محمد خزاعی: گام مشترک سینما و تلویزیون در جهت منافع ملی اجتناب ناپذیر است.
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۹۶۵۵۲
محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور به همراه جمعی از مدیران این سازمان به منظور تبادل نظر و هم اندیشی پیرامون گسترش فضای همکاریها و تعاملات دو سازمان صدا و سیما و سینما به دیدار پیمان جبلی رئیس رسانه ملی رفت.
خبرگزاری میزان - طبق اعلام اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی کشور، این جلسه با حضور محمدحسین نیرومند مشاور هنری و سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسعود نقاشزاده دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر، وحید جلیلی قائم مقام رئیس صدا و سیما در امور فرهنگی و دبیر ستاد تحول رسانه ملی، حمید شاه آبادی معاون سیما، یزدان عشیری مشاور رئیس سازمان سینمایی و مدیرکل روابط عمومی سازمان سینمایی، یاسر شاه پیری مدیرکل حوزه ریاست و مشاور اجرایی رئیس سازمان، حبیب ایل بیگی معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی، رمضانعلی حیدری خلیلی معاون توسعه مدیریت و منابع، محمد رحمتی معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی، محمد حمیدی مقدم مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، سیدمهدی جوادی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، هاشم میرزاخانی مدیرعامل موسسه سینما شهر، مهدی آذرپندار مدیرعامل انحمن سینمای جوانان ایران و جواد رمضاننژاد مدیرعامل سیمافیلم برگزار شد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
٭ کارگروه مرجع تصمیمات سینما در صدا و سیما خواهد بود
پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما در این نشست مشترک طی سخنانی ضمن تاکید از لزوم همگرایی و همافزایی دو مجموعه صدا و سیما و سازمان سینمایی گفت: این نگاه مشترکی که بین سینما و تلویزیون شکل گرفته است را باید قدر دانست. سالها منتظر این فرصت بودیم که سینما و تلویزیون از لحاظ اهداف فرهنگی و انقلابی یکسان شود. بیش از دو تا سه دهه است که این همگرایی میسر نشده بود. نگاه ارزشی در دولت و دستگاههای اجرایی سازمان سینمایی و نوع نگاه تحولی در صدا و سیما، باعث شده تا یک اتمام حجتی برای همه ما ایجاد شود.
او با بیان این که اکثر مردم از وضعیت فرهنگی در کشور راضی نیستند و البته که این نظر رهبری نیز هست، گفت: این وضعیت نابهسامان فرهنگی دغدغه مشترک بین مردم، رهبری و مسئولین نهادهای فرهنگی خواهد بود. در بخش نمایش خانگی در دولت قبل فیلمها و سریالهایی مجوز گرفتهاند، که وقتی فیلمنامهشان را میخوانیم، دچار حیرت میشویم چه برسد به اینکه این آثار ساخته شوند، در چنین شرایطی مسئولین سازمان سینمایی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با نگاه ارزشی و انقلابی مجبورند فیلمهایی را اکران کنند که ذاتاً با آن همسو نیستند.
جبلی با بیان این که سینما با بخش خصوصی در ارتباط است، گفت: استعدادهای جوان پراکندهای در سطح کشور وجود دارند که باید آنها را کشف کنیم، به کمک مجلس و دولت باید بتوانیم این خلاها را جبران کنیم. در جلسهای که با تهیهکنندگان داشته ایم خودشان هم این مسئله را عنوان میکردند از همان نقطه طرح و ایده کاری با کارگردان و سازندگان اثر همراه شویم و ایدههایمان را به آنها بگوییم و تاجایی که ممکن است افقهایمان را بهم نزدیک کنیم و علاوه بر خرید کپی رایت در ساخت اثار مشارکت کنیم.
٭ از تشکیل «کارگروه تخصصی سینما و تلویزیون» استقبال میکنم
رئیس سازمان صدا و سیما ادامه داد: ما از پیشنهاد شما در خصوص شکل گیری «کارگروه تخصصی سینما و سیما» به شدت استقبال میکنیم. در این رابطه تجربه خوبی در حوزه کتاب داریم، به نظرم حتما این مفید خواهد بود و ایدههایی که دوستان مطرح کردند قابلیت اجرا شدن در آن کارگروه را دارد. ما اکنون شهرک سینمایی غزالی را داریم و ما و شما میتوانیم با هم همکاری کنیم. بحث دیتاسنتر (Data Center) میتواند بسیار مهم باشد و صندوق مشترک برای تولید مستند و انیمیشن را به راحتی میتوان انجام داد.
جبلی با بیان این که هزینههای انیمیشن در خارج از کشور بالاست گفت: ما به انجام کار مشترک در انیمیشن اعتقاد داریم. در کار سرمایه گذاری و تامین منابع مشارکت خواهیم کرد و بعد از آن توافق میکنیم که در جشنواره یا بعد از آن در صدا و سیما پخش شود. من از ایده کارگروه به شدت استقبال میکنم. فردی مناسب را برای خرید رایت و کار مشترک و تامین در کارگروه معرفی میکنیم و متناسب با موضوع میتوان کارگروه را گسترش داد.
جبلی گفت: ما آماده ایم هر زمان که گفتید کارگروه را شروع کنیم. موضوعات مشترک زیادی وجود دارد که میتوان طرح کرد. با همکاری سازمان سینمایی این کارگروه به نوعی مرجع سینماشناسی تلویزیون نیز خواهد بود. در حال حاضر در بحث تیزر فیلمهای سینمایی تصمیم گیرنده اداره کل بازرگانی است، البته اصل شورای محتوایی دارند و دوستان نظر میدهند، ولی منطقیتر این است که کارگروه مشترک باید مرجع این قضیه باشد. قبلا سیمافیلم هر سال ۷-۸ فیلم سینمایی آماده میکرد و آثار ارزشمندی را در جشنواره ارائه میکردند و استقبال خوبی هم میشد. این موضوع هم میتواند دوباره احیا شود، البته امسال هم فیلم سینمایی مهدی باکری را داریم.
٭ ضرورت همگرایی سینما و تلویزیون در جهت منافع ملی
محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی در ابتدای این نشست با بیان این که حوزه استحفاظی سینما و رسانهی ملی بسیار به هم نزدیک است، گفت: این دو سازمان ماموریتها و چالشهای مشترکی در عرصه فرهنگ و تصویر دارند و با توجه به چالشها و خلاءهای که در این حوزه هم در رمیه تولید محتوا و هم در عرصه مباحث گفتمانی وجود دارد میتوان به راهبردهای مشترک دست یابیم.
او ادامه داد: یکی دیگر از چالشهای مبتلابه و پیش رو این دو سازمان، چالش مجاری غیررسمی اینترنت و ماهواره است که هر روز گستردهتر و فراگیرتر در اقصا نقاط کشور در لایههای مختلف اجتماعی فرهنگ سازی میکنند و این چالش حاکمیت فرهنگی و تصویر را تهدید میکند.
رئیس سازمان سینمایی با اشاره به این که خوشبختانه در این دوره نوگرایی را در دو مجموعه رسانه ملی و سینما حس میکنیم، گفت: با این حال کارهای روی زمین مانده بسیار زیاد است و اگر بیشتر هم افزایی و هم فکری نداشته باشیم موقعیت را به جریانات ضد کشور میبازیم.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: جریان اپوزیسیون داخلی و خارجی تلاش میکند فضای یاس آلودی را برای سیاه نمایی و از بین رفتن منافع ملی بوجود بیاورد. نیاز است برای تعالی کشور طرحها و ایدههای جدید ارائه بدهیم و با هم افزایی تخصصها و ظرفیتها در مسیر منافع ملی گام برداریم. متاسفانه، به نظر میرسد ما همه دچار انحراف فرهنگی از ریل منافع ملی شدهایم.
خزاعی گفت: وادادگی و ناامیدی که در برخی آثار فرهنگی و تصویری ما احساس میشود نشان میدهد که ما بیش از همیشه به برنامه استراتژیک، پژوهش محور و آیندهنگرانه احتیاج داریم- به نوعی همگرایی پایدار و میطلبد طی نشستهای مشترک و در قالب کارگروهها، ماموریتها و اهداف مشترک طراحی و پیگیری شوند.
٭ سیاستهای چندگانه فرهنگی در حوزه تصویر از بین برود
خزاعی با بیان این که سازمانهای صدا و سیما و سینما میتوانند سیاستهای مشترکی به خصوص در بحث تقاضا، عرضه و تولید داشته باشند، تاکید کرد: باید این چندگانگی سیاستهای فرهنگی درعرصه تصویر از بین برود. چرا که باعث میشود با نسلی مواجه شویم که کم کم احساس تعارض فرهنگی و بلاتکلیفی کنند.
رئیس سازمان سینمایی با اشاره به اینکه در جایگاه تاثیرگذار کارگروه صدا و سیما و سینما بیان کرد: سینما و رسانه ملی میتوانند خدمات متقابلی داشته باشند.
او در باره خواستههای سینما از صدا و سیما توضیح داد: یکی از این خواستهها حمایت از فیلمسازان کوتاه، مستند و سینمای حرفهای از طریق خرید حقوق فیلمها به قیمت بالاتر و افزایش عادلانه و منطقی با توجه به افزایش هزینههای تولید فیلم، مشارکت در تولیدات و ارائه بسته تسهیلات حمایتی در زمینه تبلیغات فیلمها است. برای اینکه فضای سینما رونق پیدا کند، خانوادهها و مردم با سینما آشتی کنند و اقتصاد سینما دستخوش تغییر و تحول شود لازم است که تلویزیون برای کمک به سینما در کنار آن قرار گیرد و این حمایت ضروری است.
به گفته وی، اگر بتوانیم در این موارد به یک سیاست مشترک برسیم قطعا، به خروجیهای مطلوبتر منجر خواهد شد. سازمان صدا و سیما هم میتواند بستههای تشویقی برای فیلمسازان پیش بینی کند و فیلمهایی که واجد شرایط از لحاظ محتوا و ساختار هستند و با شرایط تلویزیون هم، همخوانی دارند و قابل پخش از این رسانه هستند را مورد حمایت و تشویق جدی قرار دهد.
خزاعی ادامه داد: ما در این دوره، در بنیاد سینمایی فارابی تسهیلات تشویقی برای فیلمهایی که با محورهای مختلف از جمله: خانواده شاد و پرجمعیت، موضوعات اجتماعی و کمدیهای سالم، مضامین انقلابی و اخلاقی و استراتژیک و ... باشند قائل میشویم. این مسئله در رسانه ملی هم قابل تعمیم است. اگر شاخصها و بستههای تشویقی پیش بینی شود سوگیری و اتفاقات خوبی عرصه فرهنگ و تصویر رقم میخورد.
وی خاطرنشان ساخت: اگر چه سینما و تلویزیون هر کدام زبان و ظرفیتهای خاص خودشان را دارند و باید کمک کنیم ضمن حفظ وجاهت زبانی و کارکردهای اجتماعی آنها به رونق و پویایی آنها بیفزاییم.
خزاعی گفت: این سالها در اثر غفلت یا تاثیر جریان نفوذ، نوعی قبحزدایی و اباحه گری رونق گرفته است. برخی مسائلی که برای خانوادهها ارزش و اخلاق بوده در آثار کمرنگ شده است. مضامینی وارد سینما شده که خانوادهها را بعضا، نگران میکند. یا در برخی سریالهای خانگی هم دیده میشود. زمانی در تلویزیون این رویه پیدا شده بود. سازمان سینمایی به تنهایی نمیتواند این مسئله را درست کند، اگر تلویزیون کمک کند و سیاستهای فرهنگی مشترکی داشته باشیم، به رویکرد و سازو کارهای مشترکی خواهیم رسید.
او درباره سیاستهای تشویقی صدا و سیما پیشنهاد داد: به عنوان حسن شروع، پیشنهاد میدهم در همین جشنواره ملی فجر سازمان صدا و سیما میتواند با انتخاب برخی فیلمها در روز اختتامیه تعدادی از آنها را مورد حمایت قرار دهد و حق رایت آنها را برای تلویزیون خرداری کنند.
٭ دستگاههای فرهنگی، سینما و صدا و سیما به قرارگاه مشترک نیاز دارند
مسعود نقاشزاده دبیر جشنواره فیلم فجر هم در انتهای این نشست گفت: در سال ۱۴۰۰ و آغاز قرن جدید باید برای همافزایی در بخشهای مختلف فرهنگی کشور برنامهریزی داشته باشیم. همه ما میدانیم که دستگاههای مختلف فرهنگی در کشور تا چه اندازه کارایی دارند؛ فکر میکنم بخش مهمی از آن چیزی که اسمش را فقدان کارآیی مناسب میگذارم و در فرمایشات مقام معظم رهبری هم به کرات عنوان شده است، این است که دستگاهها هر کدام به شیوه خودعمل میکنند؛ فرایند کار فرادستگاهی باید مورد توجه مدیران ارشد قرار گیرد، تا منابع، امکانات و کار نیروهای موثر از بین نروند.
او با اشاره به اینکه دستگاههای فرهنگی، سینما و صدا و سیما اگر یک قرارگاه مشترک نداشته باشند و برنامهریزی و کار استراتژیک نداشته باشند، بخش مهمی از تواناییهای خود را از دست میدهند؛ توضیح داد: در دورهای رسانه ملی از سازمان سینمایی و ارشاد فاصله میگرفت و این فاصلهها یا دلایل مدیریتی داشت یا به دلیل مسائلی بود که در اجرا به وجود میآمد. فکر میکنم که حضور آقای اسماعیلی و خزایی میتواند فرصتی برای این همافزایی در حوزه کلان مدیریتی باشد. البته این را به این جهت نمیگویم که سازمان صدا و سیما باید همواره پشتیبان جدی برای سینما باشد کماینکه بوده و خواهد بود بلکه این را بیشتر به عنوان دغدغه حوزه فرهنگی مطرح کردم.
دبیر جشنواره فیلم فجر خاطرنشان کرد: امسال سال خاصی برای جشنواره فیلم فجر است. بخش مهمی از آنچه که از تولیدات سینمایی به جشنواره رسیده در دولت قبل با برخی از شیوه نامههای آن زمان تولید شده و ما امسال میخواهیم جشنوارهای برگزار کنیم که با چارچوبهای دولت قبل شکل گرفته است البته منظورم این نیست که دولت قبلی بسیار متفاوت بودند، اما بالاخره تفاوتهای موجود در دیدگاهها و رویکردها باعث میشود که تنظیم کردن این جریان دشوار شود.
او با پیشنهاد این که سازمان صدا و سیما هم میتواند از جشنواره فجر بهره ببرد یادآور شد: این فرآیندی است که میتواند به گسترش جریان فرهنگی که تازه به راه افتاده کمک کند. در جشنواره امسال به غیر از بخش رقابتی که معمولا در همه جشنوارههای دنیا بخش اصلی بوده است، بخش بسیار مفصلی تحت عنوان بخش فرهنگی طراحی کردهایم که شامل نشستهای تخصصی با اندیشمندان است و بحثهای مختلفی در رابطه با سینما و گفتمان انقلاب شکل خواهد گرفت.
انتهای پیام/
برچسب ها: صدا و سیما رسانه ملیمنبع: خبرگزاری میزان
کلیدواژه: اینجا صدا و سیما رسانه ملی رئیس سازمان سینمایی سازمان صدا و سیما سینما و تلویزیون جشنواره فیلم فجر سازمان سینمایی صدا و سیما داشته باشند هم افزایی دستگاه ها منافع ملی رسانه ملی فیلم ها
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۶۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
«مست عشق» ، زمانی برای مستی سالن های سینما / روایت مولانا و شمس ، پدیده ای فراتر از اکران
عصر ایران - شاید کمتر از یکماه پیش که خبر اکران نزدیک مست عشق در رسانههای سینمایی مطرح شد، کمتر کسی پیشبینی چنین موفقیتی در گیشه سینمای ایران را برای این فیلم متصور میشد.
مست عشق، در اولین روز فروش رکورد بالاترین فروش روز اول سینمای ایران را شکست. پیش از این، بالاترین فروش روز اول سینما در روز تعطیل 2 میلیارد و 300 میلیون تومان بود و در روز غیر تعطیل یک میلیارد و 300 میلیون تومان. اما روایت زیبای شمس و مولانا در اولین روز اکرانش که در یک روز غیر تعطیل رخ داد، این دو رکورد را یکجا شکست و به عدد اعجاب انگیز و بی سابقه 3 میلیارد و 500 میلیون تومان در روز اول اکران رسید.
مست عشق در حالی توانست با 50 هزار مخاطب در روز نخست به این رکورد برسد که پیش از این، تنها فیلمهای کمدی توان صدر نشینی داشتند و حتی نزدیک شدن به این اعداد برای فیلمهای غیرکمدی بیشتر شبیه رویا بود.
در حالیکه از اوایل اسفندماه سال گذشته، شایعات پراکنده درباره اکران نوروزی این فیلم در محافل سینمایی مطرح می شد، به یکباره و به دلایل نامشخص (و البته مشخص!) از گردونه اکران نوروز کنار رفت و زمزمه این شایعات از اکران نوروز به اکران عید فطر تبدیل شد. اما عدم اکران این فیلم در عید فطر باز هم بر حواشی نه چندان کم این فیلم افزود تا آنکه عوامل تولید فیلم با رونمایی از موسیقی تیتراژ فیلم با صدای علیرضا قربانی خبر از اکران فیلم در هفته پس از عید فطر دادند اما این خبر نیز نقطه پایان حواشی تمام نشدنی این فیلم نبود چراکه در فاصله یک روز تا شروع اکران، روابط عمومی فیلم خبر از تعویق اکران فیلم به دلایل فنی و آماده نبودن فیلم داد که همین موضوع با توجه به زمان طولانی تولید فیلم، بر حواشی آن بیش از پیش افزود و گمانهزنیهای درخصوص فشار سازمان سینمایی برای انجام اصلاحات در فیلم و مقاومت گروه سازنده در مقابل این درخواست را رقم زد.
به هر روی این فیلم پس از یک هفته تأخیر اعلام شده از تاریخ پنجم اردیبهشت ماه در حالی وارد گردونه رقابت اکران شد که دو فیلم کمدی پر قدرت همچون سالهای اخیر سینمای ایران در این عرصه در حال یکهتازی بودند و کمتر کسی شانسی برای مست عشق در رقابت با این کمدیها قائل بود؛ تمساح خونی که به تازگی رکورد رسیدن به فروش یک میلیارد تومان در ۴۰ روز را از آن خود کرده بود و سال گربه که در اولین هفته اکران خود رکورد فروش اولین روز، سه روز اول و هفته اول فیلمهای سینمایی را بدست آورده بود.
اما پیشفروش پانصد میلیون تومانی در اولین روز آغاز پیش فروش و در فاصله سه روز مانده تا شروع اکران فیلم، زنگ خطری جدی برای فیلمهای رقیب بود که این بار با حریفی دست و پا بسته رو به رو نخواهند بود.
استقبال از پیش فروش فیلم چنان زیاد بود که بسیاری از سینماهای کشور از بامداد روز چهارشنبه، اکران فیلم را با سانسهای فوقالعاده آغاز کردند. اتفاقی که سالها بود برای فیلمهای غیر کمدی در سینمای ایران تبدیل به رویا و آرزو شده بود.
مست عشق در زمان انتشار این گزارش، فروش 28 میلیارد تومان در فاصله تنها ۵ روز از شروع اکران را پشت سر گذاشته و تمامی رکوردهای سینمایی را از آن خود کرده است.
استقبال بسیار زیاد مخاطبان از فیلم، سالنهای پر از تماشاگر در تمامی سانسها از سانسهای اصطلاحاً مرده ساعت ۱۳ و ۱۵ عصر تا سانسهای فوقالعادهی بعد از نیمه شب، همگی نشان از علاقه بینندگان و به دست گرفتن نبض مخاطب توسط این فیلم دارد. موضوعی که برای نخستین بار در تاریخ سینمای ایران توسط یک فیلم آن هم با حال و هوای عشق و حول زندگی شاعران و اسطوره های ادبی ایران زمین شکل گرفته است.
تشویقهای مردم در انتهای فیلم در سالنهای سینما، همخوانی ترانه علیرضا قربانی با شروع تیتراژ پایان فیلم در سالنها، تقاضای بلیت برای نشستن بر روی زمین در حالی که ظرفیت سالنها تکمیل شده است و به اشتراک گذاشتن لحظاتی از فیلم با دیالوگهای شمس و مولانا در این فیلم در شبکههای اجتماعی توسط مخاطبان، همه و همه در حالی رخ میدهد که این اتفاقات را تنها و تنها در ایام رونق و شکوه جشنواره فیلم فجر سالهای دور شاهد بودیم.
از سوی دیگر اقبال منتقدان و اهالی سینما نسبت به این فیلم نیز در نوع خود جالب توجه و حائز اهمیت است. گویی برای اولین بار در تاریخ سینمای ایران، گروهی دست به تولید فیلمی زدهاند که توانسته توجه همزمان مخاطبان عام و منتقدان خاصاندیش و نکتهسنج سینما را جلب نموده و در یک نقطه مشترک به هم برساند؛ اینکه با فیلمی خاص، با قصهای جذاب و روایتی پر کشش همراه با تولید و پروداکشن قابل قبول مواجه هستیم.
بدون شک دستیابی به چنین ترکیبی از رضایت قاطبه مخاطبان در این فیلم میتواند، راهنمای سایر تهیهکنندگان و کاگردانان سینمای ایران برای تولید بیشتر آثاری از این دست و در نهایت، نیل به هدف اعتلای سینمای ایران باشد و در حالی که در سالهای اخیر، نگاه تجاری حرف نخست را در سینمای ایران زده و تفکر سنتی بر این اعتقاد بوده است که تنها فیلم های طنز قابلیت اقبال عمومی را دارد، مست عشق میتواند مسیر جدیدی را در تاریخ سینمای ایران باز نماید.
ادبیات کهن پارسی، سرشار از قصه های جذابی است که با بروز و ظهور پدیده هایی همچون مست عشق، فضای سرمایه گذاری برای تولید بیشتر آثاری از این دست که به نوعی ادای دین به فرهنگ و ادب و تاریخ و تمدن ایران و اعتلای آن است را بیش از پیش تسهیل خواهد نمود و البته باید این نکته را نیز بپذیریم که اقبال عمومی مخاطبان به آثار کهن ایرانی از جمله حکایت مولانا و شمس در مست عشق یک پیام روشن دارد و آن هم تغییر ذائقه مخاطب است.
اگرچه شاید برای پیشبینی سقف فروش مست عشق و حد نهایی اقبال مخاطبان به این فیلم کمی زود باشد، اما مسیر پیشرو و میزان فروش این فیلم تا این لحظه، نشان از تداوم این اشتیاق مردم نسبت به فیلم و شکلگیری عصر جدیدی در سینمایی ایران دارد که در آن عمق و اندیشه آثار سینمایی حرف اول را خواهد زد.
کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: برای تماشای بازیگران ترکیهای یا قصۀ شمس و مولانا؟ «مست عشق» نیامده رکورد فروش روز اول سینمای ایران را شکست هستی تا سرمستی؛ به بهانه فیلم «مست عشق»