Web Analytics Made Easy - Statcounter

حزب‌الله لبنان، گروه‌های فلسطینی، عراقی و یمنی و نهادهای بین‌المللی قعال در عرصه حقوق بشر در بیانیه‌هایی به شدت حملات اخیر به یمن را محکوم کرده و حمایت خود را از مردم این کشور اعلام کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای ضمن محکومیت شدید  کشتارهای اخیری که دشمن عربستانی-آمریکایی در یمن رقم زد و سکوت مرگ‌بار جامعه جهانی در برابر این کشتارها، تاکید کرد: این کشتار خوی وحشی نیروهای متخاصم و دوری آنها از ارزش‌های انسانی، اخلاقی و دینی را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین حزب‌الله این حمله وحشیانه را جبران ناامیدکننده شکست فاجعه‌بار دشمن عربستانی-آمریکایی در نبرد میدانی در یمن دانست و از آزادگان جهان خواست در کنار یمنی‌ها بایستند.

همچنین جنبش جهاد اسلامی فلسطین و جبهه مردمی آزادسازی فلسطین این جنایت را محکوم کردند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای تاکید کرد: حمله عامدانه به غیرنظامیان در یمن با جنگنده‌های آمریکایی نشانه شکست دشمن و ناکامی آن در میدان‌های نبرد است.

این جنبش تاکید کرد: این حمله درواقع تلاشی مذبوحانه و بی‌ارزش برای در هم شکست اراده ملتی بود که تصمیم گرفته آنچه را نهادهای مرتبط با سیاست‌های آمریکایی و صهیونیستی به آن دیکته می‌کنند، نپذیرد.

داوود شهاب، مسؤول دفتر اطلاع‌رسانی این جنبش نیز هدف از این کشتارها را نابود کردن تمدن‌ها دانست و گفت: آنچه اتفاق افتاده حق یمنی‌ها نیست و یمن در راستای منافع طرف‌های عادی‌کننده در حال تخریب است و ائتلاف عربی در این جنگ در راستای منافع آمریکا و اسرائیل خون یمنی‌ها را به زمین می‌ریزد و دارایی‌های آنها را نابود می‌کند.

شهاب ضمن محکومیت شدید اللحن این جنایات گفت: نقش ما اعراب و مسلمانان حمایت از یمنی‌ها است و علت حمله به یمنی‌ها حمایت آنها از مسایل امت اسلامی و در راس آنها مساله فلسطین است.

او افزود: امارات در اینکه اسرائیل بتواند کنترل بنادر یمن را به دست بگیرد، نقش داست و همچنین تلاشی برای تبدیل درگیری با اسرائیل به یک درگیری داخلی عربی به ویژه در یمن وجود دارد.

مسؤول دفتر اطلاع‌رسانی جهاد اسلامی تاکید کرد: جنگ در یمن در راستای خدمت به دشمن اسرائیلی است.

جبهه مردمی آزادسازی فلسطینی نیز همبستگی کامل خود را با خانواده‌های قربانیان و مردم یمن اعلام و تاکید کرد: یمن با مقاومت افسانه‌ای خود در نهایت بر دشمن پیروز خواهد شد.

همچنین این جبهه بر لزوم اقدام فوری گروه‌های جنبش آزادسازی ملی عربی و ملت‌های اسلامی برای توقف حمله به یمن تاکید کرد.

 جبهه یاد شده تاکید کرد: کشتارهایی که ائتلاف دشمن با پوشش آمریکا در حق غیرنظامیان یمنی انجام می‌دهند، به سینه‌ها و سرهای حاکمان کشورهای عادی‌کننده بازخواهد گشت.

محمود الزهار، از رهبران جنبش حماس در غزه نیز تاکید کرد: کشورهای حوزه خلیج فارس هزینه سیاستی را که در یمن و برای عادی‌سازی دنبال می‌شود، متحمل خواهند شد و شباهتی میان حمله یه یمن و حمله اشغالگران به فلسطینی‌ها وجود دارد.

همام حمدوی، رئیس شورای عالی اسلامی عراق نیز در بیانیه‌ای ضمن محکومیت کشتار انجام شده در یمن، بر حمایت ملت عراق از مردم مظلوم یمن بر اساس رویکردهای اسلامی، عربی و انسانی تاکید کرد.

حمودی در ادامه ضمن ابراز تعجب از سکوت جامعه جهانی و تشکل‌های بین‌المللی در برابر این حملات، از تمامی گروه‌های شریف و آزاده جهان خواست از یمن و مردم آن حمایت کنند.

رئیس این شورا ضمن ابراز تاسف از حملات، جنایات جنگی، محاصره و هدف قرار دادن مستقیم غیرنظامیان که به کشته شدن ده‌ها هزار یمنی و تخریب زیرساخت‌ها منجر شده، مقاومت یمنی‌های غیور و ایستادگی آنها بر سر باورها و حق‌شان در برخورداری از حاکمیت را ستود.

قیس الخزعلی، دبیرکل عصائب اهل الحق عراق نیز در بیانیه‌ای ضمن محکومیت این کشتارها و تاکید بر حمایت کامل این جنبش از انصارالله و مردم یمن اظهار کرد: این کشتارها بار دیگر معیارهای دوگانه و جانبدارانه جامعه جهانی و دولت‌های تسلیم شده را نشان داد.

همچنین سازمان‌های انسانی و در راس آنها سازمان پناهجویان نروژ کشتارهای وحشیانه ائتلاف سعودی در یمن را محکوم کردند.

مونا ژول، رئیس نروژی این دوره شورای امنیت حملات هوایی اخیر ائتلاف عربی ضد یمن را غیر قابل قبول خواند و ضمن ابراز نگرانی شدید خود، توقف تنش‌ها و خویشتنداری را خواستار شد.

مجد الدین الرازحی، مدیر دفتر امور انسانی صعده نیز گفت: ده‌ها قربانی تا این لحظه هنوز زیر آوار هستند، ما از نهادهای بین‌المللی خواستیم برای اطلاع از حجم این جنایت، از محل حمله بازدید کنند اما آنها تا این لحظه جوابی به ما نداده‌اند.

ویولت داغر، رئیس کمیته عربی حقوق بشر نیز ضمن محکومیت حملات یاد شده تاکید کرد: این کشتارها نشان‌دهنده عصبی بودن طرف‌های شکست خورده است.

داغر گفت: هدف ائتلاف سعودی دست گذاشتن بر یمن است اما این امر هرگز محقق نخواهد شد.

او افزود: این صهیونیست‌ها هستند که جنگ علیه یمن را در پشت سر مدیریت می‌کنند.

رئیس کمیته عربی حقوق بشر در ادامه گفت: برخی نهادها سیاست‌های مدنظر آمریکا و طرف‌های اروپایی را اجرا می‌کنند.

شورای عالی سیاسی یمن نیز در بیانیه‌ای سکوت شرم‌آور جامعه جهانی در برابر جنایات دشمن علیه یمنی‌ها را محکوم و تاکید کرد: هدف از حمله به ساختمان مخابرات شهر حدیده و قطع ارتباط یمن با جهان ارتکاب جنایات بیشتر به دور از توجه رسانه‌ها است و عربستان و امارات بزدل‌تر از مقابله در میدان‌های نبرد هستند.

این شورا با تاکید بر اینکه کشتارهای نیروهای متخاصم هرگز بدون مجازات رها نخواهند شد، از طرف‌هایی که در برابر این کشتارها سکوت کردند، خواست زمانی که فریاد عربستان و امارات بلند شد، نیز سکوت کرده و زبان‌های خود را در دهانشان نگه دارند.

همچنین شورای یاد شده خطاب به رهبران ائتلاف سعودی اعلام کرد: اگر گمان می‌کنید که با جنایاتتان مردم یمن را تسلیم خواهید کرد، این محال است، شما تنها قاتلان و ابزارهای کثیفی در دستان اسرائیل و آمریکا هستید و اخلاق آزادمردان را ندارید و با وجود جنایاتتان باز هم مانند گذشته شکست خواهید خورد.

شورای عالی سیاسی یمن در ادامه نیز خطاب به رهبران این ائتلاف متجاوز تاکید کرد: نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن و پهپادها در جایگاه مقابله با حمله و محاصره هستند و با قدرت به متجاوزان پاسخ خواهند داد و زمانی که مصیبت یمن به شما برسد، صدای ناله شما را همه جهان خواهند شنید.

محمد البخیتی، عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن نیز اظهار کرد: هدف از این جنایات که سطح بربریت دشمن را نشان داد، ترساندن یمنی‌ها است اما دشمن هر چقدر از این کشتارها مرتکب شود، هرگز مردم یمن را به زانو در نخواهد آورد.

البخیتی گفت: صدها هزار یمنی به دلیل محاصره جان خود را از دست می‌دهند و این جنایت بزرگی است اما جهان جنایت محاصره را نمی‌بیند.

این عضو شورای سیاسی انصارالله افزود: مجرمانی که دست به این کشتارها می‌زنند، پشیمان خواهند شد و این کشتارها در حق یمنی‌ها هیچ فایده نظامی برای کشورهای متخاصم ندارند.

او در ادامه از کشورهای عربی خواست اقدامی در راستای متوقف کردن حملات علیه یمنی‌ها انجام دهند و تاکید کرد که سکوت ملت‌های عربی در برابر این جرائم اقدامی منفی است و به فجایعی در حق این ملت‌ها ختم خواهد شد.

همچنین البخیتی آمریکا و انگلیس را مسؤول محاصره اعمال شده بر یمن دانست.

جنگنده‌های ائتلاف عربی ضد یمن بامداد جمعه محله‌های غیرنظامی و زیرساخت‌ها در صنعاء، صعده و حدیده را هدف قرار دادند و در نتیجه حمله این جنگنده‌ها به زندان مرکزی شهر صنعا، ۷۰ تن کشته و ۱۳۸ تن زخمی شدند. همچنین در اثر حمله هوایی به ساختمان مخابرات شهر حدیده، شش تن از جمله سه کودک به شهادت رسیده و ۱۸ تن دیگر که بیشترشان کودک بودند، زخمی شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: یمن بیانیه ای ضمن محکومیت جامعه جهانی مردم یمن یمنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۵۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تازه‌ترین حملات اسرائیل به رفح ۱۰ شهید برجای گذاشت

به گزارش خبرگزاری مهر، منابع فلسطینی گزارش دادند که در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به خانه‌ای در شمال شرق شهر رفح دست کم ۱۰ فلسطینی شهید و تعدادی دیگر زخمی شدند.

پایگاه خبری فلسطین الیوم شامگاه شنبه از شهادت ۱۰ فلسطینی در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی به منزلی در شهر رفح، واقع در جنوب نوار غزه خبر داد.

بیش از یک میلیون فلسطینی در رفح، منطقه‌ای امن در جنوب غزه، پناه گرفته‌اند. با وجود این، ارتش رژیم صهیونیستی بارها این منطقه را از هوا هدف قرار داده است و نگرانی‌ها از حمله زمینی به رفح افزایش می‌یابد.

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به رفح در حالی صورت می‌گیرد که ۲ ژنرال ارشد اسرائیلی درباره هرگونه حمله زمینی به این شهر هشدار داده‌اند.

در همین ارتباط، «یسرائیل زیو»، فرمانده سابق شعبه عملیات ارتش رژیم صهیونیستی، افسر ذخیره با درجه سرلشکری درخصوص حمله به رفح به رادیو عمومی این رژیم «کان» گفت اگر طرفی وجود نداشته باشد که بتوان این منطقه را پس از عملیات نظامی به آن تحویل داد، چنین عملیاتی بیهوده است.

از سوی دیگر، ژنرال بازنشسته «اسحاق بریک» در مقاله‌ای در روزنامه هاآرتص اشاره کرد که گالانت و «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی برای حمله بزرگ به رفح فشار وارد می‌کنند در حالی که ورود ارتش رژیم به رفح نه تنها منجر به فروپاشی حماس نمی‌شود، بلکه تل‌آویو را با کل جهان و کشورهای عربی که با این رژیم صلح‌نامه امضا کرده‌اند، درگیر می‌کند و این توانایی رژیم صهیونیستی را به طور کامل در خلاص شدن از شر شن‌های روان از بین می‌برد.

کد خبر 6090449

دیگر خبرها

  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت
  • آمار شهدای امروز حمله های رژیم صهیونیستی به غزه
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • نشست شش‌جانبه عربی در ریاض درباره غزه برگزار شد
  • تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو
  • تازه‌ترین حملات اسرائیل به رفح ۱۰ شهید برجای گذاشت
  • فارن افرز: احتمال شکل گیری ائتلاف منطقه ای اعراب و اسرائیل علیه ایران چقدر است؟
  • یمن سرنگونی پهپاد آمریکایی و حمله به کشتی انگلیسی را تأیید کرد
  • سنتکام: کشتی انگلیسی در حمله موشکی یمنی‌ها آسیب دید
  • پشت پرده حملات تروریستی در ایران و روسیه