Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس در گفت‌وگو با فارس با انتقاد از عملکرد بیژن زنگنه در زمان تصدی خود در وزارت نفت، اظهار داشت: موضوع آقای زنگنه از چند جهت باید مورد توجه قرار بگیرد. چرا که به واسطه حضور ایشان در وزارت نفت اتفاقات عجیب و غریبی اتفاق افتاد که باید به طور دقیق کالبدشکافی شود.

وی افزود: این اقدامات و رفتارهای عجیب آقای زنگنه مسبوق به سابقه بوده چرا که در دولت آقای خاتمی هم که ایشان در وزارت نفت مسئولیت داشت کرسنت را رقم زد که ضربه‌ای بزرگ به منافع ملی ما وارد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جالب این است که پس از این خفتی که سر مسئله کرسنت به بار آورد نه تنها مواخذه نشد بلکه  چند سال بعد دوباره وزیر شد!

نماینده مردم تبریز در مجلس تصریح کرد: در زمان وزارت آقای زنگنه در دولت آقای روحانی یکی از کارکنان امور مالی شرکت اکتشافات نفت، حدود 200 میلیارد تومان از حساب دولتی برداشت کرده و پس از آن، خانواده خود را به کشور دیگری منتقل می‌کند و حتی وقتی دستگاه‌های نظارتی و امنیتی به این مسئله ورود می‌کنند به راحتی از کشور خارج می‌شود.

وی با بیان اینکه مدیریت بیژن زنگنه در وزارت نفت شرایط بی در و پیکری را در شرکت نفت و دیگر شرکت‌های تابعه رم زده بود، گفت: وقتی من این فساد 200 میلیارد تومانی را از آقای زنگنه در کمیسیون انرژی مجلس دهم پرسیدم پاسخ او جالب بود؛ زنگنه گفت که « همچین چیزی پیش می‌آید و طبیعی است.»؛ من تا پای استیضاح زنگنه هم پیش رفتم اما به دلیل جانبداری هیئت رئیسه وقت مجلس سوال از زنگنه به صحن نیامد.

وی افزود: مبلغ فساد در شرکت نفت به اندازه اعتبار عمرانی یکسال استان آذربایجان غربی است. سال 96 اعتبار عمرانی ما کمتر از 200 میلیارد تومان بود و آقای زنگنه می‌گفت همچین چیزی پیش می‌آید!

بیگی گفت: به نظر من همچنان باید پیگیری شود که دستگاه کارتخوان در دفتر آقای زنگنه به چه منظور بوده است.

نماینده مردم تبریز در مجلس یازدهم با بیان اینکه در زمان وزارت آقای زنگنه در نفت خسارت‌های قابل توجهی در موضوعات دیپلماسی نفتی به کشور وارد شد، گفت: خواسته رهبری در دولت نهم و دهم این بود گاز را از طریق پاکستان به چین و هند برسانیم و با وجود کارشکنی‌های آمریکا، پاکستان متقاعد شده بود که  انتقال گاز اتفاق بیفتد اما آقای روحانی و آقای زنگنه به توافقات ما و پاکستان در نشست اسلام آباد واکنش نشان دادند و زیر میز قرارداد زدند و قرارداد کنسل شد و پس از آن ما نتوانتسیم این کار را انجام دهیم که شکست سنگینی متوجه ما شد.

وی درباره برداشت از منابع مشترک نفتی با عراق در محدوده نفت شهر و ایلام، گفت: به واسطه تحریم خواسته ما این بود از طریق شرکت عراقی نفت برداشت شده و به فروش برسد و ما با آن شرکت عراقی حساب و کتاب کنیم که این اتفاق نیفتاد.

منبع: الف

کلیدواژه: وزارت نفت آقای زنگنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۷۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان

سرپرست معاونت سیاسی وزارت خارجه آمریکا برای رایزنی درباره افغانستان عازم قطر و پاکستان شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «جان بس» سرپرست معاونت سیاسی وزارت خارجه آمریکا روز گذشته سفر 4 روزه منطقه‌ای خود به قطر و پاکستان جهت رایزنی درباره افغانستان را آغاز کرده است.

آخرین سفیر آمریکا در افغانستان قرار است در تور منطقه‌ای خود در دیدار با مقامات ارشد دولت قطر و سایر هیئت‌های دیپلماتیک در این کشور درباره «حمایت از افغانستان و منافع مشترک امنیتی در منطقه» گفتگو کند.

 بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه آمریکا، جان بس در اسلام‌آباد نیز با مقامات ارشد پاکستان دیدار خواهد کرد تا در مورد طیف وسیعی از مسائل منطقه‌ای و دوجانبه گفتگو کند.

جان بس پیش از این و از سال 2017 تا 2020 سفیر آمریکا در کابل بود.

رایزنی توماس وست درباره تعیین نماینده ویژه افغانستان در دبیرایزنی‌های نماینده ویژه آمریکا با برخی مقامات اروپایی و آسیایی درباره افغانستانافغانستان محور رایزنی‌های مخفیانه مقامات ارتش پاکستان با آمریکایی‌ها

این نخستین سفر یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا درباره افغانستان در سطح معاون سیاسی این وزارت به منطقه، پس از خروج مفتضحانه آمریکا از افغانستان است.

پیش از این رایزنی‌ها و دیدارهای منطقه‌ای توسط «تام وست» نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان صورت می‌گرفت.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • بودجه گروگان بورسی‌ها/زنگنه:کاهش معافیت‌های مالیاتی بدعت است
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • عملیات «وعده صادق» ابهت پوشالی و شکستنی اسراییل را اثبات کرد
  • دولت از استاندار جدید لرستان حمایت کند/ لزوم برخورد قاطع با فساد
  • عملیات «وعده صادق» ابهت پوشالی و شکستنی اسراییل رو اثبات کرد
  • دو ضربه مهم به بودجه‌نویسی کشور؛ یکی در دولت احمدی‌نژاد و یکی در دولت رئیسی
  • چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است؟
  • بیژن زنگنه متهم ناترازی بنزین/ احیای پالایشگاه‌سازی در دولت سیزدهم
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/ سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان