Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اکبر فسایی که همزمان با نشست نظارت ستادی شهردار تهران از منطقه ۱۰، به ناحیه یک این منطقه رفته بود، طی جلسه‌ای که متعاقب بازدید از معابر و پروژه‌های عمرانی این ناحیه برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای حادثه پلاسکو گفت: امروز، پنجمین سالگرد حادثه تلخ ساختمان پلاسکو است و این قبیل موضوعات باید درس عبرتی برای ما باشد تا نسبت به اهمیت ملاحظات ایمنی در بخش‌های مختلف سهل‌انگار نباشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره کل هماهنگی فنی و عمرانی مناطق و سازمان‌های شهرداری تهران با بیان اینکه بافت و جنس خاک این محدوده تهران سست است و به‌همین دلیل شاهد نشست زمین در بخشی از این منطقه هستیم، گفت: این موضوع حساسیت فعالیت‌های عمرانی در این منطقه را بالا می‌برد و باید با برنامه‌ریزی و مهندسی دقیق به‌گونه‌ای حرکت کنیم که این موضوع در آینده برای شهروندان خسارت جانی و مالی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه بازپیرایی انهار جز کارهای قابل تقدیر در سطح این منطقه است، گفت: در کوچه‌های باریک موجود در سطح منطقه انهاری وجود داشت که در کنار سخت کردن عبور و مرور، فاضلاب برخی خانه‌ها وارد آن می‌شد که نارضایتی شهروندان را همراه داشت؛ اما امروز با بازپیرایی انهار توانسته‌ایم رضایت نسبی ساکنان را به‌دست آوریم.

وی با تاکید بر لزوم توجه به بافت فرسوده منطقه ۱۰ گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که ساکنان این منطقه در امر نوسازی بافت فرسوده تشویق شوند و همراه با مسئولان شهری در این زمینه گام بردارند.

فسایی در خصوص وضعیت نیروی انسانی در سطح نواحی، گفت: در اکثر جلسات نظارت ستادی، شهردار و مسئولان نواحی از کمبود نیروی انسانی متخصص صحبت می‌کنند که در این خصوص در حال برنامه‌ریزی و رایزنی هستیم تا بتوانیم با تخصیص امتیازاتی میل و رغبت کارکنان را برای حضور در نواحی افزایش دهیم.

همچنین؛ در ادامه جلسه مسئولان منطقه ۱۰ مهم‌ترین اولویت‌های عمرانی خود که اجرای لوله‌گذاری شبکه اصلی کانال جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی منطقه ۱۰، تأمین آسفالت مورد نیاز منطقه، تکمیل شبکه فاضلاب شهری و تأمین آسفالت روکش مکانیزه خیابان حسام‌الدین بود را به معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران اعلام کردند.

متعاقب این نشست، از پروژه‌های پیاده‌روسازی خیابان آزادی، پیاده‌روسازی و مناسب‌سازی خیابان آذربایجان، طرح تعریض خیابان امام خمینی (ره) با تقاطع رودکی، بوستان آئینه و محله سلیمانیه بازدید به‌عمل آمد.

کد خبر 5405921

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری تهران بافت فرسوده نوسازی بافت فرسوده شهرداری تهران ترافیک قوه قضاییه ساختمان پلاسکو شورای شهر تهران پلیس راهور غلامحسین محسنی اژه ای هوای پاک هلال احمر جمهوری اسلامی ایران علیرضا زاکانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا وضعیت هوای تهران گردشگری بازگشایی مدارس منطقه ۱۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۶۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه «خانه شهر» تاریخچه و گذشته تهران را به تصویر می‌کشد/ احیای بافت میدان امام‌خمینی

هادی حق‌بین، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا درخصوص پروژه خانه شهر مطرح کرد: همان‌طور که از اسم پروژه خانه شهر پیداست، این پروژه بیانگر سابقه و تاریخچه شهر تهران است. 

وی با بیان اینکه پروژه خانه شهر تاریخچه و گذشته تهران به تصویر می‌کشد، افزود: سعی کردیم با اجرای این طرح علاوه برتداعی گذشته شهر، آنچه برای آینده آن متصور هستیم را نیز در این ساختمان به تصویر بکشیم.

وی با تاکید بر اینکه به کارکردهای پیرامونی و جنبی این پروژه توجه ویژه شده است، عنوان کرد: تمامی مراجعه کنندگان از شهروندان گرفته تا اعضای کلانشهرها پس از اتمام پروژه به محض اینکه وارد این ساختمان شوند سیر تاریخی که در این بنا به تصویر کشیده شده است را درک خواهند کرد.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران نسبت به تمامی بخش‌های این پروژه توجه ویژه و خاصی شده است و از مواد با کیفیت و مدرن مورد استفاده قرارگرفته است.

حق بین ادامه داد: به عنوان مثال سقف این پروژه اکسپوز است که به عنوان سقف‌های باز یا پلنوم‌های باز نیز شناخته می‌شوند. در این نوع سقف تمامی سیستم‌های تاسیساتی ساختمان که از زیر سقف عبور کرده‌اند در معرض دید قرار می‌گیرند. در واقع این سقف‌ها نوعی سقف باز قلمداد شده و امروزه محبوبیت بسیاری پیدا کرده‌‎اند. 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: پوشش پروژه کاملا منطبق با ساختمان دوره قاجاریه و زمان قدیم در نظر گرفته شده است. داخل پروژه نیز کاملا مدرن است و با کارکرد امروز خدمات خواهیم داد.

حق‌بین همچنین در خصوص زمان افتتاح پروژه اظهار کرد: بنابر پیش بینی‌های صورت گرفته این پروژه تا شهریور ماه سال جاری افتتاح خواهد شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در پایان با تاکید بر اینکه این پروژه بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی در ابنیه شهر تهران است، افزود: نکته حائز اهمیت و قابل توجه این است که بافت میدان امام‌خمینی با احداث این پروژه احیا خواهد شد.

گفتنی است پروژه «خانه شهر» واقع در ضلع شمالی میدان امام خمینی (ره)، دارای امکانات فرهنگی و رفاهی شامل، سالن نمایش با ظرفیت 360 نفر، کافه رستوران حدود 100 نفر، عکاسخانه، شهر کتاب، کافه کتاب و گالری موزه است و با زیر بنای در حدود 18000 متر مربع توسط سازمان عمرانی مناطق شهرداری در دست ساخت است.این پروژه دقیقا در محل ساختمان قدیم بلدیه تهران واقع شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر راه و شهرسازی: نوسازی بافت فرسوده از سیاست‌های اصلی دولت است / امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در منطقه ۱۷ تهران
  • بازدید وزیر کشور از پروژه‌های سازمان نوسازی شهر تهران
  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فرسوده در بویین زهرا
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور
  • پروژه «خانه شهر» تاریخچه و گذشته تهران را به تصویر می‌کشد/ احیای بافت میدان امام‌خمینی
  • تعیین تکلیف املاک فاقد سند در بافت فرسوده پایتخت
  • ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد
  • امسال وضعیت خیابان ها و بزرگراه های تهران مطلوب تر می شود | توزیع عادلانه آسفالت در مناطق ۲۲گانه