Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت اروپایی ایرباس اعلام کرد که یکی از قراردادهای خود را با شرکت هواپیمایی قطر ایرویز برای ساخت ۵۰ فروند هواپیمای A۳۲۱ که این شرکت قطری برای باز کردن مسیرهای جدید به آن نیاز دارد، لغو کرده است.

به گزارش جنوب نیوز به نقل از عرب نیوز، ایرباس روز پنجشنبه با اعلام لغو این قرارداد، اختلاف با یکی از بزرگترین مشتریان خود یعنی قطر ایرویز را که بر سر جت های A۳۵۰ زمینگیر شده و تحویل نشده شروع شده بود، عمیق‌تر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتظار می‌رود این اقدام به یک درگیری دادگاهی کمتر دیده شده منجر شود در حالی که جلسه رسیدگی به شکایت قطر ایرویز در مورد غرامت ۶۰۰ میلیون دلاری به خاطر نقص‌های هواپیماهایA۳۵۰  قرار است در هفته ۲۶ آوریل در لندن برگزار شود.

منابع آگاه درباره این موضوع اعلام کردند که ایرباس از قرارداد خود برای هواپیماهای  A۳۲۱به دلیل بحث های اساسی که در جلسه برنامه ریزی دادگاه بر سر اختلاف هواپیماهای A۳۵۰ در روز پنجشنبه در یکی از شعبه های دادگاه عالی بریتانیا مطرح شد، کنار می کشد.

سخنگوی ایرباس پس از تشکیل پرونده ای که قبلاً توسط بلومبرگ گزارش شده بود، گفت: ما تأیید می کنیم که قرارداد ۵۰ هواپیمای A۳۲۱  را با قطر ایرویز مطابق با حقوق خود فسخ کرده ایم.

بر اساس این گزارش، انتظار می‌رود شرکت قطر ایرویز با فسخ قرارداد A۳۲۱ مبارزه کند، چرا که گفته است قصد دارد این جت‌ها را تحویل بگیرد.

این در حالی است که این شرکت هواپیمایی اعلام کرده است تا زمانی که اختلاف بر سر فرسایش سطح هواپیماهای بزرگ‌تر از مدل A۳۵۰ حل نشود، از گرفتن هواپیماهای بیشتر از ایرباس خودداری می‌کند.

این شرکت هواپیمایی هیچ اظهارنظر فوری در مورد قرارداد A۳۲۱ نداشت.

منبع: تسنیم

منبع: جنوب نیوز

کلیدواژه: قطر ایرویز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۴۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) فیلمی متفاوت از اف۱۴ تامکت

این هواپیما از ۱۹۷۴ تا ۲۰۰۶ در نیروی دریایی ایالات متحده به عنوان جنگنده برتری هوایی، هواپیمای رهگیر دفاعی و هواپیمای شناسایی تاکتیکی اصلی این نیرو خدمت کرد.

به گزارش عصر ایران، اف-۱۴ بعد از اینکه در دهه ۱۹۹۰ مجهز به سامانه هدف‌گیری فروسرخ در شب (LANTIRN) و سیستم پرواز سطح پائین گردید حملات موشکی هوا به زمین دقیقی را هم انجام داد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • احتمال خروج توتال از پروژه ال‌ان‌جی روسیه
  • (ویدئو) فیلمی متفاوت از اف۱۴ تامکت
  • نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر
  • ◄ بانوی مهمانداری که رئیس هواپیمایی ژاپن شد!
  • هلی کوپتر ایرباس رکورد سرعت را شکست
  • ‏عربستان اسپانسر اصلی فیفا شد!‏
  • ‏عربستان اسپانسر اصلی فیفا شد!‏ + جزئیات قرارداد
  • آرامکوی عربستان حامی مالی فیفا شد
  • لغو سفارش ساخت قطارهای مسافری به CRRC چین
  • فناوری در خدمت جنایت