Web Analytics Made Easy - Statcounter

یاسر رهبردین روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در چهارماه ابتدایی سال آبی گذشته، ۱۲۷ میلی‌متر بارش در آذربایجان‌غربی ثبت شده بود.

وی اضافه کرد: همچنین میزان بارش‌های چهارماه ابتدایی سال آبی جاری (از اول مهر تا آخر دی) در آذربایجان‌غربی ۷.۴ درصد و حدود ۱۰ میلی‌متر بیشتر از میانگین بلندمدت برآورد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در هر سه حوضه دریاچه ارومیه، زاب و ارس شاهد رشد بارش ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده ایم، بیان کرد: این رشد در حوضه دریاچه ارومیه ۱۱ درصد، رودخانه زاب ۲۵ درصد و رودخانه ارس ۴ درصد بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: همچنین میزان بارش امسال در ۲ حوضه دریاچه ارومیه و زاب به ترتیب ۱۰ و ۲۵ درصد بیشتر از متوسط بلندمدت بوده و در حوضه ارس کاهش هفت درصدی را در مقایسه با طولانی مدت شاهد هستیم.

رهبردین گفت: طی سال آبی جاری شاهد بارش ۳۴۴ میلی متری در حوضه زاب، ۱۵۵ میلی متری در حوضه دریاچه ارومیه و ۷۲ میلی متری در حوضه ارس هستیم.

وی افزود: بخش قابل توجهی از بارش‌های چهارماه نخست سال آبی جاری در دی ماه اتفاق افتاد که امیدواریم روند افزایشی بارش در ۲ ماه پایانی فصل زمستان و ماه های ابتدایی بهار نیز ادامه یافته و شاهد بارش خوب در استان باشیم.

به گزارش ایرنا آذربایجان‌غربی از جمله استان‌های با بارش مناسب کشور بوده و متوسط بارش در این استان بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلی‌متر است.

سال گذشته کمتر از ۳۰۰  میلی‌متر بارش در آذربایجان‌غربی ثبت شد که این رقم پیش‌بینی می‌شود طی سال جاری تفاوت چندانی نداشته باشد.

برچسب‌ها آذربایجان غربی بارش برف بارش باران دریاچه ارومیه شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی بارش برف بارش باران آذربایجان غربی بارش برف بارش باران دریاچه ارومیه شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی حوضه دریاچه ارومیه آذربایجان غربی میلی متر سال آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۶۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه انصاری ارومیه میزبان گردشگران خواهد شد

معاون امور مجلس،حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: خانه انصاری ارومیه در آینده نزدیک با کاربری جدید آماده میزبانی از گردشگران خواهد شد.

به‌گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، جواد واحدی در بازدید از پروژه مرمتی خانه انصاری شهرستان اظهار کرد: خانه انصاری ارومیه از جمله خانه‌های قدیمی این شهرستان بوده که با تحویل به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی اقدامات مرمتی آن آغاز شده و امید است در آینده نزدیک با کاربری جدید آماده میزبانی از گردشگران باشد.

وی افزود: مرمت این بنای تاریخی در چند فصل انجام می‌شود و در این فصل مرمت و به‌سازی سازه‌ای بنا، حذف الحاقات نامتناجس و آسیب‌رسان و ساماندهی و اجرای تاسیسات برقی و مکانیکی انجام می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی افزود: انجام مرمت‌های معماری اعم از نازک‌کاری و اجرای کف‌سازی متناسب، بازسازی بخش‌های تخریب شده بنا مطابق الگوی تاریخی، ساماندهی و محوطه‌سازی بنا و نیز اجرای دیوار محوطه حیاط ضلع جنوبی جزو اقداماتی مرمتی این بنا هستند.

کد خبر 749457

دیگر خبرها

  • شهید مطهری تکلیف محور و وظیفه‌مند بود
  • بارش‌ها در آذربایجان‌غربی تقویت می‌شود/ثبت ۲۶ میلی‌متر بارندگی در سردشت
  • کشف مواد مخدر شیشه در مرز ارومیه
  • کشف ۳۰ کیلوگرم موادمخدر شیشه در مرز ارومیه
  • کلنگ احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه به زمین زده شد
  • خانه انصاری ارومیه میزبان گردشگران خواهد شد
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • آخرین وضعیت بارش‌ها تا اردیبهشت ۱۴۰۳ در کشور + آمار استان‌ها کم‌ بارش و پر بارش
  • دلشوره دریاچه ارومیه ادامه دارد/ وعده‌ها محقق می‌شود؟
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه