Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-01@13:50:09 GMT

یک قاضی اجازه ازدواج دختر ۱۳ ساله را صادر نکرد

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۹۵۳۹۳

یک قاضی اجازه ازدواج دختر ۱۳ ساله را صادر نکرد

سید حسین موسوی فر دادرس شعبه اول دادگاه عمومی حقوقی صومعه سرا با ازدواج دختر ۱۳ ساله به دلیل سن پایین، کودک بودن وعدم تکامل شخصیت دختربرای ازدواج مخالفت کرد.

به گزارش سایت کلانشهر، براساس رای منتشر شده، خواستگار این دختر مردی ۲۵ ساله است که به دلیل سن پایین دختر، خانواده او برای ثبت ازدواج به حکم قاضی نیاز داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطابق قانون مدنی ایران، عقد نکاح دختر قبل از رسیدن به سن ۱۳ سال تمام شمسی و پسر قبل از رسیدن به سن ۱۵ سال تمام شمسی منوط به اذن ولیّ به شرط رعایت مصلحت با تشخیص دادگاه صالح است.

حالا سید حسین موسوی‌فر قاضی فعال در صومعه سرا که پیش از این هم چند حکم مترقی برای رعایت حقوق شهروندی صادر کرده بود با استناد به درخواست ازدواج برای یک دختر دانش آموز ۱۳ ساله، آمادگی روحی و عاطفی او را برای پذیرش نقش همسری و احتمالا مادری تشخیص نداده است.

براساس گزارش مرکز آمار ایران، در سال گذشته ۳۱ هزار و ۳۷۹ دختر ۱۰ تا ۱۴ ساله ازدواج کرده‌اند. این آمار در مقایسه با سال ۹۸ رشد ۱۰.۵ درصدی ازدواج دختران در این رده سنی را نشان می‌دهد.

براساس آمار‌های رسمی طلاق هم بین افراد ازدواج کرده در این سن بالا است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: کودک همسری ۱۳ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۵۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتظار ۹ ساله ساکنان مسکن ویژه تهرانسر برای صدور سند مالکیت

محله تهرانسر در منطقه ۲۱ شهر تهران واقع شده است. ۹ سال گذشته مسکن ویژه تهرانسر با ۲۱۰۰ واحد مسکونی ساخته شد، اما با گذشت این مدت همچنان سند مالکیت صادر نشده است. بار‌ها ساکنان برای رفع این مشکل پیگیری کرده اند، اما تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده است.

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیام از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

متن پیام شهروند خبرنگار
باسلام، بعد از گذشت ۸ سال همچنان ما ساکنان مسکن ویژه تهرانسر به دنبال سند هستیم و سند‌های ما صادر نمی‌شود خواهش میکنم رسیدگی کنید.

منبع: علی دیبایی - تهران

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • انتظار ۹ ساله ساکنان مسکن ویژه تهرانسر برای صدور سند مالکیت
  • جست‎جو برای یافتن دختر ۴ ساله در کلاله
  • پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
  • جدال پدر و دختر بر سر خواستگار آمریکایی | رضایت نمی‌دهم مگر به شرط...
  • قتل برادر با شلیک گلوله/ کشف میلیاردها تومان چک خون‌آلود در جیب مقتول
  • طلاق به خاطر پیدا شدن روسری در خودروی همسر
  • طلاق به‌خاطر پیدا شدن روسری در خودرو شوهر
  • زن جوان خطاب به قاضی:اول یک روسری در ماشین همسرم پیدا کردم؛بعدا هم دیدم از مهد کودک یک دختر را بغل کرد و برد/ حالا هم طلاق می خواهم
  • دست‌درازی به دختر خردسال توسط پدر | مادر با مفتول شوهرش را کشت!
  • جزئیات تسیهلات ازدواج و فرزندآوری