Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@23:15:34 GMT

واکنش طالبان به اظهارات بایدن درباره افغانستان

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۹۵۶۷۴

واکنش طالبان به اظهارات بایدن درباره افغانستان

سخنگوی وزارت خارجه دولت موقت طالبان به اظهارات رئیس جمهور آمریکا درباره افغانستان واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا به نقل از آناتولی، عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت امور خارجه دولت موقت طالبان با انتشار پیامی با اشاره به اینکه نه تنها ملت‌ها تجزیه نشده‌اند بلکه تنها متحد شده و باعث فروپاشی مهاجمان و امپراتوری‌های بزرگ شدند، خاطرنشان کرد که نفاق پدیده‌ای خارجی است که اشغالگران برای بقای خود آن را به وجود آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلخی در ادامه افزود: پس از پایان اشغال افغانستان، همه دیدند که چگونه طالبان با امکانات محدود، امنیت عمومی را در مدت کوتاهی تامین، حکومت مرکزی را ایجاد و مردم افغانستان را متحد کرد.

وی گفت: افغان‌ها با داشتن یک کشور و به کمک باورهای مشترک اسلامی و تاریخی اشغالگران را شکست داده و اکنون برای تبدیل شدن به یک ملت برابر، گام‌های محکمی را بر می‌دارند.

بایدن در سالگرد تصدی مقام ریاست جمهوری خود در کاخ سفید گفت: اگر کسی فکر می‌کند که توانایی متحد کردن افغانستان تحت یک دولت واحد را دارد، دست بلند کند. این کشور گورستان امپراتوری‌ها بوده است. این کشور مستعد اتحاد نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: طالبان جو بایدن افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۵۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت بیش از ۱ و نیم میلیون پناهجوی افغانستانی‌

خلیل‌الرحمان حقانی وزیر امور مهاجرین طالبان با اشاره به اقدامات اخیر پاکستان اظهار داشت بیش از 600 هزار پناهجو در ماههای اخیر به افغانستان اخراج شده‌اند.

حقانی گفت برای بازگشت کنندگان به کشور، مراکز موقت فراهم شده است تا از آنجا به ولایت‌های مورد نظر انتقال یابند.

این در حالی است که شماری از پناهجویان تازه بازگشته به افغانستان از طالبان خواستار کمک و سرپناه دائمی و همچنین فرصت‌های کار شده‌اند.

وزیر امور مهاجرین طالبان پیش از این در دیدار با «شوکو شیموزاوا» رئیس پشتیبانی و امنیت کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در بهمن‌ماه سال گذشته گفته بود بیش از یک میلیون مهاجر به افغانستان بازگشته‌اند.

این بازگشت‌ها در حالی صورت می‌گیرد که بر اساس آمار سازمان ملل، بیش از 29 میلیون افغانستانی‌ (بیشتر از نیمی از جمعیت این کشور) به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • دیپلمات‌های طالبان در تهران میزبان تیم ملی فوتسال افغانستان
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • واکنش سایت حسن روحانی به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان
  • واکنش سایت حسن روحانی به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان درباره دلایل ردصلاحیتش
  • چرا اظهارات بایدن برای هند و ژاپن غافلگیرکننده بود
  • واکنش حاجی‌میرزایی به اظهارات صحرایی درباره سند 2030: از خدا پروا کنید!
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • انحراف آب هیرمند توسط طالبان به شوره زارهای افغانستان | افغانستانی‌ها آب شیرین را تلخاب می کنند! | واکنش معاون رئیس‌جمهور به این اقدام عجیب طالبان
  • بازگشت بیش از ۱ و نیم میلیون پناهجوی افغانستانی‌
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق