Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد هادی قانع شنبه درباره عملیات نجات کوهپیمایان از میان برف و سرمای ارتفاعات کوه سرخ به خبرنگاران گفت: روز گذشته در پی از اطلاع رسانی دو شهروند به سامانه ۱۲۵ مبنی بر ناآشنا بودن به مسیر و گم کردن راه در یخبندان، گروه نجات کوهستان مستقر در ایستگاه ۲۲ آتش نشانی شیراز ساعت ۱۶ و ۱۷ دقیقه به محل حادثه اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:عملیات جست و جو و دسترسی به افراد شامل دو مرد ۲۸ و ۲۶ ساله ۳ ساعت به طول انجامید و آتش نشانان موفق شدند در ساعت ۱۹ به این دو فرد دسترسی و آنها را پیدا کنند.

قانع ادامه داد: پس از اطمینان از سلامت جسمی این دوکوهپیما و بازگرداندن قوای جسمی آنان، از مرکز ۱۲۵ سازمان آتش نشانی شیراز حادثه ای دیگر مبنی بر گم شدن مردی ۳۰ ساله در کوه مذکور به تیم عملیاتی اطلاع رسانی شد.

رییس سازمان آتش نشانی شیراز با اشاره به در دسترس نبودن شخص سوم و عدم آگاهی از محل وی اضافه کرد: با ملحق شدن تیم کمکی از ایستگاه ۱۷، دو کوهپیمای جوان به پناهگاه امن منتقل و جست و جو جهت نفر سوم ادامه پیدا کرد.

وی گفت: آتش نشانان در شرایط بسیار سخت، در میان برف و  سرمای شدید در ساعت یک بامداد به مرد ۳۰ ساله که در یک قدمی یخ زدگی قرار داشت رسیدند و با توجه به وضعیت جسمانی وی، پس از انجام اقدامات اولیه و دادن آب و غذا، مسیر خود را به پایین کوه ادامه دادند.

به گفته رییس سازمان آتش نشانی شیراز، هر سه کوهپیما در عملیاتی ۱۶ ساعته و دشوار با توجه به تاریکی هوا و یخبندان، با همت و تلاش بی وقفه تیم تخصصی کوهستان سازمان آتش نشانی شیراز ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح امروز شنبه دوم بهمن ماه ۱۴۰۰ به سلامت به پایین کوه انتقال داده شدند.

وی بیان کرد: در ساعت ۱۲ و ۱۳ دقیقه روز گذشته جمعه اول بهمن ماه جاری نیز عملیات جست و جو جهت دو شهروند دیگر در ارتفاعت دراک نیز توسط آتش نشانان تیم کوهستان مستقر در ایستگاه ۲۲ انجام شد.

برچسب‌ها آتش نشانی برف و یخ شیراز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش نشانی برف و یخ شیراز آتش نشانی برف و یخ شیراز سازمان آتش نشانی شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۶۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زن و شوهر مفقود شده در کوه توسط پلیس کوهبنان نجات یافتند

سرهنگ اسلامی گفت: مأموران انتظامی این شهرستان با دریافت خبری مبنی بر اینکه از صبح امروز، زن و شوهر جهت کوهنوردی از مقر خود خارج شدند و تا کنون بر نگشته اند؛ بلافاصله به منطقه اعزام شدند.


وی افزود: در ادامه طی تماس با امدادگران هلال احمر تیمی از مأموران یگان امداد و کلانتری و پایگاه جاده‌ای هلال احمر با گذر از مسیر‌های صعب العبور موفق به یافتن آثاری از مسیر عبور این زن و شوهر شدند و پس از چند ساعت تلاش هر دو فرد مفقود شده پیدا شدند.


سرهنگ اسلامی تصریح کرد: این دو نفر به سبب صعب العبور بودن و گم کردن راه، وضعیت مطلوبی نداشتند و به کمک مأموران و امدادگران از روبرو شدن با شرایط ناگوار و حتی مرگ نجات یافتند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • زن و شوهر مفقود شده در کوه توسط پلیس کوهبنان نجات یافتند
  • اوقات شرعی فردا شنبه، پانزدهم اردیبهشت
  • ۶کودک گرفتار در کوه‌های کرمان نجات یافتند
  • اطفای حریق انبار ذغال با تلاش و سرعت عمل آتش‌نشانان مشهدی
  • مهار آتش سوزی انبار و کارگاه بزرگ ذغال سازی در مشهد
  • رهاسازی ۳۵ خودروی گرفتار در آب طی ۲۴ ساعت گذشته/ سقوط ۲ خودرو در کانال‌های آب و فوت یک نفر
  • سه فرد گرفتار در ارتفاعات کوه سیاه لنده نجات یافتند
  • ۲۹ دریانورد در آب‌های هرمزگان نجات یافتند
  • نجات نصاب آسانسور با سقوط از ارتفاع ۱۵متری
  • آتش‌سوزی در مغازه شارژ سیلندر گاز مهار شد