Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@10:02:05 GMT

توجه ویژه قضات به ایجاد زمینه آزادی زندانیان

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۹۷۲۷۳

توجه ویژه قضات به ایجاد زمینه آزادی زندانیان

ایسنا/فارس رئیس کل داگستری فارس بر توجه ویژه قضات به وضعیت زندانیان و فراهم سازی زمینه آزادی آنها با اعطای تأسیسات قانون تاکید کرد.

حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی در حاشیه دیدار سرزده از زندان عادل آباد شیراز، ضمن بررسی وضعیت عمومی زندان و بازدید از آخرین وضعیت بهداری در حال بازسازی زندان مرکزی شیراز با ۲۴۰ تن از زندانیان اندرزگاه پاک به صورت چهره به چهره ملاقات کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری فارس، موسوی گفت: قضات در بازدیدهای خود از زندان اعمال ماده ۱۴ دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری برای زندانیان واجد شرایط و فراهم سازی مقدمات آزادی آنان را مد نظر قرار دهند.

موسوی با تأکید بر اینکه حضور مستمر همکاران قضایی استان فارس و کیفیت حضور آنان به صورت هفتگی توسط یکی از معاونین دادگستری استان نظارت و بررسی می‌شود، عنوان کرد: بازدیدهای هدفمند و کاربردی از زندان‌ها علاوه بر جلوگیری از تضییع احتمالی حقوق زندانیان زمینه تقویت روحیه مددجویان زندان‌ها را نیز فراهم می‌کند.

او خاطرنشان کرد: دسترسی آسان زندانیان به مقامات و مسئولین قضایی از جمله حقوق شهروندی مددجویان است که این امر در مجموعه قضایی فارس همواره از اولویت‌ها و برنامه های تأکیدی مدیریت ارشد قضایی استان است.

گفتنی است، در جریان این بازدید سرزده علاوه بر بررسی آخرین وضعیت قضایی کلیه زندانیان مهریه زمینه بهره مندی  ۱۰ تن از زندانیان از مرخصی و  اعطای عفو به یکی از نادمان این اندرزگاه نیز فراهم شد.

همچنین دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس نیز در این بازدید ضمن دستور تشکیل جلسه با شکات یکی از پرونده کثیر الشاکی در خصوص دعوت از اولیاء دم یک پرونده قتل و تلاش در راستای ایجاد صلح و سازش و اخذ رضایت در این پرونده تأکید کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی حقوق شهروندی زندان مرکزی شیراز موسوی کاهش جمعیت کیفری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۷۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود

حجت‌الاسلام حسینی در جلسه با شورای معاونین، روسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های تابعه قضایی استان در سنندج، اظهار کرد: مسئولین قضایی استان باید در راستای تحقق شعار سال ضمن شناسایی کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل و اعلام این واحد‌ها به ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان، اهتمام جدی داشته باشند. 

وی تاکید کرد: سند تحول قضایی و اجرای برنامه‌های عملیاتی قوه قضاییه در سال ۱۴۰۳ باید محور حرکت فعالیت‌های دستگاه قضایی استان در سال جدید باشد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان با اشاره به ضرورت تکریم مراجعین به دستگاه قضایی، گفت : یکی از مصادیق بارز این موضوع، پاسخگویی صحیح به سوالات و درخواست‌های ارباب رجوع است و همچنین ارزش قائل شدن قضات و کارکنان اداری برای وقت مردم است. 

حسینی خطاب به روسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان بر تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص تاکید کرد و افزود: قضات باید در صدور قرار تامین منجر به بازداشت با دقت بیشتری عمل کنند. 

وی اضافه کرد: قضات امسال باید در راستای مختومه نمودن پرونده‌های قضایی توام با اتقان آراء تلاش و جدیت بیشتری داشته باشند تا زمینه رضایتمندی بیشتر مردم استان فراهم شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود
  • ظرفیت‌های فارس در زمینه ایجاد زنجیره‌های ارزش قابل توجه است
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • ضرورت شفافیت عملکرد قضات
  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه
  • رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد