Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از تغییر کارت‌ خودروها خبر داد.

 سردار سید کمال هادیانفر رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا درباره تأخیر در چاپ کارت خودروها اظهار کرد:‌ کارت خودرو دارای یک چیپ است که با توجه به اینکه این چیپ جزو اقلام وارداتی است، یک مقدار عقب‌افتادگی در تامین آن ایجاد شد که البته الان این مشکل حل و چیپ‌ها ترخیض شد و روزانه حدود ۱۰۰ هزار کارت تامین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:‌ البته ما در برنامه‌ریزی جدید چیپ را از فرآیند چاپ کارت خودرو حذف کردیم و به جای آن، از بارکد سه بعدی استفاده کردیم تا دیگر وابستگی به واردات نداشته باشیم. برای خواندن این بارکدها نیز دست‌افزارهای پلیس را به روز کردیم و مأموران پلیس با اسکن این کد می‌توانند تمام اطلاعات اعم از وی‌آی‌ان، شماره شاسی، موتور و... را استخراج کنند.

رییس پلیس راهور کشور درباره اینکه آیا این بارکد منجر به سوءاستفاده افراد غیر از اطلاعات مندرج روی کارت نخواهد شد، گفت:‌ این بارکد تنها با دست‌افزار پلیس قابل خواندن است و اگر با بارکد خوان‌های دیگر اسکن شود، تنها یک کد نمایش داده می‌شود، از این رو مشکلی از این بابت وجود ندارد.

هادیانفر درباره اینکه با توجه به جایگزینی بارکد به جای چیپ چرا کارت‌ یکسری از خودروها هنوز صادر نشده است، گفت: کارت‌هایی که صادر نشده مربوط به خودروهایی است که کارتشان با فرآیند قبلی شخصی‌سازی شده و تنها چیپ در آن قرار نگرفته بود که با تامین این چیپ‌ها، کارت‌ها در حال صادر شدن است و روزانه ۱۰۰ هزار کارت صادر می‌شود.

وی ادامه داد:‌ کارت‌های جدید هم که بعد از این در نقل و انتقال و برای نو شماره‌ها صادر می‌شود، ان‌شاالله با بارکد خواهد بود که این موضوع وابستگی ما را نیز رفع خواهد کرد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی درباره اینکه آیا تغییری در شکل این کارت‌های جدید نیز ایجاد می‌شود یا خیر گفت:‌ شکل این کارت‌ها هیچ تغییری نکرده و همان طوری است که قبلا بود، تغییرات دیگری در این کارت‌ها ایجاد نشده و هولگرام و... هم مانند قبل است فقط به جای چیپ بارکد دارد.

هادیانفر درباره افرادی که کارت خودرویشان دچار آسیب شده نیز اظهار کرد:‌ این افراد می‌توانند برای تعویض کارت خود مراجعه کرده و کارت جدید را دریافت کنند. البته توصیه می‌کنم که چند روز صبر کنند تا تمامی کارت‌های معوق صادر شود و بار موجود به حالت عادی بازگردد.

گفتنی است اوایل دی امسال برخی افراد اعلام کردند که موفق به دریافت کارت خودروی خود نشده و دلیل این موضوع نیز بروز مشکلاتی در تامین مواد مورد نیاز برای چاپ کارت این خودروها اعلام شده است که رییس پلیس راهور توضیحاتی را در این خصوص ارائه کرد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: رییس پلیس کارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۶۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار پلیس نسبت به استفاده از این دو وسیله تزیینی در خودروها

به گزارش خبرآنلاین، رئیس پلیس راهور گفت: استفاده از چراغ زنون برای خودرو مطلقاً ممنوع است و اگر مشاهده شود جریمه می‌شوند، همچنین استیکر، برچسب و یا تصویر روی بدنه و شیشه ممنوع و جریمه دارد.

تسنیم در خبری نوشت: جلسه ارتباط مستقیم رئیس پلیس راهور فراجا با مردم امروز در مرکز نظارت همگانی فراجا ۱۹۷ برگزار شد.

سردار سید تیمور حسینی؛ رئیس پلیس راهور فراجا ضمن دیدار با مردم و حل مشکلات آنها در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیشترین مشکلات بیان شده از سمت مردم مربوط به شماره‌گذاری خودروها و تخلفات آموزشگاه‌های رانندگی بوده است.

وی تصریح کرد: روال همیشگی و مرسوم این است که مسئولان فراجا در ۱۹۷ به مشکلات طرح شده مردم رسیدگی کرده که البته یکی از کارهای خوب است.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: امروز بیش از ۱۳۰ نفر به دلایل مختلف به ۱۹۷ مراجعه کردند که مهمترین مطالبات و درخواست مردم، آموزشگاه‌های رانندگی، اعتراض به فرآیند پیگیری تصادفات و جریمه رانندگی بود؛ نکته مهم این بود که در جرایم رانندگی هیچ کدام جریمه اشتباهی نبود؛ بلکه درخواست بخشش بوده است.

حسینی در خصوص نور چراغ خودروها گفت: نور چراغ‌ها باید تلفیقی از زرد و سفید باشد، استفاده از چراغ زنون و چراغ با رنگ تماماً سفید مطلقاً ممنوع است، توصیه می‌کنیم از چراغ فابریک خودروها استفاده شود چراکه از شرایط استاندارد برخوردار هستند.

وی تاکید کرد: اگر خودرویی چراغ زنون داشته باشد در صورت مشاهده جریمه می‌شود چراکه چراغ زنون خطرآفرین است و می‌تواند برای دید دیگر رانندگان خطر ایجاد کند.

رئیس پلیس راهور فراجا تاکید کرد: استفاده از برچسب، استیکر و تصاویر حتی اگر جنبه تزئینی داشته باشد تخلف است و در صورت مشاهده برای آن خودرو جریمه صادر می‌شود، البته خودروهای تبلیغاتی و امدادی طبق آیین‌نامه می‌توانند بغل نویسی داشته باشند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901309

دیگر خبرها

  • این مسیر یکطرفه شد | ترافیک سنگین خودروها به سمت شمال
  • سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه
  • نصب ردیاب خودرو اجباری شد
  • تمام خودروهای داخلی باید به ردیاب مجهز شوند
  • دستگیری ۵۷ سارق حرفه‌ای در تهران توسط پلیس آگاهی
  • شبیخون پلیس آگاهی تهران به ۵۷ سارق خودرو
  • تجهیز تمامی خودروهای داخلی به ردیاب
  • خبر پلیس درباره مجهز شدن خودروهای داخلی به یک امکان مهم
  • توضیحات پلیس برای عدم شماره‌گذاری تاکسی‌های برقی و ون‌ها
  • هشدار پلیس نسبت به استفاده از این دو وسیله تزیینی در خودروها