Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@17:51:25 GMT

چگونه از خرابی سیستم هیدرولیک جلوگیری کنیم  ؟

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۹۷۳۰۳

چگونه از خرابی سیستم هیدرولیک جلوگیری کنیم  ؟

از اصلی‌ترین وسیله‌هایی که در صنایع مختلف به کار گرفته می‌شوند، پمپ‌ها هستند. پمپ‌ها در مدل‌ها و طرح‌های گوناگونی طراحی شده‌اند. هر کدام از پمپ‌ها در مکان‌های مختلفی کاربرد پیدا کرده‌اند. از مهم‌ترین این پمپ‌ها می‌توانیم پمپ هیدرولیک را نام ببریم که دارای انواع گوناگونی است.

موارد مختلفی وجود دارند که شما قبل از خرید پمپ هیدرولیک صنعتی  باید به آن توجه کنید از جمله وظیفه، نحوه عملکرد، کاربردها، عوامل خرابی و راهکارهای جلوگیری در بین این موارد جای داده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این مطلب قصد داریم به صورت کامل‌تر این پمپ‌ها را به شما معرفی کنیم؛ پس تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

پمپ هیدرولیک چیست؟ در ابتدا با جواب این سوال شروع می‌کنیم که پمپ هیدرولیک چیست؟

به نقل از سایت هیدررولیک نادری از پمپ هیدرولیک بعنوان قلب تپنده سیستم های هیدرولیک نام برده می شود این پمپ‌ها قادر هستند تا انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل کنند. و در دسته های مختلفی همچون پمپ دنده ای هیدرولیک، پره ای و پیستونی تقسیم بندی می شوند

شاید این سوال ذهن شما را به خود مشغول کند که انرژی مکانیکی چگونه به دست می‌آید. تامین انرژی مکانیکی بر عهده موتورهای الکتریکی و احتراقی است. خلاء نسبی می‌تواند همراه با خود اثرات گوناگونی را داشته باشد که یکی از آن‌ها ایجاد فشار اتمسفر است.

زمانی که این فشار ایجاد می‌شود، اجزاء پمپ که در دسته‌بندی مکانیکی جای می‌گیرند، شروع به فعالیت کرده و سیال را وادار می‌کنند تا به سمت مجرای ورودی پمپ به حرکت در بیاید. این سیال باید از طریق مجرا به قسمت‌های مختلف مدار هیدرولیک منتقل شود. این کار با کمک پمپ‌های هیدرولیک انجام می‌شود. پمپ‌ها قادر هستند تا قدرت هیدرولیکی زیادی ایجاد کنند.

وظیفه و نحوه عملکرد پمپ هیدرولیک چگونه است؟

از دیگر بخش‌های مهم در رابطه با این موضوع نحوه عملکرد پمپ هیدرولیک است. از این پمپ‌ها می‌توانیم به عنوان یک منبع بسیار قدرتمند یاد کنیم که ماشین‌های دینامیک به آن‌ها نیاز دارند.

این پمپ‌ها با کمک سیلندرهای هیدرولیک می‌توانند نسبت به فشار دادن مقدار بسیار زیادی از روغن اقدام کنند.این کار باعث خواهد شد تا انرژی مکانیکی تبدیل به دو مولفه اصلی دیگر یعنی جریان و فشار شود.

اگر می‌خواهید نحوه عملکرد و کارکرد این پمپ‌ها را بدانید، باید از این موضوع آگاه شوید که پایه و اساس کار آن‌ها بر اساس اصل جابه‌جایی است.

اگر پمپ‌های هیدرولیکی در مدارهای هیدرولیکی از کار بیفتند، در آن صورت کل عملکرد با اختلال روبه‌رو خواهد شد؛ زیرا همانطور که اشاره کردیم، این پمپ‌ها مانند قلب تپنده در سیستم‌ها و مدارهای هیدرولیک عمل می‌کنند.

اصلی‌ترین وظیفه‌ای که این پمپ‌ها بر عهده دارند، به جریان انداختن انواع سیالات است. انرژی مکانیکی باید به انرژی الکتریکی تبدیل شود و این کار توسط پمپ‌ها انجام می‌شود.

فشار اتمسفر نیز می‌تواند باعث شود تا سیال به سمت ورودی هدایت شود و این به دلیل وجود خلاء است.

عملگرهای سیستم در این شرایط می‌توانند وارد عمل شده و این قدرت را به توان مکانیکی تبدیل کنند. بخش خروجی پمپ به این توان خروجی نیاز خواهد داشت. لازم به ذکر است که عملگرهای سیستم شامل سیلندر یا موتور هیدرولیکی می‌شوند.

پمپ هیدرولیک در کجا کاربرد دارد؟

یکی از سوالات اساسی در رابطه با این موضوع، کاربردی است که این سیستم‌ها به خود اختصاص داده‌اند. از آنجایی که انواع و همچنین ویژگی این پمپ‌ها بسیار گسترده بوده، می‌توانید شاهد کاربردهای منحصر به فرد و چشمگیر نیز باشید.

از مهم‌ترین کاربردها می‌توانیم به گزینه‌های زیر اشاره داشته باشیم:

استفاده در صنعت کشاورزی به منظور بهره‌وری از توان سیال در هنگام راندن تراکتور استفاده در کنار انواع وسیله‌های کشاورزی همچون خرمن‌کوب، کمباین، کلوخ‌شکن، میوه‌چین، ماشین حفاری و بیل مکانیکی در صنعت خودروسازی به منظور تنظیم پنوماتیک صندلی، ترمز هیدرولیک و فرمان هیدرولیک استفاده در صنعت خلبانی به منظور مهار سیستم ارابه‌های فرود، سکان‌های عمودی و بالابرها استفاده به منظور تست بدنه هواپیما در صنایع غذایی به منظور کنسروسازی و ظروف یک بار مصرف صنایع چوب به منظور برش الوار و همچنین پرداخت سطوح مبل‌ها صنایع دریایی به منظور کشیدن کشتی به سمت ساحل و همچنین بالا کشیدن تور از آب صنایع بسته‌بندی به منظور پر کردن شیشه‌های نوشابه، لفاف پیچی و همچنین ماشین چسب‌زنی صنعت کاغذسازی به منظور تنظیم غلتک‌ها

موارد ذکر شده تنها بخشی از کاربردهایی به شمار می‌روند که شما می‌توانید از پمپ هیدرولیک شاهد باشید.

عوامل خرابی پمپ هیدرولیک چیست ؟

دلایل مختلفی وجود دارند که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم باعث خرابی پمپ هیدرولیک می‌شوند. هر کدام از این عوامل بسیار پراهمیت بوده و نباید هیچ غفلتی نسبت به آن‌ها صورت بگیرد.

در بین تمامی دلایل موجود اصلی‌ترین علتی که منجر به خرابی این پمپ‌ها می‌شوند، فشار غیراستانداردی است که به آن‌ها وارد می‌شود.

در صورتی که به این پمپ‌های فشارهای بی‌حدی را وارد کنید، در آن صورت مشکل خود را با گرمای بیش از حد و یا سر و صدای بسیار زیادی نشان می‌دهند.

با این دو نشانه می‌توانید متوجه شوید که وقت تعمیر دستگاه شما رسیده است. هزینه تعمیرات انواع مختلف پمپ‌های هیدرولیک بسیار بالا بوده و به همین علت باید از تمامی عواملی که باعث خرابی و نیاز به تعمیر می‌شوند، دوری کنید.

عوامل دیگری نیز وجود دارند که به نوبه خود باعث خرابی پمپ هیدرولیک می‌شوند. از این عوامل می‌توانیم آلودگی آب و هوا را نام ببریم. در واقع 80 تا 90 درصد پمپ‌ها به دلیل همین موضوع خراب می‌شوند.

زمانی که آب و هوا آلوده باشند، بر روی سیالات تاثیر می‌گذارند. از این رو سیالات نیز آلوده شده و در نهایت سیستم بیش از حد مجاز و استاندارد خود گرم می‌شود.

 پس باید آلودگی‌های مختلف را شناسایی کرده و از تاثیرگذاری آن‌ها نهایت جلوگیری را به عمل بیاورید. از دیگر عواملی که منجر به خرابی پمپ هیدرولیک می‌شوند،

مهمترین عوامل خرابی پمپ هیدرولیک

هوادهی رقیق شدن سیال اکسید شدن سیال غلیظ شدن سیال نصب‌های معیوب و غلط بخش‌های ناسازگار نگهداری و استفاده نادرست از پمپ

موارد ذکر شده در بین مهم‌ترین علل خرابی پمپ هیدرولیک جای می‌گیرند.

چگونه از خرابی سیستم هیدرولیک جلوگیری کنیم؟

یکی از سوالات اساسی که ممکن است برای شما به وجود بیاید این بوده که چگونه می‌توان از خرابی سیستم‌های هیدرولیک جلوگیری کرد. در واقع روش‌های مختلفی وجود دارند که شما بر اساس شرایط خود می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. در ادامه به بررسی برخی از بهترین راهکارها خواهیم پرداخت.

اولویت اصلی با سرویس است

هر وسیله الکترونیکی نیاز به سرویس و نگهداری دارد و پمپ‌های هیدرولیک نیز این قاعده مستثنی نیستند. برای اینکه بتوانید استفاده ایمن و مفیدی را از پمپ‌های هیدرولیک داشته باشید، نیاز است تا به صورت دوره‌ای آن‌ها را سرویس کنید.

در این صورت مشکلات در همان اول راه شناسایی می‌شوند و نمی‌توانند به بخش‌های دیگر نیز آسیب‌ وارد کنند.

 این کار نه تنها کاهش هزینه‌ها را در پی خواهد داشت بلکه باعث می‌شود بتوانید در زمان خود صرفه جویی کرده و همچنین طول عمر مفیدی را از محصول خود شاهد باشید. در واقع سرویس پمپ مصداق این جمله معروف بوده که پیشگیری بهتر از درمان است!

استفاده از شیر اطمینان ضروری است

دومین پیشنهادی که می‌توانیم به شما ارائه دهیم، استفاده از شیرهای اطمینان است. زمانی که این شیرها به فشار تنظیم‌شده توسط سیستم می‌رسند، اقدام به باز کردن مسیر عبور جریان به مخزن می‌کنند.

 سپس دست به محدود کردن حداکثر سطح فشار در مدار می‌زنند. همانطور که اشاره کردیم اصلی‌ترین دلیلی که منجر به خرابی سیستم‌های هیدرولیک می‌شود، فشار بیش از حد است. زمانی که فشار سیستم تا حد بسیار زیادی رسید، می‌توان از شیرهای اطمینان بهره برد تا بتوانند در برابر به اوج رسیدن این فشار جلوگیری کنند.

نتیجه گیری

در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات ویژه‌ای را درباره خرابی پمپ هیدرولیک در اختیار شما بگذاریم. پمپ‌های هیدرولیک با کارایی فوق‌العاده‌ای که دارند تحت عنوان قلب مدارهای هیدرولیکی نیز شناخته شده‌اند.

به دلیل مزایا و امتیازاتی که در این نوع از پمپ‌ها وجود دارند، می‌توانید شاهد کاربردهای بسیار گوناگونی باشید. در این مطلب به معرفی این کاربردها پرداختیم و اساسی‌ترین آن‌ها را با شما به اشتراک گذاشتیم.

همچنین لازم به ذکر است عوامل گوناگونی وجود دارند که می‌توانند بر روی خرابی این پمپ‌ها تاثیرگذار باشند که باید تمامی این عوامل شناسایی شده و سپس از راهکارهای ویژه برای جلوگیری از تعمیرات بهره ببرید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین سیل جنگ یمن بودجه 1401 روابط ایران و روسیه رپرتاژ آگهی مذاکرات وین سیل جنگ یمن بودجه 1401 روابط ایران و روسیه پمپ های هیدرولیک انرژی مکانیکی وجود دارند خرابی سیستم نحوه عملکرد پمپ ها اصلی ترین سیستم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۷۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابداع جوراب‌هایی الکترونیکی برای رهایی‌بخشی بیماران دیابتی از زخم پا

تیمی از محققان از جوراب‌هایی با فناوری پیشرفته رونمایی کرده‌اند که نحوه راه رفتن افراد را با هدف کاهش خطر قطع پا و انگشتان پا به دلیل دیابت کنترل می‌کند.

محققان می‌گویند که جوراب الکترونیکی که در بیمارستان دانشگاه ملی Chonnam در کره جنوبی ساخته شده است، حاوی حسگری است که تشخیص می‌دهد آیا فشار زیادی به قسمت‌هایی از پای بیمار که در معرض خطر ابتلا به زخم (عوارض دیابت) هستند وارد می‌کند یا خیر؛ زخم‌هایی که ممکن است به زخم‌های عفونی و قانقاریا تبدیل شوند.

تیم تحقیقاتی توضیح داد که سطوح بالای قند خون ممکن است منجر به آسیب به رگ‌های خونی و اعصاب از جمله رگ‌های پا شود. تخمین زده می‌شود که تقریباً ۱۵ درصد از دیابتی‌ها در مقطعی از زندگی خود دچار زخم پا می‌شوند.

تیم تحقیقاتی توضیح داد که پایین جوراب دارای یک حسگر نوار قلب است که می‌تواند جریان خون را در هر نقطه از بدن با ردیابی قدرت انقباضات قلب اندازه گیری کند.

متخصصان می‌گویند که بیماران دیابتی فشار بیشتری به ناحیه متاتارس و فشار کمتری به پاشنه پا وارد می‌کنند. این نوآوری می‌تواند به بیماران آموزش دهد که چگونه راه رفتن خود را تغییر دهند تا فشار روی قسمتی از پا که مستعد زخم است کاهش یابد.

تحقیقات قبلی نشان داده است که بازآموزی راه رفتن می‌تواند به بهبود جریان خون و عملکرد عصبی در پای بیماران دیابتی کمک کند.

نتایج کارآزمایی در کنگره انجمن قلب و عروق اروپا ارائه شد.

منبع: دیلی میل

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • برجسته‌ترین ویژگی‌های اپل واچ جدید
  • پمپ هیدرولیک
  • پیام جدید القسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر اسرائیلی
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • تولید و عرضه به بازار کفی طبی نانویی
  • ببینید | گردان‌های قسام: فشار نظامی به کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست منجر شده است
  • ببینید | اولین واکنش معاون ابراهیم رئیسی به خبر فشار دولت بر شرکت‌های اقتصاد دیجیتال
  • افت شدید فشار آب شهرستان رودبار، امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ابداع جوراب‌هایی الکترونیکی برای رهایی‌بخشی بیماران دیابتی از زخم پا
  • اعزام ماشین آلات راهداری برای رفع خرابی های سیلاب در راور