروشی عبور کند
  • سقوط فرش دستباف؛ صادرات به ۴۰ میلیون دلار رسید
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو
  • صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان 
  • مرزهای جغرافیایی صادرات فرش باید توسعه پیدا کند
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای خودرو