Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@02:59:17 GMT

عرضه گوشت قرمز در بازار ۵۲ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۹۵۱۰۷

عرضه گوشت قرمز در بازار ۵۲ درصد افزایش یافت

مرکز آمار ایران اعلام کرد: عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور در آذر ۱۴۰۰ به ۵۵ هزار تن رسید که در مقایسه با ماه مشابه سال قبل، ۵۲ درصد افزایش داشته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم بر اساس نتایج این آمارگیری، گوشت گاو و گوساله با 28809 تن، 52٫4 درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه‌شده را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس نتایج این طرح، وزن گوشت قرمز عرضه‌شده انواع دام‌های ذبح‌شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در آذر 1400 جمعاً 54٬947 تن گزارش شده، که سهم گوشت گاو و گوساله بیش از سایر انواع دام بوده است.

بر اساس نتایج این آمارگیری، گوشت گاو و گوساله با 28٬809 تن، 52٫4 درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه‌شده را به خود اختصاص داده است. گوشت گوسفند و بره با 21٬744 تن، بز و بزغاله با 3٬368 تن، و سایر انواع دام با 1٬026 تن، به‌ترتیب 39٫6 درصد، 6٫1 درصد و 1٫9 درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه شده را به خود اختصاص داده‌اند.

مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در آذر 1400 با ماه مشابه سال 1399 نشان‌دهنده افزایش 52 درصدی مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور است. مقدار عرضه گوشت در آذر 1400 نسبت به ماه مشابه سال 1399 برای گوسفند و بره 76 درصد، برای بز و بزغاله 23 درصد، برای گاو و گوساله 41 درصد، برای گاومیش و بچه‌گاومیش 45 درصد، و برای شتر و بچه‌شتر 44 درصد افزایش داشته است.

همچنین نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد که مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور در آذر 1400 نسبت به ماه قبل (آبان) در حدود 0٫3 درصد کاهش داشته است.

قرارداد تولید خوراک آغازین و پیش آغازین مرغ گوشتی در کشور امضا شد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مرکز آمار قیمت گوشت مرکز آمار قیمت گوشت کشتارگاه های رسمی کشور گوشت قرمز عرضه شده عرضه گوشت قرمز گاو و گوساله آذر 1400

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۵۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد غیرمتعارف تامین ارز برای واردات گروه کالایی گوشت مرغ و گوشت قرمز

دیوان محاسبات کشور اعلام کرد بررسی تحلیلی گزارش اطلاعات مربوط به تامین ارز توسط بانک مرکزی بابت واردات در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال ۱۴۰۱ نشان‌دهنده رشد غیرمتعارف گروه کالایی نظیر گوشت مرغ و گوشت قرمز است.

بر اساس این گزارش ارز تامین شده بابت گوشت قرمز در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان ۲۶۴درصد و بابت گوشت مرغ به میزان ۱۰۴۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ دارای رشد نامتعارف نسبت به گروه کالایی و زنجیره ارزش اعلام شده توسط وزارت صمت و جهاد بوده است.

لازم به ذکر است که گزارش تحلیلی منابع و مصارف ارزی سال ۱۴۰۲ توسط دیوان محاسبات کشور برای بهره برداری متولیان نظام برنامه ریزی و تصمیم گیران اقتصادی منتشر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • ۱۵ درصد گوشت قرمز خراسان رضوی توسط عشایر تولید می‌شود
  • عربستان قیمت نفت خود در بازار آسیا را افزایش می‌دهد
  • توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر
  • عرضه دو لاستیک نانویی ویژه مسابقات دوچرخه‌سواری
  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • رشد غیرمتعارف تامین ارز برای واردات گروه کالایی گوشت مرغ و گوشت قرمز
  • قیمت گوشت قرمز امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • افزایش توان صادراتی زنجیره مرغ مازندران
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی