Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-05-01@11:18:41 GMT

از عرش به فرش: چه بر سر عثمان دمبله آمد؟

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۹۴۴۶۵

از عرش به فرش: چه بر سر عثمان دمبله آمد؟

به عثمان دمبله عملاً گفته شده در ژانویه امسال پس از شکست در مذاکرات برای تمدید قرارداد، نیوکمپ را ترک کند؛ یک پایان عجیب برای بازیکنی که قرار بود ستاره باشد!

به گزارش ایلنا، از ژاوی که او را به‌عنوان بهترین وینگر جهان معرفی می‌کند، گرفته تا اظهارات آلمانی – این چند هفته برای عثمان دمبله در بارسلونا مانند سوار شدن روی یک ترن هوایی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صبر برای مهاجم تمام شده است، معمایی که هیچ کس در پایتخت کاتالونیا رمزگشایی‌اش را یاد نگرفت و به او گفته شد که یا قرارداد خود را تمدید کند یا فورا باشگاه را ترک کند. او می‌تواند با باشگاه‌های مشتاق معامله کند، اما چه کسی از خود حمایت می‌کند تا بهترین‌ها را از بازیکنی بگیرند که تنها باعث دردسر بارسلونا شده است؛ بازیکنی که بارسلونا با ۱۴۷ میلیون یورو (۱۲۳ میلیون پوند / ۱۶۷ میلیون دلار) به اضافه متغیرات او را به رکورد گرانقیمت ترین خریدش تبدیل کرد.

قرارداد دمبله با بارسلونا در تابستان منقضی می‌شود و در طول این فصل مذاکرات با ایجنت او یعنی موسی سیسوکو با لکنت همراه بوده و باشگاه اکنون اطمینان دارد که او به آرامی به نقطه پایان می‌رسد. وضعیت این هفته به نقطه جوش رسید و مدیر ورزشی باشگاه، ماتو آلمانی عملاً به دوران حرفه ای دمبله پایان داد. آلمانی روز پنجشنبه گفت: امروز، ۲۰ ژانویه، در حالی که ۱۱ روز از آخرین پنجره نقل و انتقالات در قراردادش باقی مانده، بدیهی است که این بازیکن نمی خواهد بماند و به آینده ما متعهد نیست. با توجه به این سناریو، به او و مدیربرنامه‌اش اطلاع داده شده که باید فورا باشگاه را ترک کند زیرا ما بازیکنانی را می خواهیم که به پروژه ما متعهد باشند. بنابراین امیدواریم تا قبل از ۳۱ ژانویه او را انتقال دهیم."

تمجیدهای ژاوی از دمبله جبران نشد. او به دمبله ایمان و اعتماد داشت، او به مربی جدید گفت که می‌خواهد بماند، اما در اتاق هیئت مدیره، هیچ حرکت مثبتی از سوی سیسوکو وجود نداشت. اکنون به نظر می رسد که این یک استراتژی برای حفظ دمبله در داستان‌های خوب ژاوی و گرفتن زمان بازی است، در حالی که از تعهد برای امضای قرارداد جدید خودداری می کند. مطالبات دستمزد این نماینده برای باشگاهی که در آشفتگی اقتصادی قرار داشت بسیار بالا بود و بارسلونا می گوید پیشنهادات متعددی ارائه کرده که رد شده است.

دمبله از لیست اولیه تیمی که پنجشنبه شب در کوپا دل ری به اتلتیک بیلبائو باخت حذف شد و ممکن است دیگر هرگز با پیراهن بارسلونا در زمین فوتبال ظاهر نشود. او در اینستاگرام پاسخ داد و به رفتار بارسلونا با او به عنوان "باج خواهی" اشاره کرد که بعید است روابطش با آلمانی و رئیس باشگاه خوان لاپورتا را بهبود بخشد. مهاجم سابق دورتموند، که در استفاده از هر دو پا به همان اندازه زبردست است، یکی از با استعدادترین بازیکنان دنیای فوتبال است اما هرگز نتوانسته مهارت استثنایی و سرعت انفجاری خود را برای بیش از چند بازی متوالی به طور مداوم جهت تاثیرگذاری در بارسلونا به کار گیرد.

حتی در طول فصل گذشته، طولانی‌ترین دوره حضورش در تیم بدون مصدومیت، او یک آتش‌بازی غیرقابل کنترل نبود که به حریفان آسیب برساند، بلکه تیم خودش را نیز با تصمیم‌گیری‌های هولناک و قصد کمی برای ردیابی به عقب‌نشینی مجبور می‌کرد. ژاوی معتقد بود که می‌تواند دمبله را از جواهر تراش‌نخورده به یک الماس تبدیل کند اما او به مدیریت زندگی این بازیکن به همان اندازه که خارج از زمین هم آشفته است، فکر نمی‌کرد.

اگرچه دمبله پس از متهم شدن به رفتار غیرحرفه‌ای در سال‌های اول حضورش در باشگاه، رفتار خود را پاک کرده اما همچنان به عنوان یک شخصیت بدجنس دیده می‌شود که توسط افرادی که برای حرفه یا پیشرفت او مفید هستند، احاطه نشده است. این سوال پیش می آید که چه کسی شانس جذب دمبله را می‌پذیرد؟ و ممکن است تیم‌های کمتری از آن چیزی وجود داشته باشد که او و سیسوکو به آن امیدوار بودند و پول کمتری از آنچه می‌خواستند ارائه کنند. در تابستان، پاری سن ژرمن ممکن است به این وینگر علاقه مند باشد. کیلیان امباپه قرارداد جدیدی امضا نکرده و به احتمال زیاد به رئال مادرید خواهد پیوست، بنابراین چنین انتخابی، جایگزینی آسان خواهد بود.

بارسلونا تهدید کرده است که در صورت پایان همکاری دمبله در ژانویه، او را برای نیم فصل دوم از بازی خارج خواهد کرد و به همین دلیل توسط AFE (انجمن فوتبالیست های اسپانیا) مورد توبیخ قرار گرفت. پاری سن ژرمن ممکن است به درخواست دمبله زودتر از زمان مورد انتظار او را با قرارداد قرضی جذب کند؛ آن هم به این خاطر که او را درگیر و فعال نگه دارد تا زمانی که به او نیاز پیدا کند، و جلوتر از سایر باشگاه‌هایی که ممکن است بعداً به او نیاز داشته باشند، شانس خریدش را هم در اختیار بگیرد.

با این حال، با توجه به سردی روابط بین بارسلونا و پاری سن ژرمن، با انتخاب لیونل مسی و نیمار برای پیوستن به پاریسی‌ها اکنون این معامله غیرممکن به نظر می رسد. در انگلستان، نیوکاسل یونایتد می‌توانست او را بخرد و او فوراً تیمی را که در حال حاضر درگیر جنگ علیه سقوط از لیگ برتر است، بهبود می‌بخشد. نیوکاسل این هفته با پاسخ منفی هازارد مواجه بود و همچنین به جسی لینگارد از منچستریونایتد هم مرتبط هستند و دمبله بازیکنی با مشخصات مشابه این دو بازیکن است.

لیورپول نیز با این مهاجم در ارتباط بوده به طوری که سادیو مانه برای فرم با مشکل مواجه است و محمد صلاح در یک بن بست برای تمدید قرارداد جای گرفته است. گفته می شود یورگن کلوپ دمبله را تحسین می کند، حتی اگر او آپارتمان سرمربی لیورپول را که در دورتموند اجاره کرده بود، زمانی که او مجبور شد به بارسلونا نقل مکان کند، خراب کرد!

دمبله در هر جایی که بازی کرده پل ها را خراب کرده است. اکنون، او آماده است تا کاتالان‌ها را به روشی خشن ترک کند و هر باشگاهی که او وارد آن شود، می‌تواند هوشیار باشد که ممکن است مشکلی در پیش باشد. حداقل مشکلات دائمی همسترینگ او کاهش یافته است. مصدومیت ناخوشایند زانو که در مسابقات قهرمانی اروپا متحمل شد، او را تا ماه نوامبر از میادین دور نگه داشت. با توجه به اینکه هزینه انتقال زیادی برای پرداخت به بارسلونا وجود نخواهد داشت، هر تیمی که عملکرد ضعیفی داشته باشد و بتواند دستمزد او را بپردازد ممکن است وسوسه شود روی این مهاجم قمار کند.

دمبله همینطور می‌تواند به خط حمله چلسی را احیا کند، اگرچه آبی‌ها بازیکنان با استعداد زیادی در باشگاه دارند که ممکن است ترجیح دهند از آنها استفاده کنند. منچستریونایتد در تابستان جیدون سانچو را به خدمت گرفت، بنابراین به نظر می‌رسد که آنها برای خرید او تلاشی نداشته باشند.  قرارداد جدید کینگزلی کومان با بایرن مونیخ به این معنی است که غول های آلمانی بعید به نظر می رسد که به دنبال یک وینگر باشند، در حالی که یوونتوس به قدرت آتش نیاز دارد اما مشکلات مالی خود را دارد.

به درستی، برای چنین بازیکن و شخصیت گیج کننده ای، تنها یقین عدم اطمینان است و هر جا که دمبله می رود، آتش بازی در داخل و خارج از زمین را به دنبال خواهد داشت. انتهای پیام/

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: عثمان دمبله بارسلونا لاپورتا پاری سن ژرمن بارسلونا پاری سن ژرمن ژاوی هرناندز عثمان دمبله لاپورتا لالیگا نظر می رسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۴۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظهور و سقوط شهر باستانی هرم‌ها

شهر ۲۰۰۰ ساله «تئوتیئواکان» در مکزیک زمانی یکی از بزرگ‌ترین مراکز شهری در جهان باستان بود و حالا به یکی از مقاصد محبوب گردشگران تبدیل شده است.

به گزارش ایسنا،‌ «تئوتیئواکان» (Teotihuacan) که در ۵۰ کیلومتری شمال شرقی «مکزیکوسیتی» امروزی واقع شده است، یکی از بزرگترین مراکز شهری جهان باستان بود و مشخص نیست چه کسی آن را بنا کرده است. این شهر در فاصله بین ۲۱۰۰ سال قبل (یعنی زمان که ساخت آن آغاز شد) تا حدود ۱۴۰۰ سال قبل (یعنی زمانی که وارد دوره افول شد و آتش‌سوزی رخ داد که خسارت بزرگی به جای گذاشت) رونق داشت. با این حال حتی با افول «تئوتیئواکان»، این شهر هرگز به طور کامل از بین نرفت و «آزتک»‌ها بعدها مرتبا برای اجرای مراسم‌هایی به این مکان مراجعه می‌کردند.

«لایوساینس» درباره این شهر باستانی نوشته است: مشخص نیست ساکنان «تئوتیئواکان»، این شهر و بناهای داخل آن را چه می‌نامیدند. نام کنونی این شهر را «آزتک»ها انتخاب کردند و معنای آن «مکانی که خدایان خلق شدند» است.

«تئوتیئواکان» در دوران اوج خود، یک مرکز شهری به مساحت ۲۰ کیلومتر مربع با جمعیتی معادل بیش از ۱۰۰ هزار نفر را در برمی‌گرفت و تأثیرگذاری آن تا مرکز مکزیک و حتی گواتمالا مشهود بود.

این شهر با استفاده از یک طرح شبکه‌ای، سازماندهی شده بود و بسیاری از مردم در آنچه که محققان با نام «مجموعه آپارتمانی» عنوان می‌کنند، زندگی می‌کردند که چندین خانواده را شامل می‌شد. یک پروژه نقشه‌برداری باستان‌شناسی حدود ۲۲۰۰ مورد از این سازه‌ها را در داخل شهر شناسایی کرد و کاوش‌ها نشان داد که مصالح برخی متفاوت است و در ساخت برخی از آنها سنگ و گچ آهکی بیشتری استفاده شده است.

«خیابان مردگان»

خیابان اصلی شهر که امروز با نام «خیابان مردگان» شناخته می‌شود، در محور شمالی ـ جنوبی قرار دارد. طول این خیابان ۳.۲ کیلومتر است و سه مجتمع هرمی بزرگ را شامل می‌شود.

«هرم ماه»

در انتهای شمالی این خیابان، «هرم ماه» که برگرفته از یک نام آزتکی است، قرار دارد. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد این بنا در چند مرحله بین سال‌های ۱ تا ۳۵۰ پس از میلاد ساخته شده است. این بنا به عنوان یک سکوی کوچک شروع شد و در نهایت به یک هرم با ارتفاع ۴۶ متر تبدیل شد. سکوهای مرتفع آن احتمالاً برای تشریفاتی استفاده می‌شده است که مردم بتوانند از زمین هم شاهد آن باشند. در مقبره‌های مرتبط با این سازه، بقایای قربانی‌های انسان و حیوان همراه با اشیاء خاکسپاری مانند سنگ‌های ابسیدین کشف شده است.

در کمتر از نیم کیلومتری جنوب «هرم ماه»، «هرم خورشید» قرار دارد. این هرم با ارتفاع بیش از ۶۳ متر، یکی از بزرگترین سازه‌های ایجاد شده در دنیای جدید «پیشا کلمبیا» است که در حدود سال ۲۰۰ میلادی ساخته شده است.

در سال ۱۹۷۱، یک گروه باستان‌شناسان تونلی را در زیر هرم کشف کردند که ورودی آن در نزدیکی «خیابان مردگان» قرار داشت. آنها تونل را کاوش کردند و دریافتند که به یک اتاقک به شکل برگ شبدر منتهی می‌شود که متأسفانه در دوران باستان غارت شده بود. این غار احتمالاً برای انجام مراسم خاصی مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

کشف دیگری که اواخر سال گذشته اعلام شد، گنجینه کوچکی از هدایا بود که ممکن است به زمان شروع ساخت هرم بازگردد. در میان اقلام یافت‌شده یک نقاب مارپیچ سبز وجود داشت که ممکن است تصویرگر چهره یک فرد باستانی باشد.

«معبد مار پَردار»

«معبد مار پَردار» که به نام «La Ciudadela» نیز شناخته می‌شود، در جنوب «هرم خورشید» واقع شده است. نقطه کانونی این بنای تاریخی یک هرم شش پله‌ای کوچکتر از دو نمونه دیگر در «خیابان مردگان» است. دو مجتمع آپارتمانی واقع در نزدیکی آن نیز ممکن است محل سکونت اشراف‌زادگان شهر بوده باشند.

گمان می‌رود این هرم در قرن سوم پس از میلاد ساخته شده است. در این سازه سرهایی متناوب تصویرگر «کوئتزالکواتل»، خدای آزتک‌ها و موجودی هستند که به نظر می‌رسد «تلالوک» (Tlaloc)، دیگر خدای «آزتک»ها را به تصویر می‌کشد.

گور حدود ۲۰۰ نفر در نزدیکی این هرم کشف شده است. بسیاری از آنها مردان جوان بودند و پیشکش‌های کنار گورها نشان می‌دهد جنگجو بودند. این نکته که بسیاری از آنها با مچ‌های ضرب‌دری در پشت کمر پیدا شدند، نشان می‌دهد آنها را بسته بودند و به دلایلی قربانی شده‌اند. زنان جوان و چند مرد مسن نیز به همراه پیشکش پیدا شدند.

هنرهای نقش بسته روی دیوار

«تئوتیئواکان» به خاطر نقاشی‌های دیواری رنگارنگش شهرت دارد. آنها را می‌توان در بسیاری از مجتمع‌های آپارتمانی شهر و همچنین در ساختمان‌های دیگری که به عنوان کاخ‌ها و معابد شناخته می‌شوند، پیدا کرد. در میان نقوشی که می‌توان دید، تصاویری از خدای طوفان آزتک‌ها و همچنین خدایی است که محققان آن را «الهه بزرگ» می‌نامند. نقوش دیگر شامل پرندگان، پلنگ، جغد و مارِ پردار است.

با بررسی برخی از هرم‌های مشهور این شهر مشخص شد که «تئوتیئواکان» چند زمین‌لرزه شدید را در فاصله ۱۰۰ تا ۶۰۰ میلادی تجربه کرده است. 

باستان‌شناسان فکر می‌کنند زلزله‌های بزرگ نه تنها به اهرام شهر آسیب فیزیکی وارد کرده، بلکه ممکن است به بی‌ثباتی ساختارهای اجتماعی و سیاسی آن منتهی و در نهایت به نابودی شهر منجر شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تمدید قرارداد سرخی روبرتو با بارسلونا قطعی شد
  • نصیحت امباپه و دمبله به پدیده فوتبال فرانسه
  • آیا منجمد کردن نان آن را سالم‌تر می‌کند؟
  • گواردیولا: اتفاقی که برای لیورپول افتاد ممکن است برای ما هم بیفتد، آنها را ستایش می کنم / زیرنویس فارسی
  • راهکار ساده برای کمک به رژیم‌تان؛ نوشیدن آب داغ چگونه باعث کاهش وزن می‌شود؟
  • نوشیدن آب داغ باعث کاهش وزن می‌شود؟
  • ظهور و سقوط شهر باستانی هرم‌ها
  • پائو کوبارسی در آستانه تمدید قرارداد با بارسلونا
  • از سکته گوش چه می‌دانید؟
  • ژاوی: می‌خواهم قرارداد روبرتو تمدید شود/ جاه‌طلبی زیادی دارم