Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: پذیرفتنی نیست که قطعات بی‌کیفیت لوازم خانگی خارجی را به این بهانه که با شرکت‌های بزرگ دنیا که بازار را تصاحب کرده‌اند، رقابت کنیم وارد کشور کنیم.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی، عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، با اشاره به قاچاق برخی قطعات لوازم خانگی از مبادی رسمی و غیر رسمی اظهار داشت: ادعا می‌شود که قاچاق از مبادی رسمی صورت نمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که این قاچاق به عناوین مختلف تحت عنوان ته لنجی  و همچنین از طریق مرزنشینان و ... وارد کشورمان می‌شود.

بیشتر بخوانید: دلایل اصلی کم شدن روغن موتور خودرو

وی افزود:‌ دو سفر از سوی اعضای کمیسیون اصل ۹۰ برای بررسی موضوع قاچاق به مبادی گمرکات کشور صورت گرفته تا وضعیت را از نزدیک مشاهده کنند. این در حالی است که وضعیت ورود قاچاق به کشورمان بسیار غم‌انگیز است چرا که به وفور هرگونه جنس و کالایی که بخواهید می‌توانید مشاهده کرده و تولیدات کشورهای مختلف را خریداری کنید.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:‌ ما از یک طرف شعار حمایت از تولید داخل را سر می‌زنیم و از سوی دیگر در سیاست‌گذاری‌ها به صورت شایسته اقدام نمی‌کنیم.

نقدعلی ادامه داد: پذیرفتنی نیست که قطعات بی‌کیفیت لوازم خانگی خارجی را به این بهانه که با شرکت‌های بزرگ دنیا که بازار را تصاحب کرده‌اند، رقابت کنیم وارد کشور کنیم.

وی گفت: اگر بنا باشد در صنعت لوازم خانگی به خودکفایی برسیم این کار با شعار تحقق پیدا نمی‌کند بلکه بایستی  این موضوع به صورت دقیق عملیاتی شود.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: برای خودکفایی در صنعت لوازم خانگی باید تلاش کنیم عمده قطعات تولیدی لوازم خانگی در داخل کشورمان تهیه و ساخته شود.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت لوازم خانگی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی کمیسیون اصل90 کمیسیون اصل 90 مجلس کمیسیون اصل 90 خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس لوازم خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۶۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های تعزیراتی در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت:۲۹۴ مورد بازرسی در حوزه کشف کالای قاچاق و تشکیل ۶۴ فقره پرونده تعزیراتی به ارزش یک‌هزار و ۴۲۴ میلیارد ریال در فروردین ماه ۱۴۰۳ انجام شده است.   وی همچنین از  رشذ ۱۴۶ درصدی در تشکیل پرونده‌های تعزیراتی حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز در اولین ماه از سال جاری در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته خبر داد.   معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: دخانیات، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، لوازم یدکی خودرو، پارچه و مواد خوراکی و غذایی از عمده کالا‌های کشفی بوده و در حوزه ارزی ۳۶ مورد سابقه ارسالی از بانک‌های عامل در خصوص عدم ایفای تعهدات ارزی شرکت‌های دریافت‌کننده ارز منجر به تشکیل ۳۶ پرونده تعزیراتی به ارزش ریالی یک‌هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال که شامل ۲میلیون و ۷۷۴ هزار و ۹۲۹ یورو و همچنین ۱۳۷ هزار و ۸۵۰ درهم بود گردیده است.

دیگر خبرها

  • محکومیت بیش از یک میلیارد ریالی قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد
  • مطالبه لوازم‌خانگی و خودروی کیفی ارزان بر زمین مانده است
  • وزیر صنعت: برای تولید اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • مجازات قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد
  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام
  • وزیر صمت: در تامین اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • وزیر صمت: در تامین اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم+ فیلم
  • لوازم‌خانگی ایرانی؛ گران‌تر از برند‌های برتر دنیا
  • با «ساخت ایران» مشکل دارند!
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های تعزیراتی در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز