Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گلستان سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان با اشاره به کندی مرمت بناها و آثار تاریخی استان به دلیل کمبود اعتبارات، گفت: متأسفانه اعتبارات موجود کفاف مرمت آثار تاریخی گلستان را نمی دهد.

رحمان فرمانی در گفت و گو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت مرمت بناهای تاریخی استان گلستان، گفت: در سفر رئیس جمهور به گلستان برخی از اعتبارات در حوزه مرمت بناهای تاریخی در سطح استان مد نظر ما قرار می گیرد و امیدوارم با تخصیص اعتبارات بعد از سفر اجرایی شود، همچنین برخی از اعتبارات نیز در قالب ملی و استانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان، افزود: حجم بناهای تاریخی و فضاهای باستانی، محوطه ها و تپه های تاریخی و امثال آن در استان گلستان به حدی زیاد است که اعتبارات موجود کفاف مرمت آن را نمی دهد مگر آنکه مرمت اضطراری انجام شود.

وی به بافت 156 هکتاری گرگان و استرآباد و بافت های تاریخی گمیشان، زیارت، شاهکوه و دیگر بناهای تاریخی موجود در گلستان اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به کمبود اعتبارات جز سرکشی، نگه داری و حفاظت کار زیادی نمی توان کرد مرمت این بافت ها و بناهای تاریخی با کندی مواجه می شود البته این مسئله دلیل نمی شود در این مسئله کوتاهی کنیم.

فرمانی تأکید کرد: برای افزایش سهم اعتباری استان گلستان در بخش مرمت بناها و بافت های تاریخی تلاش می کنیم و این مسئله را در سفر رئیس جمهور به گلستان مدنظر خواهیم داد تا مرمت و بازسازی بناها و بافت های تاریخی اولویت دار را در دستور کار قرار دهیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بناهای تاریخی میراث فرهنگی گلستان مرمت بناهاي تاريخي سفر رییس جمهور به گلستان بناهای تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۴۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان

علیرضا جیلان اظهار داشت: عوامل طبیعی و غیرطبیعی موجب آسیب به پایه‌های این بنای تاریخی شده است.

بیشتر بخوانید

آغاز مرمت اضطراری پل تاریخی زمانخان

وی افزود: با ارائه گزارش نهایی دانشگاه اصفهان مرمت و بازسازی پایه میانی این پل بزودی آغاز می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • بنا‌های تاریخی اردبیل برای احیا به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • درخواست بهسازی و مرمت راه عشایری قره داغ اهر ارسباران
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بناهای ناپایدار
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان
  • آسیب جدی به بناهای تاریخی کاشان وارد نشده است
  • رشد اعتبارات سفر دولت در استان سمنان/ واحدهای تولیدی جان گرفتند
  • تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان