Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- دکتر مجید حمیدی گفت:به منظور فرهنگ سازی اهدای عضو غرفه‌ای در محل دائمی نمایشگاه بین المللی همدان با هماهنگی انجمن اهدای عضو، دانشگاه علوم پزشکی و مدیریت نمایشگاه دایر شده است و در این محل به صورت برخط برای متقاضی کارت اهدای عضو صادر می‌شود.

او گفت:همچنین کارشناسان حاضر در این غرفه به سوالات مراجعان در زمینه اهدای عضو، پیوند اعضا و وضعیت بیماران مرگ مغزی پاسخ می‌دهند و تاکنون استقبال برای دریافت اهدای عضو مطلوب بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل انجمن اهدای عضو استان همدان گفت:مراکز متعددی مانند انجمن حمایت از بیماران کلیوی، دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر پیش از این نسبت به صدور کارت اقدام می‌کردند که برای پیشگیری از موازی کاری، سایت کشوری به این منظور و برای ثبت نام و ردیابی افراد راه اندازی شده است.

حمیدی گفت: پس از ثبت نام فرد برای اهدای عضو در این سامانه، کُد و شناسه‌ای به شماره تماس او ارسال و سپس کارت اهدای عضو نیز برای متقاضی صادر می‌شود.

او گفت:هزینه تهیه، چاپ و صدور کارت «پی. وی. سی» برای اهدا کنندگان عضو بسیار هزینه بر است بنابراین امید می‌رود پس از ثبت نام دیگر نیازی به صدور کارت نباشد و متقاضیان از این پس کارت اهدای عضو را مطالبه نکنند.

مدیرعامل انجمن اهدای عضو استان همدان گفت:از منظر حقوقی افراد حتی در صورت داشتن کارت اهدای عضو پس از مرگ مغزی دیگر صاحب اعضای بدن خود نیستند و برای اهدای اعضا باید وارث او اعلام رضایت کند.

به گفته حمیدی بخش پیوند عضو در همدان از ابتدای همه گیری کرونا تعطیل شده بود که پس از گذشت حدود ۲ سال و فروکش کردن ویروس، نخستین اهدای عضو و پیوند کلیه ماه جاری در این بخش انجام شد.

او گفت: امسال از خانواده ۱۰ بیمار مرگ مغزی برای اهدای عضو رضایت گرفته شد که سه مورد از آن‌ها پیش از اهدا فوت کردند و هفت نفر دیگر برای پیوند به تهران منتقل شدند.

مدیرعامل انجمن اهدای عضو استان همدان گفت: ۸۰ تا ۸۵ درصد از خانواده افرادی که اقدام به دریافت کارت اهدای عضو کرده اند به وصیت بیمار مرگ مغزی عمل می‌کنند.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انجمن اهدای عضو کارت اهدا انجمن اهدای عضو کارت اهدای عضو استان همدان مرگ مغزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۴۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری متفاوت از نمایندگان درحال اهدای خون

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آنگونه که ایلنا روایت می‌کند، جمعی از نمایندگان و کارکنان مجلس شورای اسلامی، صبح امروز یکشنبه، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور در محل استقرار تیم سیار اهدای خون در مجلس، خون اهدا کردند. اهدای خون براساس روال ثابت که به صورت دوره ای توسط سازمان انتقال خون صورت می گیرد انجام می شود.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900698

دیگر خبرها

  • تصاویری متفاوت از نمایندگان درحال اهدای خون
  • آزادی ۲ زندانی جرائم غیر عمد در همدان
  • اعضای نوجوان لردگانی به بیماران نیازمند عضو زندگی بخشید
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد
  • عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد
  • کبد جوان ۲۲ ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار
  • انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور
  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی