Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@03:09:55 GMT

ابراز نگرانی سازمان ملل نسبت به رخدادهای تونس

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۹۷۴۸۳

ابراز نگرانی سازمان ملل نسبت به رخدادهای تونس

دبیرکل سازمان ملل نسبت به تحولات تونس و اقدامات رئیس جمهور این کشور در خصوص برکناری نخست وزیر و سلب اختیارات پارلمان ابزار نگرانی کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در جریان کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد: با نگرانی تحولات تونس را دنبال می‌کنم و انقلاب دموکراتیک تونس چیزی بود که امید را در سرتا سر جهان برانگیخت و ما خواهان حفظ تمامی ارزش‌های دموکراتیک هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گوترش در ادامه افزود: امیدواریم که این اتفاق رخ دهد. ما ترس‌ها و نگرانی‌ها را می‌بینیم و امیدواریم که این ترس و نگرانی از طریق احیای کامل یک چارچوب دموکراتیک نهادی برطرف شود.

پلیس تونس برای متفرق کردن معترضان از شلنگ‌ها و ماشین‌های آب‌پاش، گاز اشک‌آور و باتوم استفاده کرد. همچنین در جریان تظاهرات روز جمعه برای محکوم کردن تصمیمات اخیر قیس سعید، رئیس جمهوری این کشور به صورت خشونت‌بار ده‌ها تن بازداشت شدند.

در همین راستا، محمد القومانی، یکی از رهبران جنبش النهضه تونس خاطرنشان کرد، نیروهای امنیتی "احمد الجلالی"، مسئول این جنبش در شهر "الرقاب" واقع در غرب این کشور  را ربوده و به مکانی نامشخص منتقل کرده‌اند.

القومانی در ادامه افزود، نیروهای امنیتی به منزل الجلالی یورش بردند و او را ربوده و به مکانی نامشخص منتقل کرده‌اند و تاکنون جنبش النهضه هیچ جزئیاتی در خصوص مکانی که الجلالی به آن منتقل شده یا طرفی که این دستور را صادر کرده به دست نیاورده‌ است.

پیش از این رئیس جمهور تونس با صدور فرمانی به اعطای امتیازات و مصونیت‌ها به اعضای شورای عالی قضایی این کشور پایان داد.

در بیانیه ریاست جمهوری تونس آمده است که سعید فرمان اصلاح قانون اساسی مربوط به شورای عالی قضایی را امضا کرده که به موجب آن به امتیازات و برخی مصونیت‌ها به اعضای شورای عالی قضایی پایان داد.

تونس از ۲۵ ژوئیه با بحران سیاسی مواجه است. قیس سعید پیشتر نخست وزیر را برکنار کرده و اختیارات پارلمان را سلب کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آنتونیو گوترش تونس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۷۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه حجاب بار دیگر از مجلس به شورای نگهبان ارسال شد

رئیس کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب رفع شد، از ارسال مجدد این لایحه به شورای نگهبان خبر داد.

به گزارش تسنیم، حجت الاسلام غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب گفت: کمیسیون قضایی ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب را برطرف و مجددا این لایحه را به شورا ارسال کرده است و هم اکنون منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم.

وی افزود: عمده ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب مربوط به مواد ۴۷ تا ۴۹ این لایحه می‌شد که به بحث میزان مجازات‌ها پرداخته است.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس خاطرنشان کرد: از نظر اعضای شورای نگهبان، جرائم و مجازات درنظر گرفته شده برای تخلفات ذکر شده در مواد ۴۷ تا ۴۹ لایحه، متناسب با این تخلفات نبود که ما در کمیسیون این موارد را اصلاح کردیم.

 

با توجه به اینکه در جلسه علنی ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ مجلس، نمایندگان به اجرای آزمایشی لایحه حجاب و عفاف برای مدت ۳ سال رای دادند، در صورتی که شورای نگهبان، این لایحه را تایید کند، لایحه مذکور بلافاصله برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ابلاغ می‌شود.

دیگر خبرها

  • نسبت به تنش‌زایی آمریکا علیه امنیت و ثبات یمن هشدار می‌دهیم
  • ابراز نگرانی سازمان ملل از اقدامات پلیس آمریکا در برخورد با دانشجویان
  • ابراز نگرانی گزارشگر سازمان ملل از تعلیق دانشجویان دانشگاه کلمبیا
  • شوراهای فرادستی مشکل ساختاری دارند
  • حمایت زاکانی از طرح نور پلیس
  • رضایت شهروندان از قرار دادن حفاظ برای کانال آب در جاده اراک - سلفچگان + تصاویر
  • لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟
  • با اصل تبادل زندانیان موافقیم
  • ممنوع‌الخدمات کردن نباید به‌عنوان یک حکم عمومی استفاده شود
  • لایحه حجاب بار دیگر از مجلس به شورای نگهبان ارسال شد