Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - جرمی کوربین با اشاره به حملات هوایی اخیر به یمن که ده‌ها کشته برجا گذاشت، گفت: «انگلیس از نظر تسلیحات و آموزش، در جنگی که عربستان علیه یمن به راه انداخته است دست دارد.»

به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره، رئیس سابق حزب کارگر در انگلیس گفت: «نیاز است فروش سلاح از هم اکنون به عربستان ممنوع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

نشریه انگلیسی گاردین دیروز در مطلبی ضمن اشاره به نقش لندن در جنگ علیه یمن، دولت انگلیس را همدست و شریک جنایت‌های عربستان سعودی و اقدام این کشور در کشتار مردم فقیر یمن معرفی کرد.

در این مطلب آمده است: اگر یمن دیگر بدترین بحران انسانی جهان نیست، به این دلیل نیست که وضعیت اسفناک آن بهبود یافته است، بلکه به این دلیل است که بحران در افغانستان در کانون توجه جامعه جهانی قرار گرفته است. سپتامبر گذشته، سازمان ملل هشدار داد که میلیون‌ها یمنی «یک قدم از گرسنگی فاصله دارند» این در حالی بود که سازمان ملل در طول کریسمس جیره غذایی ۸ میلیون یمنی که از گرسنگی آسیب دیده بودند را کاهش داد.

گاردین با گرفتن انگشت اتهام به سمت دولت انگلیس اذعان می‌کند که لندن مستقیماً طرف سعودی را تسلیح و حمایت می‌کند و بنابراین مسئولیت مستقیم اقدامات آن‌ها را بر عهده دارد.

کمپین انگلیسی علیه تجارت اسلحه (CAAT) در تحقیقات خود آورده است از سال ۲۰۱۵ تاکنون دولت انگلیس ۱۷.۶ میلیارد پوند تسلیحات و تجهیزات نظامی به عربستان سعودی فروخته است. در سال ۲۰۱۹، دادگاه استیناف دریافت که تصمیم دولت انگلیس برای ادامه فروش تجهیزات نظامی به عربستان سعودی غیرقانونی است، اما لندن به بهانه حملات هوایی به عربستان که قوانین حقوق بشری را نقض می‌کند، فروش تسلیحات را از سر گرفت.

بیشتر بخوانید:

حمله ائتلاف سعودی، ذات پلید کشور‌های متجاوز را نشان داد جامعه جهانی در برخورد با یمن استاندارد‌های دوگانه خود را نشان داد دعوت خالد الملا از علمای مسلمان برای شکستن سکوت در برابر قتل‌عام مردم یمن قطع کامل اینترنت در پی حمله هوایی به ساختمان ارتباطات الحدیده/ ده‌ها شهید و زخمی در حملات به الحدیده و صعده

در آخرین حملات ائتلاف سعودی به یمن، ساختمان ارتباطات در الحدیده، زندان و مناطق مسکونی در الصعده هدف قرار گرفته شد. سازمان «نت بلاکس» که محدودیت‌های اینترنتی در جهان را رصد می‌کند از قطع کامل اینترنت در یمن خبر داد. حملاتی که در آن بیش از ۷۷ نفر شهید و بیش از ۱۲۰ نفر مجروح شدند.

ویولت داغر، رئیس کمیسیون حقوق بشر عربی، کشتار مردم یمن را نشان‌دهنده آشفتگی بازندگان دانست و اعلام کرد که شکست ائتلاف سعودی در رسیدن به اهدافش سبب می‌شود دست به جنایات بیشتری بزند. هدف ائتلاف سعودی دست‌درازی به یمن است، اما به آن نخواهد رسید.

طی حدود ۷ سال جنگ در یمن بیش از ۱۷ هزار نفر کشته و ۲۶ هزار نفر از نظامیان و غیرنظامیان زخمی شده‌اند که از میان کشته شدگان ۴۲۷۰ نفر کودک و ۲۸۵۰ نفر زن هستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عربستان سعودی جنگ یمن دولت انگلیس ائتلاف سعودی دولت انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۴۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از الجزیره، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی امروز دوشنبه بعد از دیداری که در ریاض با همتای آمریکایی داشت، از نزدیکی موعد امضای توافق امنیتی میان این کشور و آمریکا خبر داد.

وی در این باره اعلام کرد: ما در حال حاضر به مراحل نهایی درباره توافق دوجانبه با آمریکا نزدیک شده‌ایم.

این اظهارات درحالی بیان شده است که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، امروز در ریاض گفت: آمریکا و عربستان سعودی طی یک ماه گذشته درباره عادی‌سازی روابط میان ریاض و اسرائیل اقداماتی انجام دادند.

وی افزود: اقدام دوطرفه عربستان و آمریکا در رابطه با پرونده عادی‌سازی روابط با اسرائیل در مراحل پایانی است.

دولت بایدن به هموار کردن مسیر یک توافق بالقوه برای عادی‌سازی روابط عربستان با رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد، اما اکثر مقامات آمریکایی آن را یک رویا تلقی می‌کنند.

موانع پیش روی این توافق شامل جنگ در غزه، وابستگی نتانیاهو به شرکای ائتلاف راست افراطی خود و سیاست داخلی آمریکا است. 

سعودی‌ها به صراحت اعلام کرده‌اند که برای پیشبرد عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل، جنگ غزه باید پایان یابد و کابینه این رژیم به یک مسیر غیر قابل بازگشت به سمت راهکار «دو دولتی» متعهد شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد