Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی ایران گفت: در حال حاضر بارندگی‌ها، سفره‌های زیرزمینی را غنی نکرده بنابراین غنی شدن منابع سفره‌های زیرزمینی فقط با تغییر الگوی کشت امکان‌پذیر است و نباید به سفره‌های زیرزمینی فشار وارد کند، زیرا اگر از بین برود دیگر نمی‌توانیم جایگزینی داشته باشیم. قاسم پیشه‌ور در گفت‌وگو با میزان، در خصوص تأثیر بارندگی بر عملکرد تولید محصولات کشاورزی، گفت: سفره‌های زیرزمینی کشور به‌شدت فقیر شده است، زیرابه سفره‌های زیرزمینی فشار وارد کرده‌ایم بنابراین در حال حاضر بارندگی‌ها، سفره‌های زیرزمینی را غنی نکرده و سیلاب ایجاد می‌کند باید منابع سفره‌های زیرزمینی را غنی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: غنی شدن منابع سفره‌های زیرزمینی فقط با تغییر الگوی کشت امکان‌پذیر است و نباید به سفره‌های زیرزمینی فشار وارد کرد، زیرا اگر از بین برود دیگر نمی‌توانیم جایگزینی داشته باشیم.

رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی ایران بیان کرد: بارندگی‌هایی که در حال حاضر انجام می‌شود منجر به سیلاب شده و نوعی تخریب است، زیرا این سیلاب پشت سد قرار نمی‌گیرد و چون برای سد رسوب ایجاد می‌کند باعث پر شدن سد می‌شود ازاین‌جهت بارندگی‌ها باید به‌صورت برف باشد تا سفره‌های زیرزمینی را غنی کند.

پیشه ور اظهار کرد: اگر در کشور بارندگی داشته باشیم یا نداشته باشیم باید الگوی کشت را به نحوی تغییر دهیم و به سمت الگوی کشتی حرکت کنیم که به میزان آب کمتری نیاز داشته باشد.   رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی ایران خاطرنشان کرد: در حال حاضر روزبه‌روز سطح آب چاه‌ها کاهش پیدا می‌کند.
وی در ادامه عنوان کرد: در خصوص بازنگری در قیمت محصولات کشاورزی در سال زراعی جدید بیان کرد: بازنگری در قیمت محصولات کشاورزی در سال زراعی جدید باید انجام شود و با توجه به شرایط اقتصادی باید قیمت‌گذاری برخی از اقلام انجام شود، زیرا برای تولیدکننده باید قیمت‌ها واقعی اتفاق بیافتد.
پیشه ور افزود: باید در قیمت‌های ۷ الی ۸ قلم کالای اساسی اعم از گندم، برنج، جو، ذرت و چغندر بازنگری انجام شود تا قیمت واقعی را برای تولیدکنندگان لحاظ کرده باشیم.   رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی ایران در خصوص روند اجرای کشت قراردادی، عنوان کرد: کشت قراردادی روشی برای تضمین فروش محصولات کشاورزی است تا کشاورز دلگرم باشد که محصولاتش خریداری‌شده و به فروش می‌رسد.
وی در ادامه گفت: به دلیل اینکه تورم در جامعه افسارگسیخته است و قیمت‌های روز را نمی‌توان تضمین کرد بنابراین با این روش می‌توانیم بخشی از تولید محصولات کشاورزی را مدیریت کنیم مشروط به اینکه تورم ناچیز باشد.   بیشتر بخوانید: کشاورزان به دنبال پرسودترین محصول هستند/ تثبیت قیمت‌ها کشت قراردادی را رونق می‌دهد

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی کشاورزان بارندگی سفره های زیرزمینی کشت قراردادی بازنگری در قیمت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی کشاورزان بارندگی سفره های زیرزمینی کشت قراردادی بازنگری در قیمت منابع سفره های زیرزمینی محصولات کشاورزی کشت قراردادی داشته باشیم حال حاضر بارندگی ها الگوی کشت قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۴۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت تراز آب های زیرزمینی در کهگیلویه/توقف کشت برنج با آب زیرزمینی

سید هادی خاضعی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: به دلیل اهمیت مسئله آب در کشور دولت سیزدهم تلاش‌های زیادی را برای رفع چالش‌های این بخش انجام داده است.

وی با اشاره به بخشی از این اقدامات در شهرستان کهگیلویه تصریح کرد: پروژه‌های آبی در شهرستان نسبت به دوره‌های گذشته از لحاظ تخصیص اعتبار مالی و پیشرفت فیزیکی نسبتاً خوب هستند و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد اتمام عملیات اجرایی و بهره برداری برخی از این پروژه‌ها در شهرستان باشیم.

خاضعی هشدار داد: در بخش آب‌های زیرزمینی شهرستان متأسفانه شاهد افت تراز آب هستیم و وضعیت منابع آب زیرزمینی نسبت به فروردین ماه سال گذشته و شرایط نرمال ۶ تا ۸ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: ممنوعیت کشت برنج تحت پوشش چاه‌های کشاورزی یکی از درخواست‌های جدی برای جلوگیری از افزایش افت آب‌های زیرزمینی است.

خاضعی افزود: برداشت آب از چاه‌ها برای انجام کشت برنج در حال آسیب زدن به سفره‌های زیرزمینی است.

وی تاکید کرد: باید کشت برنج با استفاده از آب‌های زیرزمینی در شهرستان متوقف گردد.

رئیس امور منابع آب شهرستان کهگیلویه گفت: نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌ها افزون بر کنترل و نظارت بر میزان برداشت آب‌های زیرزمینی از اضافه برداشت آب‌های این منابع به شدت جلوگیری می‌کند.

خاضعی افزود: با نصب کنتور هوشمند کشاورزان بیشتر از پروانه بهره برداری نمی‌توانند از چاه‌ها آب برداشت کنند.

وی در این نشست با اشاره به مشکلات ایستگاههای پمپاژ و سرآب بند جوهای سنتی ابراز داشت: این موضوع یکی از دغدغه‌های برخی از کشاورزان شهرستان بوده که نیاز به بررسی و همکاری‌های لازم نسبت به ترمیم آنها وجود دارد.

خاضعی صیانت از منابع آب‌های زیرزمینی و جلوگیری از حفر چاه غیرمجاز و پرو مسلوب المنفعه نمودن چاه‌های محفوره غیرمجاز را با توجه به اهمیتی که در جلوگیری از تشدید افت آب‌های زیرزمینی و کاهش منابع آبی و ایجاد فرو چاله‌ها و فرونشست زمین دارد، بسیار حائز اهمیت دانست.

رئیس امور منابع آب کهگیلویه پر و مسلوب المنفعه نمودن چاه‌های محفوره غیرمجاز، نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌ها و تمدید پروانه‌ها را از اولویت‌های کاری اداره مربوطه عنوان کرد.

کد خبر 6088552

دیگر خبرها

  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • کشاورزان با تنظیم نوبت آبیاری به حفظ ذخایر آب های زیرزمینی کمک کنند
  • اندازه‌گیری قند خون با گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • اندازه‌گیری قند خون با ساعت گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری در پی بارندگی‌های بهاری
  • افت تراز آب های زیرزمینی در کهگیلویه/توقف کشت برنج با آب زیرزمینی
  • امکان کاهش ۲۰ درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی