Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت آلمان تصمیم گرفته است تا برای مقابله با عدم توازن جمعیتی و کمبود نیروی کار در بخش های کلیدی، سالانه ۴۰۰ هزار کارگر ماهر از خارج جذب کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رویترز، دولت ائتلافی جدید آلمان در نظر دارد تا سالانه ۴۰۰ هزار کارگر واجد شرایط را از خارج جذب کند تا هم با عدم توازن جمعیتی و هم با کمبود نیروی کار در بخش های کلیدی که بهبود از شرایط همه گیری را به خطر می اندازد، مقابله کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریستین دور، رهبر پارلمانی حزب دموکرات آزاد (FDP)، گفت: « کمبود کارگران ماهر آنقدر جدی شده است که اقتصاد ما را به شدت کند می‌کند.»   وی افزود: «ما تنها با یک سیاست مهاجرتی مدرن می‌توانیم مشکل نیروی کار سالخورده را کنترل کنیم... ما باید هرچه سریع تر باید به هدف جذب ۴۰۰ هزار کارگر ماهر از خارج برسیم.»   اولاف شولتز، صدراعظم سوسیال دموکرات آلمان، رهبر پارلمانی حزب دموکرات آزاد و سبزها در توافقی ائتلافی بر سر اقداماتی نظیر یک سیستم امتیاز دهی برای متخصصان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا و افزایش حداقل دستمزد ملی به ۱۲ یورو (۱۳.۶۰ دلار) به ازای هر ساعت کار با هدف جذاب کردن کار در آلمان، توافق کردند.    مؤسسه اقتصادی آلمان تخمین می‌زند، نیروی کار این کشور در سال جاری میلادی، بیش از ۳۰۰ هزار نفر کاهش یابد چراکه تعداد کارگران مسن بازنشسته از افراد جوان تر که وارد بازار کار می‌شوند، بیشتر است.   انتظار می‌رود، این شکاف در سال ۲۰۲۹ به ۶۵۰ هزار نفر برسد و کمبود تعداد افراد در سن کار به ۵ میلیون نفر برسد.   پس از چندین دهه نرخ پایین زاد و ولد و مهاجرت نابرابر در آلمان، کاهش نیروی کار نیز یک بمب ساعتی جمعیتی برای سیستم بازنشستگی عمومی این کشور است.   انتهای پیام  

منبع: دانا

کلیدواژه: ۴۰۰ هزار کارگر نیروی کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۵۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده کمبود نیروی انسانی نداشته باشیم

ایسنا/خراسان رضوی معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که با افزایش بیش از ۴۰۰۰ نفر، مهر سال آینده را شروع کنیم و کمبود نیروی انسانی نداشته باشیم.

صفدر سلطانی در نشست خبری بزرگداشت روز معلم که امروز یکشنبه، ۹ اردیبهشت‌ماه  در مجتمع آموزشی سردار سلیمانی، واقع در حاشیه شهر مشهد برگزار شد، عنوان کرد: شعاری که برای هفته معلم در نظر گرفته شده و در بیلبوردهای سطح شهر نیز به چشم می‌خورد،  شعار  «همه مدیون تو هستیم»، است.

وی در رابطه با آمار معلمان جدیدی که وارد چرخه آموزش خواهند شد گفت:  از طریق آزمون آموزگاری که قبلا برگزار شد و در همین هفته اقدامات ارزیابی تکمیلی آن را داریم حدود ۲۱۷۵ نفر استخدام خواهند شد.

وی ادامه داد: آزمون دبیری و هنرآموزی نیز ۲۸ اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد و ۲۱۸۴ نفر از این طریق استخدام خواهند شد. همچنین  آزمون کیفیت‌بخشی که مخصوص مربیان تربیتی، مشاوران، معلمان تربیت‌بدنی و سلامت است،  در ۱۴ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و سهم استان خراسان ۱۸۹۷ نفر است

سلطانی افزود:آزمون ویژه معلولان را داریم که ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار شده و طی آن ۲۳۹ نفر استخدام خواهند شد. همچنین فرزندان شهدا برای استخدام ویژه آموزش و پرورش ، در آزمونی شرکت خواهند کرد که طی آن ۱۶۵۶ نفر جذب می‌شوند.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، ورودی  از دانشگاه فرهنگیان به مدارس را  نیز ۱۸۶۹ نفر ذکر کرد و گفت: در سال جاری،  مجموع ۱۰ هزار و ۸۲۰  نفر و  با احتساب قراردادی که در پیش رو داریم ۱۲ هزار و ۶۸۹ نفر به جمعیت  معلمان آموزش و پرورش استان  اضافه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این درحالی است که حدود ۷۰۰۰ نفر مشمولین و  متقاضیان  بازنشستگی در سال جاری هستند بر همین اساس پیش‌بینی می‌کنیم که با افزایش بیش از ۴۰۰۰ نفری، مهر سال آینده را شروع کنیم و کمبود نیروی انسانی نداشته باشیم.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • اضافه شدن هزار و ۴۸۰ نیروی جدید به آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • تربیت نیروی ماهر در گرو ارتباط دانشگاه و صنعت
  • سالانه ۲۰۰۰ نفر در حوزه کوانتوم تربیت و جذب می‌شوند
  • جذب و تربیت سالانه دو هزار نیروی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم
  • تشدید انتقادها از خشونت پلیس آلمان علیه حامیان فلسطینیان
  • پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده کمبود نیروی انسانی نداشته باشیم
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • فیلم/ یورش پلیس آلمان به تجمع حامیان فلسطین در برلین
  • ببینید | یورش پلیس آلمان به تجمع حامیان فلسطین در برلین