Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه به گستره وسیع حوزه کشاورزی و صنایع غذایی، اعتباری در حدود ۳۰۸ میلیارد تومان برای ۴۹ طرح کلان ملی فناوری مرتبط با این حوزه محقق شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، کشاورزی و صنایع غذایی از مهم‌ترین حوزه‌های فناوری هستند که رشد و توسعه کشور، بدون توجه به آن، ناممکن به نظر می‌رسد. رقابت میان صنایع پیشرفته و عظیم غذایی سراسر جهان، اهمیت استفاده از راهکار‌های نوآورانه و فناورانه را برای تامین غذای سالم، توسعه اقتصاد و تضمین سلامت جامعه بیشتر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شناسایی و حمایت از طرح‌ها در ۴ بخش
براساس این ضرورت، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تلاش می‌کند راه را برای ورود نوآوری‌ها به حوزه کشاورزی و صنایع غذایی با ایجاد بستری برای به کار بستن قابلیت‌های فناورانه در نقاط کلیدی زنجیره ارزش این صنعت هموار کند.


مرکز طرح‌های ملی فناوری با هدف تحقق اهداف این معاونت، اقدام به شناسایی و حمایت از طرح‌های فناورانه در این حوزه در ۴ بخش اصلی تجهیزات، ماشین‌آلات و ملزومات، زراعت و باغبانی، شیلات، آبزیان، دام و طیور و صنایع غذایی کرده است.

حمایت‌های مالی از طرح‌ها
بررسی‌ها نشان می‌دهد از مجموع ۵۰ طرح حمایت‌شده از زمان آغاز به کار مرکز طرح‌های کلان ملی فناوری، ۴۹ طرح در بازه زمانی سال‌های ۹۲ تا ۱۴۰۰ مورد حمایت قرار گرفته است. مجموعا در حدود ۳۰۸ میلیارد تومان اعتبار به منظور حمایت از طرح‌ها مصوب شده است که از این میزان، رقمی بالغ بر ۱۰۶ میلیارد تومان سهم معاونت بوده است.


همچنین حسب پیشرفت پروژه و شاخص‌های کلیدی عملکرد تعیین‌شده، تاکنون اعتباری در حدود ۶۲ میلیارد تومان از سهم معاونت پرداخت شده است.

پیشتازی بخش زراعت و باغبانی
بررسی نسبت توزیع ریالی طرح‌ها حاکی از آن است که از مجموع ۳۰۸ میلیارد تومان اعتبار مصوب، بخش زراعت و باغبانی با رقمی بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان، بیشترین میزان ریالی حمایت را به خود اختصاص داده است.
تاکنون ۴۵ طرح که شامل بیش از ۷۲ درصد از حجم ریالی طرح‌های سرمایه‌گذاری‌شده در این حوزه هستند، با موفقیت همراه بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حمایت طرح ملی حوزه کشاورزی صنایع غذایی کشاورزی و صنایع غذایی میلیارد تومان ملی فناوری طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۷۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید و تجهیز ۱۰۰ آزمایشگاه شناختی با فناوری ایرانی

براساس اهداف و برنامه‌های ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی درسال‌های اخیر بیش از ۱۰۰ آزمایشگاه تحقیقاتی در مراکز علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی در سطح کشور به ابزارهای شناختی ساخت ایران تجهیز شده‌اند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، با هدف خودکفایی در زمینه طراحی و ساخت ابزارهای شناختی ارزان‌قیمت و قابل حمل برای استفاده عموم جامعه و در راستای ارتقای سلامت و کارکردهای شناختی، حمایت و مشارکت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی برای طراحی و ساخت ابزارهای شناختی ارزان قیمت افزایش یافته است.

حمایت از ایجاد زیرساخت‌های تحقیقاتی و علمی مورد نیاز کشور در حوزه علوم و فناوری‌های شناختی، ایجاد شبکه‌ای برای ‌اشتراک‌گذاری امکانات و خدمات آزمایشگاهی، جذب نخبگان و محققان کارآمد به فعالیت در حوزه‌های مرتبط با علوم شناختی، از اهداف مهم ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در این مقوله بوده و تشویق و ترغیب محققان و متخصصان برای دستیابی به خودکفایی و بومی‌سازی تجهیزات و حمایت از تولید ابزارها و دستگاه‌‌های فناورانه توسط مراکز و شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از سیاست‌های ستاد علوم شناختی محسوب می‌شود.

در همین راستا، ستاد توسعه علوم و فناوری‌‌های شناختی در سال گذشته حمایت از سرمایه­‌گذاری درباره طراحی و ساخت ابزارهای شناختی ارزان قیمت و قابل حمل (Handheld Devices) را برای استفاده عموم جامعه و در راستای ارتقای سلامت و کارکردهای شناختی در دستور کار قرار داد و از شرکت‌‌های فعال در حوزه شناختی، اساتید دانشگاه‌ها و سایر محققان حوزه علوم شناختی دعوت شد تا اطلاعات و جزئیات دستگاه‌هایی که توسط آنها  قابلیت ساخت دارد را به ستاد علوم شناختی ارسال کنند تا پس از تأیید، حمایت ستاد از فعالیت در حوزه مورد نظر انجام شود.

"زبان" از ابزارهای کمکی برای تشخیص برخی اختلالات شناختی است

در چارچوب این سیاست و فراخوان ستاد چندین شرکت آمادگی خود را برای طراحی و ساخت ابزارها و دستگاه‌های ارزان قیمت قابل‌حمل در زمینه‌های تحریک مغزی خانگی ( نوروفیدبک و بیوفیدبک)، دستگاه‌های پرتابل ثبت و پردازش سیگنال‌های مغزی 4  تا 16 کانال با هدف بکارگیری در BCI، سیستم غربالگری زودهنگام اوتیسم با استفاده از صدای گریه کودکان و نوزادان، دستگاه آنالیز گفت وگو، سامانه ارزیابی آمادگی تحصیلی کودکان پیش‌دبستانی و ابزار پوشیدنی جهت تشخیص حملات تشنج در بیماران مبتلا به صرع اعلام کردند.

این ابزارها و دستگاهی در زمینه درمان افسردگی، اضطراب، بی‌خوابی، رفع مشکلات خواب، افزایش تمرکز،کاهش استرس، کاهش دردهای میگرنی، افزایش سیستم‌های توانبخشی، درمان اختلالات شناختی ـ رفتاری مبتنی بر گفت‌وگو، غربالگری، درمان افسردگی و اضطراب، تست ارزیابی آمادگی تحصیلی و  پیش‌بینی صرع کاربردهای درمانی دارد.

براساس اهداف و برنامه‌های ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی درسال‌های اخیر بیش از 100 آزمایشگاه تحقیقاتی در مراکز علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی در سطح کشور به ابزارهای شناختی ساخت ایران تجهیز شده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرصت‌های صادراتی محصولات صنایع غذایی
  • تسهیلات مناسب به بانوان فعال در حوزه صنایع‌دستی اختصاص می‌یابد
  • جهاددانشگاهی؛ حلقه میانی پیوند صنعت و دانشگاه
  • بررسی ورود صنایع بزرگ به حوزه استارت‌آپی کشور در رویداد استیج اینوتکس ۲۰۲۴
  • جلوی مازوت‌سوزی باید گرفته شود
  • در سال‌های اخیر فعالیت‌های پژوهشی با هدف کمک به امنیت غذایی کشور بوده است
  • برگزاری دوازدهمین كارگاه بین‌المللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
  • تولید و تجهیز ۱۰۰ آزمایشگاه شناختی با فناوری ایرانی
  • حمایت از طراحی و ساخت ابزار‌های شناختی توسط ستاد علوم شناختی
  • انتقال فناوری به حوزه کشاورزی باید در دستور کار قرار گیرد